اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. اسفند 1395 - 23:13   |   کد مطلب: 24068
معلمان حق‌التدريسي به علت عدم پرداخت حقوق‌ خود جلوي استانداري همدان تجمع كردند.
معلمان حق‌التدريسي مقابل استانداري همدان تجمع كردند

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، بعد از ظهر امروز جمعی از معلمان حق‌التدریسی آموزش و پرورش جلوی استانداری همدان تجمع کرده بودند که خبرگزاری فارس با حضور در محل، پیگیر چرایی این تجمع شد.

 

یکی از معترضان با بیان اینکه 6 ماه است حقوق‌ معلمان حق‌التدریسی را پرداخت نکرده‌اند و این امر باعث مشکلات بسیاری شده است؛ گفت: آموزش و پرورش دلیل عدم پرداخت حقوق‌ها را نبود اعتبار می‌داند و می‌گوید که باید وزارت آموزش و پرورش آن را پرداخت کند.

 

وی با بیان اینکه بعد از پیگیری از سوی مدیرکل آموزش و پرورش او نیز عنوان کرده که این مشکل سراسری است و تنها مربوط به همدان نیست، افزود: این در حالی است که در برخی از استان‌ها نظیر زنجان، تهران و... معلمان حقوق‌شان را دریافت کرده‌اند.

 

این معلم حق‌التدریسی ادامه داد: چندین بار نزد مدیرکل آموزش و پرورش رفته‌ایم، اما نداشتن بودجه را دلیل نپرداختن حقوق‌ها می‌داند و می‌گوید دیگر استان‌ها از اعتبارات جاهای دیگر در این زمینه هزینه کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه معلمان برخی از استان‌ها طبق ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش حقوق سه ماهه پائیز را دریافت کرده‌اند، افزود:‌ قرار شده طی یکی دو روز اخیر حقوق سه ماهه زمستان آنها نیز پرداخت شود.

 

این معترض با بیان اینکه امروز نزد استاندار آمده‌ایم؛ اعتراض خود را به اعلام کنیم تا اگر می‌شود برای ما نیز کاری انجام دهد، اظهار کرد: نمی‌دانم تا کی نباید حقوق‌ها پرداخت شود؟ اگر دیگر استان‌ها از اعتبارات استانی هزینه کرده‌اند پس برای ما نیز فکری شود.

 

معلم دیگری نیز با بیان اینکه نداشتن ابلاغیه از دیگر مشکلات ماست، گفت: معلمان رسمی با داشتن ابلاغیه سر کلاس رفته‌اند در صورتی که به معلمان حق‌التدریسی ابلاغیه داده نمی‌شود چرا که ممکن است عواقبی برای مسؤولان داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه از کارکنان خود اداره کل به ما خرده گرفته شده که چرا شما بدون ابلاغیه سر کلاس حاضر می‌شوید؟ افزود: ابلاغیه به این منظور است که معلمان به هنگام ورود به مدرسه آن را به مدیر مدرسه می‌دهند  که به عنوان تأییدیه در طول خدمت به شمار می‌آید.

 

این معلم با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات نیز نپرداختن حق بیمه است که همزمان با حقوق‌ها پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: بیمه کامل 30 روزه برای ما واریز می‌شود اما متاسفانه این موضوع نیز به مشکل برخورده است؛ چون اسماً بیمه هستیم و هیچ گونه دفترچه‌ای به ما نداده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده با وجود بیماری ساده نتوانیم به مراکز درمانی مراجعه کنیم چرا که دفترچه بیمه ما فاقد اعتبار است حال اگر مشکل جدی ایجاد شود و به پزشک مراجعه نکنیم چه کسی پاسخگوست؟

 

وی با بیان اینکه ما دوره‌های ضمن خدمت نیز می گذرانیم اما از دادن گواهی نیز در این رابطه دریغ می‌کنند، گفت: با ابلاغ آموزش و پرورش نسبت به اجرای طرح‌ها درس‌پژوهی یا طرح جابر و ... تشویقی به ما تعلق نگرفته در صورتی که سال‌های قبل تشویقی تعلق می گرفت.

 

این معلم با بیان اینگه گفته می‌شود امسال عیدی نیز به ما تعلق نمی‌گیرد در صورتی که 9 ماه کار کرده‌ایم و بالای 6 ماه کار باید عیدی تعلق گیرد، افزود:‌ صحبت‌ها مبنی بر این است که شاید حقوق 6 ماهه ما تبدیل به دو ماه حقوق شود.

 

وی با بیان اینکه مجلس در رابطه با تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریسی ورود کرده که امیدوارم این موضوع محقق شود، گفت:‌ امروز به ما وقت داده شد که طی روزهای آینده با استاندار دیداری داشته باشیم.

 

این معلم اظهار کرد: با اداره کار نیز صحبت کرده‌ایم و آنها می‌گویند حقوق‌ شما باید بالای 900 هزار تومان باشد اما بیش از 100 هزار تومان کمتر به ما حقوق می‌دهند.

 

معترضان عنوان کردند که دیروز هم در دفتر امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس حاضر شدند تا اعتراض خود را به این وضعیت اعلام کنند اما گویا او در تهران بوده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان