اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. اسفند 1395 - 14:32   |   کد مطلب: 24355
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اختصاص ۶ دستگاه سی.تی.اسکن به مراکز درمانی استان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت سطح تجهیزات بیمارستانی استان همدان ارتقا یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سید حبیب‌الله موسوی‌بهار صبح امروز در جمع مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و رؤسای مراکز بهداشت شهرستان‌های استان همدان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پرداخت پرسنلی بازنشستگان و شاغلان است به طوری که با تخصیص 23 میلیارد تومان اعتبار، دانشگاه علوم پزشکی همدان پس از دانشگاه‌های تهران و اصفهان در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اثرات اقدامات انجام شده در طرح تحول نظام سلامت، در آینده نزدیک و دور مشهود می‌شود، افزود: اجرای سامانه سیب، نظام ارجاع، بهسازی و مقاوم‌سازی شبکه بهداشت استان در راستای اقتصادی مقاومتی، جلوگیری از اتلاف انرژی و بهبود ارائه خدمات به مردم انجام شده است.

موسوی‌بهار عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال حاضر بزر‎گترین پروژه‌های ساخت و ساز استان را در دست دارد و بالاترین میزان اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است.

وی از افتتاح پروژه‌های حوزه بهداشت در سال آینده با حضور وزیر بهداشت خبر داد و گفت: رئیس جمهور ابراز تمایل کرده است تا در مراسم بهره‌برداری از راه آهن که اردیبهشت ماه انجام می‌شود به استان همدان سفر کند که باید از این فرصت برای تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه‌ها به ویژه بیمارستان‎های نهاوند، بهار، اسدآباد و دپارتمان سوختگی مرکز آموزشی درمانی بعثت بیشترین بهره را برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها خواست تا با تلاش برای استفاده از فرصت باقیمانده تا زمان افتتاح پروژه‌های بهداشتی، شیرینی خدمت سالم و به موقع را به مردم بچشانند و از بیمارستان‌ها در ایام تعطیلات به صورت سرزده بازدید کنند.

وی از اجرای قاطعانه طرح تحول نظام سلامت در سال آینده خبر داد و گفت: پرداخت بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، پرداخت به شرکت‌های طرف قرارداد باید در اولویت قرار گیرد.

موسوی‌بهار کنترل هزینه‌ها با کمک پزشکان را مهم ارزیابی کرد و افزود: مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها باید با کاهش هزینه‌های سلامت با هدف اقتصاد درمان در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند و اسناد لازم را به موقع به سازمان‌های بیمه‌گر تحویل دهند.

وی با اشاره به صدور مجوز ایجاد دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اسدآباد بر اساس تصمیم شورای گسترش دانشگاه‌ها بیان کرد: با توجه به تشکیل مجمع ملی سلامت در کشور، ایجاد مجمع سلامت به شکل منطقه‌ای یا استانی به منظور استفاده از توان بخش‎های مختلف باید در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اختصاص 6 دستگاه سی.تی.اسکن به استان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تجهیزات بیمارستانی قابل توجهی به استان همدان اختصاص یافته است.

وی بر گسترش زایمان طبیعی با ورود ماماها تأکید کرد و افزود: ماماها می‎توانند با گرفتن مجوز زایشگاه و با حضور متخصص زنان، درآمد خوبی برای خود کسب کنند و با کاهش هزینه سلامت، در سرانه سلامت بسیار موثر باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان