اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مرداد 1396 - 5:03   |   کد مطلب: 26160
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بدهی 100 میلیارد تومانی تامین اجتماعی به این سازمان خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش صبح الوند، حبیب الله موسوی بهار در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز شهادت شهید صارمی و تبریک روز مشارکت اجتماعی و همچنین روز خبرنگار اشاره داشت:  کار خبرنگار بسیار مهم است و جزء ستون ها دموکراسی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در جمع خبرنگارن در رابطه با اثرگذاری مهم رسانه در مسائل روز، بیان کرد: مردم کم کم یاد گرفته اند با مراجعه به رسانه ها درست و غلط آن را با کمی دقت تشخیص دهند.

 

حبیب الله موسوی بهار با اشاره به روز پزشک اظهار داشت: ما باید روی این روز خیلی سرمایه گذاری بکنیم و این روز را برندی برای همدان بکنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش استان بر این بود که در چهار سال قبل مراسم خوبی در روز پزشک برگزار شود تا بتوان همدان را به عنوان برند مطرح  کنیم و توریستهایی به داخل آمده و شاهد مراسم ما باشند.

 

وی افزود: اگر مقبره بوعلی دست کشورهای دیگر بود چه کارهایی که نمیکردند اما متاسفانه ما از این گوهر غافلیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تشکر از خیرین و فعالین مشارکت های اجتماعی بیان کرد: در طول این 4 سال بیشتر از 400  دستگاه در حوزه پزشکی از طرف خیرین حوزه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شده است.

 

وی ادامه داد: بیش از 50 پروژه عمرانی در بخش مشارکت های مردمی اجرا شده و یا در حال بهره برداری است.

 

موسوی بهار اظهار داشت: بیش از 30 ملک اعم از آپارتمان و ...برای استفاده در بخش بهداشت و درمان اهدا شده است.

 

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با سفر وزیر بهداشت، گفت: سفر وزیر بهداشت را ما برای 23 مردادماه برنامه ریزی کرده بودیم که به دلیل معرفی کابینه، سفر فعلا به تعویق افتاد و به احتمال زیاد در هفته دولت به همدان سفر بکنند هرچند هنوز قطعی نشده است.

 

ریس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به برخی پروژه های قابل افتتاح بیان داشت: ما منتظر این سفر نشدیم و برخی پروژه ها مثل بیمارستان اسدآباد را بهره برداری کردیم و در حال حاضر بیش از یک ماه است قابل استفاده است.

 

موسوی بهار با اشاره به اینکه دستگاه سیتی آنژیوگرافی بیمارستان قلب و عروق فرشچیان هفته گذشته راه افتاد، گفت: مرکز سوختگی را هنوز بهره برداری نکردیم به دلیل اینکه ساختمان سوختگی مرکز آموزشی درمانی فوق ایزوله است و بعد از استفاده به هیچ کس اجازه ورود به آنجا را نمیدهند.

 

وی  در بخش دیگری از سخنانش از سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان خبر داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افتتاح  بیش از صد پروژه در استان، عنوان کرد: با احتساب بیمارستان اکباتان با 250 تخت و بیمارستان تویسرکان با 152 تخت، در نهایت یک هزار و 184 تخت به تخت های بیمارستانی اضافه و یا جایگزین خواهد شد.

 

*وجود یک هزار و 200 تخت در استان

موسوی بهار با بیان اینکه یک هزار و 200 تخت در استان وجود داشت، گفت: 900 تخت جدید بدون احتساب دو بیمارستان مذکور به تخت ها اضافه خواهد شد.

 

موسوی بهار در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: در همه شهرستان ها به جز شهرستان رزن بیمارستان ساخته شده است متاسفانه به دلیل اینکه چندین نفر از ارگان ها در این شهرستان ادعای مالکیت میکنند رزن موضوع زمین را نمیتواند حل و فصل کند.

 

وی افزود: وزارت بهداشت آمادگی بودجه دادن برای ساخت بیمارستان در رزن درصورت حل شدن مشکلات در زمینه مالکیت زمین در این شهر را دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم باید در این زمینه مطالبه خود را از طریق اصحاب رسانه اعلام بکنند.

 

موسوی بهار با اشاره به اینکه بیمارستان جدید بهار 86 تختخوابی است، خاطر نشان کرد: این بیمارستان به خاطر نزدیکی به همدان بخشی از سرریز درمان همدان را میشود در آنجا خدمت رسانی کرد.

 

*بدهی 100میلیاردی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: همه سازمان های بیمه گر اگر پای خود را کنار بکشند ما نمیتوانیم، ما کارگر و آن سازمانها کارفرما هستند ما گلایه داریم که خوب این کار را نکرده اند و 100 میلیارد به ما بدهکار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از یکصد میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهکار است، تأمین اجتماعی از تابستان سال قبل یک ریال به علوم پزشکی پرداخت نکرده و با این وجود،اما ما مریض آنها را دیدیم و خدمات رسانده ایم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان