اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. فروردين 1396 - 13:47   |   کد مطلب: 24427
رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امروز بر همگان روشن شده است که اگر کسی به اقتصاد و اشتغال خدمت کند به" نظام"خدمت کرده است.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در گفت وگو با خبرنگار نافع با بیان اینکه درسالهای گذشته شاهد این بوده ایم که در نامگذاری سالها مساله ی اصلی کشور "اقتصادی" بوده است گفت: نظام، مردم و همه به این باور رسیده اند که تولید و اشتغال یک ضرورت است.

 

وی افزود: امروز خدمت به اقتصاد خدمت به ارکان نظام اسلامی است .

 

شعبانی اولین اقدام در این زمینه را ایجاد و داشتن باور به اقتصاد مقاومتی بر شمرد و گفت: برای این منظور برخی نخبگان باید تولید فکر کنند و برخی نخبگان نیز راه های تولید ثروت را بدست آورند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه  احصاء  وتعیین راه های افزایش تولید ملی و تقویت راه های تولید فکر اقتصادی را از مهمترین اقدامات لازم برای تحقق خواستها ومطالبات رهبری بر شمرد و گفت: ما باید اتاقهای فکر داشته باشیم که راه های تولید ثروت را در اقتصاد اسلامی را بدست آورند و روند آن را برای تولید نیروی فکری و اجرایی در حوزه و دانشگاه ایجاد کند.

 

شعبانی بخشی از این کار را مختص نخبگانی دانست که در حاکمیت قرار دارند و اضافه کرد:این نخبگان یک وظیفه اساسی دارند اولا باید باور به اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

 

کاندیدای اسبق نمایندگی مجلس خبرگان اسلامی در همدان افزود: زیرا اگر باور نداشته باشند نمی توانند موفق باشند برای نمونه کسی که دائما چشمش به مذاکره خارج از کشور است نمیتواند در اقتصاد درون زا موفق باشد.

 

شعبانی جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی توسط نخبگان مدیریتی را یکی از کارها و اقدامات مهم در این میان بر شمرد و تصریح کرد: برنامه ریزی دقیق و  مدون برای اجرای اقتصاد مقاومتی بصورت عملیاتی یک ضرورت اساسی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: الان بایستی همه این را درک کنیم که فضای اقتصادی کشور مانند فضای دوران جنگ است؛در واقع کسانی که مدیریت را قبول کرده اند باید دقیقا مانند یک رزمنده دوران دفاع مقدس جهاد کنند و بجنگند.

 

وی افزود: قطعا اگر نخبگان مدیریتی و اجرایی نیز قصد خدمت داشته باشند خداوند توفیق خواهد داد.

 

این فعال سیاسی و فرهنگی استان همدان با بیان اینکه بخش مهمی از نخبان را نیز رسانه ها و و ناظرین تشکیل می دهند گفت: نخبگان رسانه ای،مردم ،دانشجویان وحوزویان باید  دائما نظارت داشته باشند و رسانه ها اطلاع رسانی دقیق و درستی از رویدادها صورت دهند .

 

وی رصد و مطالبه گری مردم را یکی از عوامل ایجاد تحرک در فضای مدیریتی کشور بر شمرد و خاطرنشان کرد: وقتی ما به روش ومنش زندگی حضرت امیر (ع) نیز به دقت وارد می شویم میبینیم ایشان در بحث تولید در حداکثر قرار دارند و در مصرف همواره در حداقل هستند.

 

وی  با اشاره به فعالیتهای اقتصادی امیراالمومنین نظیر ایجاد نخلستان وچاه های آب اضافه کرد: جامعه ی ما نیز باید به جایی برسد که تولید در حداکثر باشد و مصرف نیز شامل حداقل شود.

 

شعبانی راه و رمز نجات کشور و اقتصاد کشور را همکاری و اتحاد مردم و مسئولین و کنارگذاردن تنبلی و سستی دانست و تاکید کرد: مدیرانی باید در رأس کار باشند که دردمند بوده و درد مردم را بفهمند.

 

وی ضرورت ورود درست و هوشمندانه به عرصه انتخابات برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب را داشتن برنامه وتیم اقتصادی برشمرد و گفت: هر کس وارد انتخابات می شود باید برنامه وتیم وایده منسجم اقتصادی داشته باشد و برنامه اقتصادی خود را اعلام کند زیرا اگر با کارشناسی درست اقتصادی وارد شود دیگر بعد از 2 سال ما بازهم درگیر همین مشکلات نخواهیم بود.

 

شعبانی نیاز مهم امروزکشور را داشتن تشکلهای قوی اقتصادی  برشمرد و گفت:م جموع های برنامه ریز و منسجم اقتصادی در کنار افراد باید معرفی شوند تا مردم بدرستی انتخاب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان