اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. فروردين 1396 - 16:00   |   کد مطلب: 24508
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ۱۳۵ هزار گردشگر تا روز دهم فروردین ماه از بقاع متبرکه استان همدان بازدید کردند.
معاون فرهنگی اوقاف استان همدان

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به میزان وقف از آغاز امسال، اظهار داشت: با اجرای ویژه برنامه آرامش بهاری در استان همدان امسال 5 وقف در شهرستان‌های همدان و رزن انجام شده است.

وی افزود: هزینه این وقف‌ها به صورت کارشناسی مشخص نشده که احداث مسجد و مکان مذهبی برای اطعام و عزاداری سیدالشهدا(ع) و کمک به احداث خانه عالم از جمله این وقف‌هاست.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در ایام نوروز 135 هزار گردشگر از بقاع متبرکه استان همدان بازدید کردند، گفت: امامزاده عبدالله(ع) همدان، امامزاده عبدالله(ع) ملایر، امامزاده فرزندعلی در میدان باباطاهر و بقعه حیقوق نبی در تویسرکان از جمله بقاع متبرکه با بیشترین بازدید در تعطیلات نوروز تا امروز بودند.

وی عنوان کرد: امامزاده اسماعیل چپوق‌لو واقع در رزن، امامزاده ناصرمنصور در تویسرکان و امامزاده ابراهیم در نهاوند از جمله بقاع متبرکه‌ای هستند که در نزدیکی مراکز تفریحی قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود در روز طبیعت بیشترین بازدید از این بقاع انجام شود.

رضوی با اشاره به اینکه فردا آخرین روز اجرای طرح" آرامش بهاری" است، افزود: در 49 بقعه متبرکه استان همدان طرح آرامش بهاری انجام شد.

وی اظهار داشت: 55 روحانی متخصص در حوزه‌های کودک و نوجوان، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده و زبان شناسی در بقاع متبرکه پاسخگوی سئوالات مسافران و گردشگران بوده و فعالیت می‌کردند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: کتابچه‌هایی تحت عنوان آرامش بهاری در بقاع متبرکه در بین مسافران توزیع می‌شود که در پایان آن سئوالاتی طراحی شده که به قیدقرعه جوایزی ارزنده‌ای به افراد پاسخ دهنده اهداء می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز در امامزاده عدالله همدان هر روز به قید قرعه به یک نفر از حاضران کمک هزینه‌ سفر به مشهدمقدس اهداء می‌شود که آخرین قرعه‌کشی در روز سیزده فروردین ماه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان