اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1396 - 22:57   |   کد مطلب: 25035
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: در سفر حجت‌الاسلام روحانی به همدان چه ضرورتی داشت آموزش و پرورش معلمان و دانش‌آموزان استان را فراخوان دهد و در سالن ابن سینا جمع کند؟ البته اشکالی ندارد اگر این توان را دارند هر روز دانش‌آموزان و کارمندان را به مرکز استان بیاورند اما برای پنج کاندیدای دیگر نیز بیاورند.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در مجمع سالانه بسیج فرهنگیان، با تقدیر از تلاش‌های فرهنگیان در پایگاه‌های بسیج فرهنگیان و در عرصه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: امسال با توجه به شعار سال با درک و تبیین بیشتر به مجموعه معلمی نقش خود را غنی‌تر از سال گذشته انجام دهید.

 

وی با بیان اینکه این روزها شاهد سخنرانی‌های افراد حقیقی، حقوقی و کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها هستیم، گفت: نقش فرهنگیان بسیار تعیین‌کننده و ارزشمند است؛ این قشر در محیط آموزش و پرورش به عنوان الگو قابل قبول و مورد وثوق کارکنان و دانش‌آموزان هستند به طوری که افراد در مسائل مختلف از جمله انتخابات به آنها رجوع می‌کنند.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: امیدوارم توسط شما فرهنگیان مجموعه‌ای در سطح استان به وجود آید که همه آگاه باشند؛ اکنون همدلی هست اما همزبانی نیست که در نوع مطالب بیان شده به دلایل مختلف بخشی را مطرح و بخشی را مطرح نمی‌کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه اکنون شرایط جامعه به گونه‌ای است که کارهای هیجانی جواب نمی‌دهد، افزود: هرچه مستدل، متقن و قرآنی با جامعه برخورد کنیم اثرگذاری کار دقیق‌تر و بیشتر است؛ اخلاق حسنه را رعایت کنیم و بیان نیز باید لین و نرم باشد.

 

سردار ابوحمزه با بیان اینکه جوانان، نوجوانان و قشرهای مختلف این روش را می‌پذیرند، تصریح کرد: فحش، ناسزا و کارهایی از این دست جایی در جامعه ندارد؛ 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و مردم فراز و فرودهای بسیاری را دیده و لمس کرده‌اند، زمینه این حرکات نیست و برخی که این حرکات را انجام می‌دهند به ضرر خودشان است.

 

وی مردم را آگاه و دقیق دانست که نظر خود را پای صندوق‌ها اعمال می‌کنند و در ادامه سخنانش گفت: شما فرهنگیان به عنوان نیروهای زبده و خواص جامعه در بحث انتخابات و بعد از آن در مسائل گوناگون باید متقن و مستدل با پرهیز از جهات منفی؛ با مسائل به صورت اخلاقی مواجه شوید.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: بعضی جاها در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها که با اساتید، دانشجویان و روحانیون بحث می‌کنیم و بعد به شکل اغنایی یا قانع می‌شویم یا قانع می‌کنیم، قرار نیست فکر کنیم هرچه ما می‌گوییم درست است چه بسا عزیزی مطلبی را بیان کند که درست باشد و ما بپذیریم؛ هرچه این کار را بکنیم موفق‌تر هستیم.

 

وی با بیان اینکه حتی با افرادی که نگاه مخالف دارند وقتی برخورد درست باشد این افراد نیز در برخوردها و شیوه‌هایشان تجدید نظر می‌کنند، یادآور شد: ظواهر افراد ملاک نیست؛ چادر و مقنعه بهترین نوع حجاب است اما برخی به مانتو و روسری قائل هستند و دلیلی ندارد آنها را طرد کنیم و در آقایان نیز وقتی فردی دارای ظاهری پسندیده نیست دلیل بر این نیست بد باشند و مقابل انقلاب هستند و نباید این افراد طرد شوند.

 

سردار ابوحمزه با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حداکثر نیرو را برای جذب و حداقل را برای دفع بگذارید، اظهار کرد: سراغ همه بروید و با همه صحبت کرده و آنها را جذب کنید؛ آگاهی بدهید و سووالات و ابهامات را رفع کنید.

 

وی با تأکید بر اینکه تمام افراد ظرفیتشان یکی نیست، گفت: عوامل تأثیرگذار از نطفه، لقمه، محیط، معلم، رسانه، دوست و مواردی از این دست در انسان اثر می‌گذارد؛ نگاهتان به افراد و اشخاص حسن ظن و مثبت باشد و قبل از مواجهه با فرد قضاوت نداشته باشیم.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: مشکل در تربیت، آگاهی و فهم درست نسبت به مبانی است که باید اینها درست شود که راهی ندارد به جز اینکه تلاش کنیم و وقت بگذاریم تا به نتیجه برسیم.

 

وی در ادامه مراسم با طرح سووالات پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه روحانی بیشتر به کشور آسیب‌زده یا احمدی نژاد، ادامه داد: اگر قرار است بگوییم کدام یک آسیب زده و نقاط قوت و ضعف بیان شود باید مجموعه دولت‌ها در جایگاه حقیقی، حقوقی و قوه مجریه کالبدشکافی شود و بعد قضاوت کرد.

 

سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد: طی جلسات مختلف در استان مجموعه دولت‌ها را آسیب‌شناسی کردیم و اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی منطقی و عقلایی برسیم باید دولت‌ها را از سال 68 بررسی کنیم.

 

وی در ادامه در خصوص تکریم افراد و اشخاص توسط دولت به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رهبری چهار بار گفته‌اند تمام مسوولان در سطوح مختلف از رأس تا ذیل خدمتگذار مردم هستند؛ این تواضع ایشان است که نسبت به افراد مختلف تعابیر متواضعانه دارد.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌های خارجی در خصوص اینکه رهبری باید در مباحث و مسائل مختلف از جمله حقوق‌های نجومی ورود کند، تصریح کرد: اگر اینگونه باشد پس دولت چه کار می‌کند؛ سیاست‌های کلی نظام، مصلحت‌اندیشی نظام و مسائلی از این دست به عهده رهبری است و در بحث اختیارات رهبری و سایر قوا هر کسی حدود خود را باید انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه از میان 6 کاندیدای هرکدام انتخاب شوند، رئیس جمهور 80 میلیون نفر است، گفت: قبل از انتخابات رقابت است و بعد از انتخابات رقابت باید به رفاقت تبدیل شود؛ همه دارند امتحان می‌شوند و در 29 اردیبهشت هر فردی باید وظیفه خود را انجام دهد.

 

سردار ابوحمزه در ادامه با اشاره به سفر حجت‌الاسلام روحانی به استان، اظهار کرد: در سفر روحانی به همدان چه ضرورتی داشت آموزش و پرورش معلمان و دانش‌آموزان استان را فراخوان دهد و در سالن ابن سینا جمع کند؟ البته اشکالی ندارد اگر آموزش و پرورش در استان و شهرستان‌ها این توان را دارند هر روز دانش‌آموزان و کارمندان را به مرکز استان بیاورند اما برای پنج کاندیدای دیگر نیز بیاورند.

 

وی با بیان اینکه درست است حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور است اما در سفر اخیر خود به همدان برای تبلیغات آمده بود، افزود: چرا باید آموزش و پرورش از معلم و دانش‌آموز استفاده ابزاری کند؛ به آن شکل در سالن ابن سینا شعارهای ساختارشکنانه و سران فتنه را مطرح کردند، آیا این اقدامات متناسب با بیانات رهبر معظم انقلاب است.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: به دنبال این ساختارشکنی‌ها در مجموعه‌ای، گفتم می‌دانم چه کسی دارد به شما خط می‌دهد، بدانید فردا آنهایی که در استانداری نشسته‌اند اگر خوب بشود برای آنهاست و اگر بد بشود شما زیر سووال می‌روید.

 

وی با تأکید بر اینکه مسوولیت‌ها امانت است، افزود: نباید چوب حراج به این امانت بزنید؛ آیا قضاوت مردم هم خواهد رفت، چرا باید اینگونه عمل کنیم؟!

 

سردار ابوحمزه با بیان اینکه باید اعلام می‌شد و هرکه دوست داشت می‌رفت، تصریح کرد: چطور حجت‌الاسلام رئیسی آمد این کار را نکردیم و برای روحانی سنگ تمام می‌گذاریم، آیا این برابر مقررات است؟ این موضوع به ضرر آموزش و پرورش است چه روحانی رأی بیاورد چه رأی نیاورد.

 

وی با اشاره به بازی با احساسات نوامیس مردم در سالن ابن سینا در مراسم روحانی و عدم رعایت حجاب، ادامه داد: آیا این همان آزادی است که می‌خواستید، این آزادی است اما آزادی غربی!

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در این خصوص دخیل بودند در پیشگاه خدا و مردم مسوول هستند و باید پاسخ دهند؛ برای چهار تا رأی این کار را بکنیم و بعد دم از قانون و قانون‌گرایی بزنیم.

 

وی خطاب به روحانی مبنی بر اینکه دیروز بیانات رهبری را شنیدید، یادآور شد: فرمایشات صریح و روشن رهبری را دیروز شنیدید اگر قبول دارید بسم الله و قبول ندارید صریح بیان کنید؛ هرکسی در هر شرایط خلاف قانون عمل کند مجرم است و باید پاسخگو باشد و اگر آموزش و پرورش هم می‌خواهد یک کاندیدا را مطرح کند خلاف قانون است همان کاری که در سالن ابن سینا کردند.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: باید مردم را آگاه کرد، بینش مردم را بالا برد و واقعیت‌ها را گفت؛ مردم ما مردم خوبی هستند و در صورتی که آگاه شوند درست تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان