اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. تير 1396 - 23:46   |   کد مطلب: 25750
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آینده باید در چارچوب برنامه ششم حرکت کند، گفت: مجلس تنها از کابینه‌ای حمایت می‌کند که تمام هم و غم آن ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور باشد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین افتخاری روحانی مبارز و نماینده اسبق مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چون شهید افتخاری ازجمله شهدای مجلس شورای اسلامی بود بسیار مشتاق بودم که خدمت مردم فومن و شفت برسم.

وی بابیان اینکه شهید افتخاری در بسیاری از صحنه‌ها در دوران حضرت امام حضور داشتند، افزود: شهید افتخاری با تلاش‌ها و نفس خالصانه و با رأی اعتماد شما به مجلس راه یافت و به لقاءالله پیوست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان کسی که در راه خدا شهید می‌شود نباید آن را مرده فرض کرد، گفت: شهدا در نزد خداوند از جایگاهی برخوردار هستند که همه نسبت به آن غبطه می‌خورند.

لاریجانی بابیان اینکه این شهر سرآمد شهیران در کشور است، افزود: فومن مهد پرورش عالم جلیل‌القدری همچون بهجت فومنی است که در تاریخ معاصر بی‌نظیر است.

وی بابیان اینکه حضور در فومن برای عرض ادب خدمت مردم شریف فومنات است، گفت: برای پاسداشت به فردی در این مکان جمع شده‌ایم که برای پایبندی این انقلاب زحمت‌های زیادی کشیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شهید افتخاری تا پای از بین رفتن جانش به مردم خدمت کرده، گفت: بعضی از شهدا در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند و برخی دیگر در دوردست‌های مرز به شهادت می‌رسند که همه برای حفظ نظام است.

لاریجانی بابیان اینکه اگر حوادثی که در ایران رقم می‌خورد در حدی بسیار کم در سایر کشورها رقم می‌خورد چیزی از آن‌ها باقی نمی‌گذاشت گفت: پایداری و مقاومت در ملت ایران توانست کشور را به صلابت و اقتدار تبدیل کند.

وی بابیان اینکه جنگ تحمیلی جنگ کمی نبود افزود: تمامی کشورهای جهان جمع شدند تا ایران اسلامی را که تازه‌پا گرفته بود از بین ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقامات سعودی علیه ملت ایران افزود: عربستان سعودی در زمان جنگ کمک‌های بسیار زیادی به صدام علیه جمهوری اسلامی ایران کرد.

لاریجانی با اذعان به اینکه سربلندی ایران در عبور از مخاطرات کار کمی نبوده است افزود: ترورهایی که در کشور رقم خورد سلسله‌ای از سران قوا و بزرگان و فعالان جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساندند ولی ملت مقاوم ایران هرگز باروحیه شهادت‌طلبی خود سرشکسته نمی‌شوند و امروز هم باید مقاومت در مملکت اسلامی تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید از خود سؤال کنیم امروز در راستای پایداری ایران چه‌کاری انجام داده‌ایم، گفت: اگر پاسخ واقعی در مقابل سؤال خود دادیم یقیناً پیش شهدا روسفید خواهیم بود.

لاریجانی با اذعان به اینکه توطئه‌های امروز علیه جمهوری اسلامی کمتر از ترورهای گذشته نیست، گفت: ما در گذشته جریان وسیع تروریستی علیه کشورهای مسلمان نداشتیم اما جمهوری اسلامی دو دهه است که درگیر تروریسم است و وقتی در سوریه برای مقاومت و پایداری ورود کردیم دلیلش این بود که وجودشان را در همان نطفه خفه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیتی که داعش در سوریه و موصل برجای گذاشته، گفت: شیعه و سنی سال‌هاست که در حال زندگی در کنار یکدیگر بودند و این برنامه دشمن است که با تفرقه تلاش بر نابودی اسلام دارد.

لاریجانی بابیان اینکه باید همبستگی داخلی بیشتر شود، گفت: اختلافات همیشه زمینه بروز دارد و اینکه اختلافات را شعله‌ور کنیم صحیح نیست و همه باید سربلندی کشور را درگرو پیروی از رهبری بدانیم زیرا هرکجا که ایران با مشکل برمی‌خورد این ولایت‌فقیه بود که ایران را از بحران‌ها نجات داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بیانات امام مبنی بر اینکه پیروی از ولایت‌فقیه رمز ماندگار ایران است، گفت: بدانیم اگر این انقلاب قرار است پایدار بماند این است که ولایت‌فقیه را موردحمایت قرار دهیم.

لاریجانی بابیان اینکه در مسائل منطقه‌ای باید به‌دقت ورود کرد، گفت: باید احساس مسئولیت داشته باشیم و نسبت به مسائل منطقه دلسوزانه و آگاهانه ورود کنیم.

وی با اعلام اینکه هیچ کشوری به‌اندازه جمهوری اسلامی دقت نظر در سیاست خارجی ندارد، گفت: شناخت راه بیراهه دشمن و توطئه‌های استکبار را مدیون رهبری هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دشمن با پررویی و جسارت در کشورها ورود می کند، گفت: اگر رهبری می‌فرماید که خصوصیات انقلابی را در خود حفظ کنید دلیلش حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

لاریجانی بابیان اینکه نباید در توانمندی اقتصادی سستی کنیم، گفت: اگر در کشوری فقر و بیکاری زیاد شود نمی‌توان در مورد ارزش‌های آن صحبت کرد.

وی بابیان اینکه مسئله اصلی کشور جدی گرفتن مسائل اقتصادی است، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که کشور را در مقابل بیگانگان کمک می کند پرداختن به مسائل اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله اقتصادی مشکل بزرگی است، گفت: اینکه مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی و توانمندی و اقتصادی تأکید دارند به دلیل این است که حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی درگرو تحول و توانمندی اقتصادی است.

لاریجانی گفت: در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی باسلیقه‌ها و تخصص‌های مختلفی حضور دارند که متفق‌القول هستند که مسئله اصلی کشور اشتغال، تورم و صادرات کشور است.

وی با تأکید بر اینکه چالش‌های بعدی کشور بعد از معیشت مردم باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: نمایندگان مجلس زمینه‌ای لازم برای اشتغال و کار جوانان فارغ‌التحصیل را در برنامه ششم دیده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت آینده باید در چارچوب برنامه ششم حرکت کند، گفت: مجلس تنها از کابینه‌ای حمایت می کند که تمام هم‌وغم آن ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور باشد.

لاریجانی بابیان اینکه شرایط لازم برای تولید و کشاورزی منطقه گیلان باید بهبود یابد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در روستاهای وجود داشت این بود که زمین‌های موجود جوابگوی مردم برای کشت و کار نیست و این موضوع موجب مهاجرت و خالی شدن سکنه می‌شد و به‌طور طبیعی تنها کشاورزی نمی‌تواند اقتصاد روستا را رونق ببخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه طرح‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، گفت: باید پشتوانه‌های صنعتی و تبدیلی برای کشاورزان ایجاد کرد که بتواند مزید رونق اقتصاد روستاها شود.

لاریجانی بابیان اینکه باید اعتباری از صندوق توسعه در اختیار بانک‌ها قرار دهد، گفت: باید وام‌های ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا جوان‌ها بتوانند از آن به‌عنوان زمینه فعالیت تولیدی در روستاها استفاده کنند.

وی بابیان اینکه روزهای آینده مجلس چنین طرحی را تصویب می کند، گفت: دولت مصر است تا زمینه تولید در روستاها را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان