اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. تير 1396 - 21:14   |   کد مطلب: 25885
مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان از طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر استخرها و مراکز تفریحی آبی همدان خبر داد و گفت: خوشبختانه در بازرسی‌های صورت گرفته استخرهای همدان مشکلی از لحاظ رعایت بهداشت و سلامت کارکنان نداشته‌اند.
استخرهای همدان سالم هستند

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا،علی رشیدی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای نظارت بر سلامت اماکن و فضاهای ورزشی استان کمیته بازرسی و نظارت بر اماکن ورزش‌های آبی استان متشکل از رشیدی مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل ورزش و جوانان و آقایان سوریان و ربیعی رئیس و کارشناس هیئت نجات غریق استان از استخرهای همدان بازدید کردند.

وی درباره اهمیت استاندارد بودن شرایط ورزش و تمرین در اماکن آبی گفت: امروزه مردم صرفا به قصد ورزش و تفریح به اماکن ورزشی مراجعه نمی‌کنند بلکه بعضا برای با انواع گرفتاری‌ها و درگیری‌های فکری و بیشتر برای به دست آوردن آرامش روحی و روانی وارد فضای ورزشی می‌شوند. چنانچه فضایی مانند استخر شنا از امکانات استاندارد و منجیان متخصص برخوردار نباشد این موضوع خود می‌تواند مشکل‌ساز شود.

رشیدی ادامه داد: در پی این بازرسی صورت گرفته از 6 استخر شهدای غواص، آبیاران، شهدای شهرداری، الوند، لاله و استخر دانشگاه بوعلی‌سینا علاوه بر اندازه‌گیری کلر و PH استخرها، نحوه تصفیه کردن آب، گندزدایی، نحوه تنظیم نور استخر، نحوه حضور ناجیان و برگه‌های آمادگی ناجیان غریق مورد نظارت دقیق قرار گرفت و خوشبختانه همه آنها از نظر رعایت استانداردها و بهداشت در وضعیت خوبی قرار داشتند.

وی عنوان کرد: بازرسی اماکن آبی بر اساس استانداردها و به طور جامع در سه بخش ایمنی، بهداشتی و مراقبتی توسط بازرسان صورت می‌گیرد و موارد و مشکلات مشهود به منظور اصلاح امور به اداره‌کل گزارش می‌شود.

رشیدی اظهار کرد: با توجه به استقبال خانواده‌ها و در راستای کیفیت‌بخشی و رعایت استانداردهای لازم، نظارت بر فعالیت کلیه اماکن ورزشی اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی توسط کارشناسان و بازرسان اداره‌کل و هیئت نجات غریق افزایش می‌یابد.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان تأکید کرد: نظارت و بازرسی یکی از مهمترین وظایف واحدهای مدیریتی و نظارتی است که منجر به بهبود عملکرد و کاهش آسیب‌ها می‌شود بنابراین واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل در این زمینه آمادگی دارد پس از دریافت گزارش‌ها و مستندات بازرسان هیئت نسبت به اخطار نهایی به مدیران مکان مورد نظر اقدام کند.

وی در پایان از مؤسسان و مدیران استخرها و اماکن آبی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: این عزیزان در بازرسی‌های صورت گرفته نهایت همکاری را با بازرسان اداره‌کل و هیئت در جهت ارتقاء سطح کیفی اماکن آبی همدان داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان