اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مرداد 1396 - 15:17   |   کد مطلب: 26146
مدیر اموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: طی دوسال گذشته تلاش کردیم زمینه تحصیل عشایر کوچ رو فراهم شود و سال گذشته موفق شدیم حدود 800 نفر از دانش اموزان عشایر را تحت پوشش اموزش ببریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان

به گزارش صبح الوند، مصطفی خزاعی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و عرصه خبر اظهار کرد: قطعا هر چقدر فضای رسانه ای ما فضای آزاد شفاف و بدون دغدغه ای باشد به عنوان رابطه بی واسطه مردم با مدیران می تواند راهگشای خیلی از مشکلات باشد.

 

مدیر آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید براساس رسالت هایی که برای خودش تعریف کرده بوده و ذیل بحث تحول بنیادین اموزش و پرورش تلاش شد در حد توان و مقدورات علی رغم همه محدودیت ها نتایج خوبی کسب شود.

 

وی به بیان محورهایی که آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف خود دنبال میکند افزود:محورهایی که آموزش و پرورش به دنبال ایجاد آن بود یکی بحث توسعه عدالت آموزشی بود که با توجه به گستردگی قلمروی سرزمین ایران و پراکندگی جمعیت یکی از توقعات اصلی از آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بود.

 

 خزاعی تصریح کرد: تمام تلاش ما این بود که زمینه تحصیل برای همه فراهم شود و با اعتمادی که مردم به نهاد آموزش و پرورش داشتند این امر در دوره ابتدایی در کل کشور از میانگین جهانی رشد بالایی دارد.

 

*برخورداری 99  درصد کودکان از امکانات اموزشی

وی ادامه داد: 99 درصد از کودکان از امکانات آموزشی برخوردار و هیچ دانش آموزی نیست که امکان دسترسی به آموزش برایش فراهم نباشد.

 

مدیر آموزش و پرورش استان همدان افزود:  طی دوسال گذشته هم تلاش کردیم زمینه تحصیل  عشایر کوچ رو فراهم شود و سال گذشته موفق شدیم حدود 800 نفر از دانش اموزان عشایر را تحت پوشش اموزش ببریم.

 

وی عدالت جنسیتی را از دیگر مواردی دانست که در نظام آموزش و پرورش محقق شده است و افزود: تمام تلاشمان این بوده است که بحث عدالت جنسیتی و دسترسی دختران به بحث تسهیل سهل تر باشد و در شاخص های تعریف شده برای روستاهای کم جمعیت مدارس کم جمعیت دختران را در اولویت قرار دادیم.

 

خزاعی به بیان افزایش توسعه مشارکت مردمی در اموزش و پرورش پرداخت و افزود: توسعه مشارکت مردمی هم در توسعه مدارس غیر دولتی و هم نقش آفرینی مردم در اموزش و پرورش شکل میگیرد که در استان همدان رشد دو درصدی در زمینه مدارس غیردولتی بدون احتساب پیش دبستانی و همچنین بسته های حمایتی داشته ایم که اگر انها را هم حساب کنیم تعداد قابل توجهی است.

 

*8 مدرسه همدان در طرح تعالی خوش درخشیدند

وی سیاست بعدی در بحث آموزش و پرورش را ارتقای مدیریت آموزشگاهی دانست و افزود:  در آموزش و پرورش طرحی تحت عنوان طرح تعالی مدیریت در حال اجرا هست و در سال تحصیلی 95 و 96 بیش از 200 آموزشگاه استان تحت پوشش این طرح بودند و بحث مدیریت استانداردسازی شده و  طرح خارج از دستگاه آموزش و پرورش توسط دانشگاه فرهنگیان و از 90 مدرسه برتر کشوری استان همدان خوش درخشید و 8 مدرسه امتیاز برتر را دریافت کردند.

 

خزاعی افزود: در دوره ابتدایی طرح تدبیر را در حال اجرا داریم و  مدارسی که تحت پوشش طرح تعالی مدیریت نیستند به نوعی در این طرح قرار گیرند و آمادگی لازم را پیدا می کنند چون معتقدیم هر چقدر مدیریت مدرسه توانمند باشد مشکلات اموزش و پرورش کاهش پیدا میکند و کیفیت بخشی به مدرسه بدون توجه به نوع مدیریتی که در مدرسه اجرا میشود عملا راه به جایی نخواهد برد.

 

وی سیاست بعدی آموزش و پرورش را بحث تمرکز زدایی دانست و افزود: بحث تمرکززدایی سرعت و شتاب بیشتری پیدا کرد با انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت خانه ساماندهی نیروی  انسانی و همچنین نحوه هزینه کرد منابع مالی تخصیص داده شد به استانها متمرکز شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: اجرای پروژه مهر که به صورت متمرکز بود به خود استانها واگذار شد و بحث شورای تظارت و صدور مجوز مدارس غیردولتی به شهرستانها و مناطق واگذار شد.

 

وی اظهار کرد: سیاست بعدی اموزش و پرورش بحث ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی بود که امروز به عنوان شاخصه اصلی است که تلاش کردیم از نیروی انسانی به نحو مطلوب بهره ببریم.

 

خزاعی تصریح کرد: با توجه به آنکه نیروی انسانی منبع اصلی اموزش و پرورش است بهره وری صحیحی از این نیرو می تواند به اموزش و پرورش کمک کند.

 

 وی با اشاره به عدم توازن نیروی انسانی در سطح مدارس استان گفت: عدم توازن نیروی انسانی از لحاظ جنسیتی و همچنین عدم توزیع نیروی انسانی در برخی از مناطق در بعضی نقاط همچون ملایر و نواحی 2 سبب شده است که با  مازاد نیرو مواجه هستیم و متقابلا با کاهش نیروی انسانی مرد که امیدواریم با سیاست تعدییل نیروی انسانی ازطریق بازنشستگی و توزیع مناسب و بومی گزینی که از دو سال گذشته شروع شده است بتوانیم به یک نقطه مناسب برسیم.

 

*ثبت نام 83 درصد دانش آموزان همدان در سامانه سناد

وی با اعلام اینکه تاکنون 83 درصد از دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند افزود: امیدواریم امسال مشکلی از لحاظ دانش آموزان نداشته باشیم و امسال استقرار پایه یازدهم که براساس سند تحول بنیادین است پیگیری و برنامه ریزی خواهیم کرد.

 

مدیر کل اموزش وپرورش استان با اشاره به رشد 70 درصدی در کسب رتبه سه رقمی در کنکور گفت: این افزایش رشد نشاندهنده ان است که کیفیت اموزش ما رشد کرده است.

 

وی در ادامه به بیان مسایلی همچون پر شدن ظرفیت مدارس پرداخت و افزود: بیشتر اطرف مناطقی همچون استادان و بلوار بعثت تراکم تقاضا داریم و در نواحی همچون شهرک اندیشه و شهرک بهشتی به دلیل مسایلی همچون مساکن مهر که سبب هجوم موج عظیمی از جمعیت به این مناطق شده اند مشکل کمبود فضای اموزشی داریم که با تدابیر اتخاذ شده این مشکلات را کاهش داده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان