اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مرداد 1396 - 9:44   |   کد مطلب: 26259
خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:
فعالیت اتباع خارجی در واحدهای تولیدی با وجود ۷ میلیون نیروی آماده به کار ایرانی
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: در شرایطی که ما در کشورمان ۶ تا ۷ میلیون نیروی آماده به کار بیکار داریم چرا باید ۳ میلیون نفر اتباع بیگانه در کارخانه ها و واحدهای تولیدی ما مشغول به کار باشند.
خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی

به گزارش صبح الوند، امیر خجسته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزرا انتخاب بهترین ها برای بهترین مردمی است که تاریخ به خود ندیده است، گفت: امروز طبق شاخص ها دولت و مجلس باید به افراد عملگرا، برنامه محور، مبتکر، قاطع و مدیر و مدبر رأی دهند تا به شکلی جهادی بتوانیم کشور را اداره کنیم.

 

وی با بیان اینکه انتظار ما از وزرا و دولت این است که در استان ها مدیرانی سرکار بیایند که شایسته سالاری را بر رابطه ترجیح دهند، افزود: حقیقتا باید در دولت جدید مدیرانی در استان ها و ستاد مرکزی وزارتخانه ها سرکار بیایند که خواب بر چشمان آن ها حرام باشد.

 

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اشتغال را مهم ترین مسئله روز کشور برشمرد و تاکید کرد: شغل زمانی ایجاد می شود که عزم جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق وجود داشته باشد متاسفانه امروز شاهد هستیم 3 هزار و 300 کانتینر کالای قاچاق به کشور وارد می شود و تا زمانی که این مسئله ادامه داشته باشد نمی توان به ایجاد شغل امیدوارانه چشم داشت؛ قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی در این زمینه باید به صورت جدی برخورد کنند.

 

وی مجموعه تحت مدیریت وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بسیار گسترده دانست و تصریح کرد: باید برای اقشار آسیب پذیر جامعه وزیر پیشنهادی برنامه داشته باشد و همچنین بگوید که برای بازنشستگان چه برنامه هایی خواهد داشت متاسفانه فشار اقتصادی موجود در کشور وضعیت اسفناکی را برای بازنشستگان ایجاد کرده است، در خارج از ایران زمانی که فرد بازنشسته می شود به سراغ تفریح و استراحت می رود اما در ایران بازنشستگان از اینکه بازنشسته شده اند عزا می گیرند.

 

خجسته تصریح کرد: در برنامه پیشنهادی شما چه توجهی به کارگران شده است. چشم امید این قشر عظیم جامعه تامین حداقل ها برای آن ها است.

 

وی اضافه کرد: یکی از موارد بازدارنده برای گشایش فضای کسب و کار طبق بررسی های کارشناسانه امر قوانین بازدارنده است که باید دکتر ربیعی در این زمینه توضیح دهد که چه اقداماتی انجام خواهد داد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس ارسال کرد و پیش از این که در دستور کار قرار گیرد آن را بازپس گرفت.

 

خجسته با اشاره به 14 میلیون نفر حقوق بگیر از صندوق بازنشستگی کشوری و وابستگی 40 میلیون نفر از اعضای خانواده های ایرانی در این صندوق گفت: طبق اظهارات معاون رئیس جمهور صندوق بازنشستگی کشوری یکی از 8 ابرچالش پیش روی کشور خواهد بود که باید توضیح داده شود برای مواجه با این چالش چه برنامه هایی در دستورکار وزارتخانه مذکور قرار دارد.

 

خجسته ادامه داد: یکی از ماموریت های مهم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حمایت از نیروی کار است و در این زمینه وزارتخانه باید توضیح دهد که با نظام جامع تامین اجتماعی چه کرده و این مهم که اجرایی می شود.

 

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی بسیار و حساسیت مقام معظم رهبری در این خصوص توضیح داد: مجلس در برنامه ششم در این خصوص مواردی را طرح کرده که لازم است وزارتخانه مرتبط برنامه ارائه دهد که برای وضعیت کودکان کار بازمانده از تحصیل، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته چه برنامه ای دارد.

 

وی با انتقاد از اینکه همچنان در سطح کشور شاهد مناطقی هستیم که از حداقل ها محروم هستند، تصریح کرد: این وضعیت تنها در صورتی اصلاح می شود که برای سیل عظیم بیکاران برنامه داشته باشیم.

خجسته با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن 11 میلیون نفر در بیمه سلامت این اقدام را که با همراهی وزارت بهداشت صورت گرفته قابل تحسین برشمرد و عنوان کرد: برای توسعه و ادامه این مسیر چه برنامه هایی مدنظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

 

خجسته در پایان تصریح کرد: در شرایطی که ما در کشورمان 6 تا 7 میلیون نیروی آماده به کار بیکار داریم چرا باید 3 میلیون نفر اتباع بیگانه در کارخانه ها و واحدهای تولیدی ما مشغول به کار باشند و لازم است این افراد تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان