اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. شهريور 1396 - 22:41   |   کد مطلب: 26506
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در صندوق توسعه روستایی موجود است اما نمی‌دانیم که این تسهیلات را چگونه باید جذب کنیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد‌ کاظمی بعداظهر امروز در همایش توسعه تعاون اظهار داشت: اگر امروز در مسائل همراهی در بخش تعاون ، مشارکت جمعی و گرفتن شریک اقتصادی در کارها خیلی موفق نبوده‌ایم به علت مسائل فرهنگی و ‌مشکلات متعدد تعاونی‌هاست.

وی با بیان اینکه امروز سیستم اداری خوبی در زمینه کمک به تعاون، صنعت،تولید و اقتصاد در کشور وجود ندارد ‌گفت: در دوره ششم که تشکل‌ها و تعاونی‌ها شکل گرفت وزیر صرفا کارش رسیدگی و‌ نظارت بر تعاونی‌ها بود اما در دوره نهم ‌و دهم با ادغام وزارت خانه‌های کار،تعاون و رفاه اجتماعی و افزایش حجم‌کار عملا فرصتی برای رسیدگی به تعاونی‌‌ها وجود نداشت.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز برنامه‌‌ها و زمانبندی‌های خوبی در زمینه تعاونی‌ها انجام شده گفت: اما متاسفانه ما هم به عنوان دولت و‌ حاکمیت به بخش تعاونی نگاه جدی و اثرگذاری نداشته‌ایم.

نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید به تخصیص تسهیلات و اعتبارات ویژه توسط معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در قالب تعاونی‌ها و فعالیت‌های روستایی گفت: هم اکنون مبلغ 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در صندوق توسعه روستایی موجود است اما نمی‌دانیم که این تسهیلات را چگونه باید جذب کنیم.

کاظمی با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ سود 4 درصد و با ضمانت کارت یارانه پرداخت می‌شود گفت: در زمینه مباحث اداری و تشکیل سقف تعاونی‌ها در مرحله اول نیازمند آموزش در سطح روستا‌ها هستیم.

نماینده ملایر در مجلس خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و انتقال آموزش‌ها به روستائیانی که در بخش تولید، بسته‌بندی و توزیع محصولات کشاورزی فعالیت دارند، شد و افزود: بعد از آموزش‌های لازم باید تعاونی‌‌ها تشکیل شده و ‌روستائیان می‌توانند از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه امروز حرکت چشمگیری در حوزه مبل و‌منبت شهرستان انجام شده و‌ این امر باید در سایر محصولات کشاورزی و باغی نیز به این‌صورت باشد گفت: ما امروز در بحث فرآوری، بسته‌بندی ،صاردات و بازاریابی محصولات کشاورزی به ویژه کشمش از غافله دنیا عقب هستیم.

وی بیان‌کرد: با توجه به اینکه امروز در عرضه محصولات کشاورزی و باغی و صادرات مبل و‌ منبت از فضای مجازی و بازریابی‌های اینترنتی دنیا عقب افتادیم تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در بازاریابی و صادرات جهانی با سایر کشور‌ها رقابت کنیم باید خود را به علم‌ روز مجهز کنیم.

کاظمی با اشاره به ثبت ملی مبل و‌ منبت ملایر و برگزاری جشنواره ملی منبت در 15 تا 24 شهریوره ماه امسال اظهار داشت : خدا را شاکریم که ملایر امروز با هنر منبت در کشور مطرح شده و این جشنواره فرصت مناسبی برای شناساندن و ‌معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها، موقعیت جغرافیایی و فرهنگ شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان ملایر نیز در مجلس شورای اسلامی فرهنگ بالای این شهر را در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، ملی ، مطبوعاتی و بین‌المللی حفظ کرده‌اند ‌گفت: همه اقشار، مسئولان و صنعتگران و هنرمندان باید با اهتمام‌ جدیت در زمینه برگزاری جشنواره بزرگ ملی مبل و‌منبت پای کار باشند و در این فرصت طلایی ظرفیت، فرهنگ، هنر و صنعت این شهر را به‌ خوبی به کشور و دنیا معرفی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان