اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مهر 1396 - 18:26   |   کد مطلب: 26721
استاندار همدان با اشاره به اینکه مدارس فرهنگ اقتصاد مقاومتی به دانش آموزان را بیاموزند، گفت: اساسی‌ترین اولویت اقتصاد مقاومتی درون‌زایی است که باید فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی انجام شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, محمدناصر نیکبخت صبح امروز در مراسم آئین بازگشایی مدارس در هنرستان شهیدان دیباج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام راحل اظهار داشت: یاد 8 هزار حماسه‌ساز دوران طلائی دفاع مقدس استان را گرامی می‌داریم.

وی ضمن تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس به  دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان، افزود: امروز آموزش‌وپرورش برای تربیت نسلی بشردوست، عالم، آگاه، سازنده و اثرگذار در دنیا چیزی کم نداشته و همه امکانات برای آن فراهم است.

نیکبخت با اشاره به اینکه سرزمین ایران به ویژه سرزمین پر رمز و راز همدان دارای ادبا، عرفا و علمای بی‌نظیر و کم‌نظیر است، گفت: باید دانش آموزان را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که در آینده، بزرگان گذشته کشور افتخارآفرین باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه بالاترین مفاهیم ارزشی در دفاع مقدس معنا شده است، عنوان کرد: آزادی، عزت، حق‌طلبی، وطن‌دوستی، دین‌مداری، مبارزه با سلطه و مقابله با استکبار از مفاهیمی است که در دفاع مقدس معنا شده است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه در دفاع مقدس فرهنگیان و دانش آموزان نقش بارزی داشتند، تصریح کرد: در دوران انقلاب نیز فرهنگیان و دانش آموزان نقش‌آفرینی‌های بسیاری کردند.

وی با اشاره به اینکه 70 شهید گران‌قدر از هنرستان شهیدان دیباج تقدیم انقلاب شده است، بیان کرد: شهیدان دیباج به این هنرستان مرتبط هستند که در حالی در دوران انقلاب با تحصیل در بهترین دانشگاه می‌دانستند آینده روشنی دارند اما برای دفاع از انقلاب پیش‌قدم شده و جان‌نثاری کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه در دفاع مقدس ایثارگران، جانبازان و شهدا به منزله دفاع از انقلاب از خودگذشتگی کرده و به جبهه نبرد رفتند، تأکید کرد: این ازخودگذشتگی‌ها همه ارزش است بایستی قدردان این ارزش‌ها باشیم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه اول مهر به تدبیری روز اول تعالی و اعتقاد به پروردگار است، اظهار داشت: در این روز آینده‌سازان کشور گرد هم جمع می‌شوند تا تعالیم، تربیت، بشردوستی، آزادگی، وطن‌پرستی و از همه مهم‌تر علوم مختلف را فراگیرند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا امروز معنای سواد تغییر کرده و سواد دیگر همان خواندن و نوشتن نیست، افزود: علم در جهان روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است که اگر ما با علم روز پیش نرویم نمی‌توانیم تراز دار سواد در دنیا باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه نیاز به تمامی رشته‌های تحصیلی در کشور وجود دارد، گفت: ولی دانش آموزان و دانشجویان باید مهارت‌های لازم را بیاموزند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی از اساسی‌ترین ضرورت‌های کشور است، بیان کرد: مهارت‌آموزی به دانش آموزان و دانشجویان باید مدنظر قرار گیرد و اشتغال از دیگر دغدغه‌های موجود در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است، تصریح کرد: باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در مدارس به دانش آموزان آموخته شود.

استاندار همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم ماه عزای حسینی، اظهار داشت: در ماه محرم باید امربه‌معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

نیکبخت با بیان اینکه در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی نخستین امر به معروف و نهی از منکر اقتصاد مقاومتی است، تأکید کرد: از اساسی‌ترین اولویت‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زایی است لذا باید فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه استکبار تصمیم گرفته است که در هر نوع شرایطی با کشور ایران بجنگد، عنوان کرد: طلائی ترین دوران دفاع از کشور دفاع مقدس بود که 50 کشور جهان برای نبرد با ایران اقدام کردند درحالی‌که یقین داشتند ایران در شرایط تزلزل است به کشور ما حمله کردند.

استاندار همدان افزود: به رشادت‌ها و از خودگذشتی شهدای دوران دفاع مقدس، ایثارگران و جانبازان پس از پایان جنگ حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمنان باقی نماند که این حماسه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران برای همیشه ماندگار است.

نیکبخت با اشاره به اینکه عصبانیت و ترس رئیس‌جمهور آمریکا سبب شده است که امروز با دیوانگی و سخنان ناپسند به ایران اهانت کند، بیان کرد: ترامپ شرکای خود را از دست داده و می‌بیند که جمهوری اسلامی ایران در توافقات هسته‌ای به آنچه که می‌خواسته دست پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ترامپ اگر حماسه‌سازی ایثارگان را در دفاع مقدس شاهد نبود قطعاً ایران را با جنگ تسلیم می‌کرد، عنوان کرد: امروز ایران اسلامی در جهان دارای تجهیزات خودساخته کم‌نظیر است که سبب می‌شود هر مظلومی به سوی کشور ما روی آورد.

استاندار همدان تأکید کرد: رئیس‌جمهور کشور به صورت شجاعانه در سازمان بین‌الملل پاسخ سخنان ناپسند ترامپ را دادند به‌گونه‌ای که همه کشورهای جهان این پاسخ را تأیید نموده و امروز ایران اسلامی در جهان سربلند است.

نیکبخت با اشاره به اینکه استان همدان در عرصه‌های علمی سربلند است، افزود: اما نتایج کنکور دانش آموزان استان باید بهتر از وضعیت موجود باشد.

وی با بیان اینکه فراهم آوری دانش‌نامه علما و بزرگان استان در حال انجام است، عنوان کرد: قرار بود که این دانش‌نامه در 120 جلد تدوین شود اما با تغییراتی این دانش‌نامه در 140 جلد برای معرفی همدان تدوین می‌شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مراسم بزرگداشت آیت‌الله آقا نجفی آذرماه امسال در همدان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بسیار اثربخش علما و بزرگان همدان را چراغ روشن گرمسیر آزادی می‌دانند.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال سال باباطاهر در همدان نامگذاری شده است، اظهار داشت: بزرگداشت بزرگان در مدارس به دانش آموزان آموخته شود تا دانش آموزان بدانند از نسل چه علمایی هستند و باید در آینده همانند آن علما شوند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه حرفه‌آموزی دستور کار دانش آموزان و مدارس قرار دهیم، اظهار داشت: آرزو داریم که دانش آموزان ما در تراز سابقه و بلندای تاریخ همدان خود را به جامعه معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران هر صبح در مدارس استان انجام شود، بیان کرد: پرچم، ملت، اعتقادات، دین و مقام معظم رهبری از افتخارات و برکات سربلندی کشور هستند که باید آنها را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان