اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مهر 1396 - 23:17   |   کد مطلب: 26873
وزیر خارجه عربستان که در دو سال گذشته در هر مناسبتی علیه ایران سخن گفته، در سفر روسیه در کنفرانس خبری با همتای روس، علیه ایران هیچ سخنی نگفت.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، «عادل الجبیر» وزیر 55 ساله امور خارجه عربستان، از زمان تصدی این منصب در سال 2015، از هر مناسبت و تیربونی استفاده کرده و علیه ایران سخن گفته است. 

اما الجبیر امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری با سرگی لاوروف، همتای روس در مسکو، هیچ حرفی از ایران نزد و مانند سخنان همیشگی، هیچ اتهامی متوجه ایران نکرد. 

وزیر خارجه عربستان که در مجمع عمومی سازمان ملل نیز فقط هفت دقیقه سخنرانی و بیان مواضع عربستان را بسیار خلاصه بیان کرد، با این حال، ایران را فراموش نکرد و یک جمله را به ایران اختصاص داد و اتهام همیشگی ریاض در دو ساله اخیر را تکرار کرد و گفت ایران در یمن دخالت می‌کند.

با اینکه شاه عربستان در سفر مسکو، ایران را به دخالت در امور برخی کشورها در منطقه متهم کرد، اما عادل الجبیر در کنار لاوروف و در کنفرانس خبری در مسکو، هیچ موضعی علیه ایران نگرفت. 

عادل الجبیر پیش از تصدی وزارت امور خارجه، دستیار سفیر عربستان در آمریکا، سخنگوی سفارت در واشنگتن، عضو هیئت نمایندگی عربستان در مقر دائم سازمان ملل متحد در نیویورک و مشاور سیاست خارجی ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان سعودی بوده است.

الجبیر در کنفرانس خبری در مسکو در خصوص مسائل مختلفی در منطقه مانند یمن، مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه، عراق و روابط دوجانبه با روسیه سخن گفت

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان