اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مهر 1396 - 15:31   |   کد مطلب: 26973
در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه استاندارد استان همدان مطرح شد:
وجود ۱۰۰هزار جوان بیکار در استان/وضعیت اشتغال اورژانسی است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۱۰۰هزار جوان بیکار در استان گفت: وضعیت اشتغال اورژانسی و اضطراری است
 استاندارد استان همدان

به گزارش صبح الوند، حمید رضا حاجی بابایی در مراسم تجلیل از سرآمدان و برگزیدگان حوزه استاندارد استان همدان با تاکید بر اینکه امروزه در کشور ما استاندارد و استاندارد سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: این در حالی است که بند۲۴  ساست های اقتصاد مقاومتی به موضوع استاندار اختصاص یافته است.

 

حاجی بابایی با اشاره به اینکه کشور در حالی به سمت حرکت است که نظام ملی استاندارد بتواند در تمام امور کشور دخالت است گفت: در این راستا نیز باید کشور طوری باشد که از معیار ها و شاخص های که استاندار تامین می کند برخوردار باشد.

 

حاجی بابایی با اشاره به اینکه نباید استاندارد به عنوان منافع تولید در ذهن تولید کننده جا باز کند خاطر نشان کرد: هر اندازه به سمت استاندارد سازی حرکت می کنیم نظام تولید، اطمینان و نظام استحکام بخشی را در کشور افزایش می دهیم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگه میخواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور پا بگیرد ناگزیر هستیم به سمت اقتصاد مقاومتی پیش روی کنیم افزود: دنیا دنیای رقابت است و اقتصادی که بر مبنای رقابت، بومی و دانش نباشد قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

 

وی همچنین با تاکید براینکه درختی که کاشته می شودحتما باید ریشه اش در کشور خودمان کاشته شود تصریح کرد: اگ این ریشه در داخل کشور کاشته نشود با کوچکترین تصمیم این اقتصاد فرو می ریزد.

 

حاجی بابایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به دانش بومی و استفاده از تمام امکانات بین المللی متکی است خاطر نشان‌کرد: در برنامه ششم مجلس ۶۵میلیارد دلار به بخش خصوصی و سرمایه گزاری اختصاص داده شده است که لازمه یک شرط است و آن نیز این است که کسی که سرمایه گزاری می کند در پایان ۷۰درصد تکنولوژی را به کشور منتقل کند.

 

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براین امر که اگر  خواستار اقتصاد مقاومتی هستیم باید بهره وری را افزایش دهیم خاطرنشان کرد: بهره وری تنها از طریق استاندارد سازی امکان پذیر است و این نیز در حالی است باید امکانات کشور را به حدی افزایش دهیم که ارزش افزوده ۲۸درصدی را رقم بزنیم.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید از ورود ۳۲میلیارد کالای قاچاق جلوگیری شود اظهار کرد: از یکی از راه های آن افزایش تولیدات داخلی است.

 

وی با اعلام اینکه در اقتصاد مقاومتی نباید بین حاکمیت و اقتصاد رابطه ای وجود داشته باشد گفت: در کشور ما اقتصاد مقاومتی حرف اول و آخر را میزند.

 

حاجی بابایی با اشاره به اینکه رتبه کشور در محیط کسب و کار رتبه مناسبی نیست اظهار کرد:  محیط کسب و کار باید با عشق و علاقه همراه باشد تا این فضا با تولید بالا در کمترین امکانات فراهم شود.

 

*وضعیت اشتغال اورژانسی و اضطراری است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال اورژانسی و اضطراری است خاطر نشان کرد: تمام دستگاه ها، نهاد ها باید دست به دست هم دهندکه این شرایط اورژانسی را مرتفع کنند.

 

وی همچنین افزود: امروزه بزرگترین نعمت در کنار این وضعیت های اورژانسی موجود این است که تمام دستگاه ها بر روی این متمرکز شده اند که به وضعیت های اورژانسی رسیدگی شود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به دنبال این هستیم که رابطه با آمریکا اقتصاد مارا متحول کند خاطر نشان کرد: این انتظار بیهوده ای است نه بخ دلیل دشمنی با آمریکا بلکه طبیعتا رییس جمهور آمریکا به فکر منافع مردم کشورش است.

 

حاجی بابایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شرط اول سرمایه گزاری و تولید به اقتدار است و اقتدار نیز امنیت و همچنین امنیت نیز اقتصاد را به دنبال دارد عنوان کرد: زیر ساخت های سرمایه گزاری در کشور بسیار آماده است اما نیازمند اقتدار و امنیت است.

 

وی همچنین اظهار کرد: سرمایه گزار زمانی به این عرصه پا می گذارد که تمام نهادهای مسئول در حمایت از او گام بردارند .

 

*دوهزارکیلومتر آن سوی جمهوری اسلامی ایران امنیت برقرار است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه ۲۰۰۰ کیلومتر آن سوی جمهوری اسلامی ایران امنیت برقرار است گفت: اگر۵کشور امن در دنیا وجود داشته باشد یکی از آن ها جمهوری اسلامی ایران است.

 

حاجی بابایی با بیان اینکه تغییر ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر اوضاع ایران ایران ندارد گفت: این نسخه ای که امروز ترامپ برای ایران اجرا می کند سال ها پیش اوباما پیچیده است.

 

 وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال این است که تثبیت اقتصادی در کشور ما ایجاد شود تصریح کرد: با تمام مشکلات موجود اصل بر هم نمی ریزد.

 

وی با بیان اینکه ایران ده ها میلیارد از کره جنوبی بستانکار است ادامه داد: اجازه انتقال این مبلغ تا کنون داده نشده است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه امروز اتفاق افتاده است این است که تمام مردم مجلس، نهاد ها به این نتیجه رسیده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست  خاطر نشان کرد: راه برون رفت ما از مسائل اتکا به نیروی داخلی است نه مصالحه با آمریکا.

 

حاجی بابایی با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت در استان ما ۱۰۰هزار جوان بیکار وجود دارد اظهار کرد: هر کار که ما را از مسئولیت خود دور کند باید از آن دور شویم و که تنها دغدغه ما حل معظل بیکاری جوانان است.

 

وی در همین راستا یادآور شد:  تمام حواشی در خصوص مداخله من در تایید فلان استاندار یا مدیر صحتی ندارد و تنها موضوع دارای اهمیت برای ما کار است و این در حالی است که هر کس در راستای تحقق این مهم گام بردارد چه اصلاح طلب و چه اصولگرا ما قبول داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه کارآمدی مهم ترین اصل است افزود: امروزه در بزرگترین فراکسیون مجلس برنامه ای تدوین شده است که هفته ای یک روز وزیر بیاید و در خصوص شرایط اقتصادی کشور توضیحاتی ارائه کند.

 

وی همچنین در پایان با تاکید بر اینکه استاندار عقل این است که به فکر مردم باشیم گفت: این در حالی است که باید با درد مردم درد بکشیم و با شادی آنان نیز شاد باشیم.

 

*80هزار واحد تولیدی مشمول استاندارد های اجرایی نیستند/توسعه پایدار تنها از طریق استاندارد سازی میسر می شود

 در ادامه معاون نظارت براجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ،وحید مرندی مقدم با اشاره به اینکه هر همایش با اهداف خاصی همرا خواهد بود و از جمله هدف های برگزاری این همایش‌ها نیز ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های یکساله توسط مدیران و دستگاه ها است و افزود: تبیین اهداف و محدودیت های سازمان، تقویت حس مشارکت و انگیزه عوامل موثر بر فعالیت استاندارد و تشویق عوامل مؤثر در رسیدن به اهداف مورد نظر به ترتیب از جمله دیگر اهداف برگزاری همایش ها است.

 

مرندی با بیان اینکه در سال گذشته موفقیت های خوبی در سطح بین الملل و ملی کسب کرده ایم  خاطر نشان کرد: از جمله این موفقیت ها عضویت در هیات مدیره سازمان بین المللی استاندارد در سطح بین الملل برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران چه پیش از تاریخ و چه بعد از تاریخ بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه کشور ایران رتبه بیست و سوم را در بین ۱۶۳ کشور جهان در زمینه استاندار کسب کرده است خاطر نشان کرد: کشور ما در بین جهان اسلام رتبه دوم را پس از کشور ترکیه و همچنین رتبه نخست استاندارد‌سازی در مطقه را کسب کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال نیز سازمان استاندارد ایران جزء سازمان های برتر کشور شناخته شده است ادامه داد: در جشنواره شهیدان رجایی و مطهری سازمان استاندارد لوح برتری را از بین سازمان ها و وزارت خانه کسب کرده است.

 

 

*توسعه پایدار تنها از طریق استانداردسازی میسر می‌شود

 

مرندی مقدم  با اشاره به اهمیت جایگاه استاندارد با بیان اینکه در بند ۲۴ اقتصاد مقاومتی تأکید شده همه فعالیت‌هایی که در سایر بندها مطرح است باید از مسیر استاندارد بگذرد گفت: توسعه پایدار تنها از طریق استانداردسازی میسر می‌شود.

 

وی به طراحی مدل اظهاریه انطباق در سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و افزود: اجرای این مدل توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته طی جلسات متعدد ابلاغ شد که بر  اساس آن اغلب واحدهای تولیدی خود مسؤول انطباق تولیدات با چارچوب‌های استاندارد می‌شوند.

 

وی در این راستا با بیان اینکه در اجرای اظهاریه انطباق، واحد تولیدی مکلف به نمونه برداری و آزمایش تولیدات و فرآورده های خود هستند ادامه داد: در این روند، اصل اعتماد است و خود تولیدکننده طبق استناد بند ۲۴ در اجرای بند ۲۴ اقتصاد مقاومتی باید همکاری های لازم را داشته باشد.

 

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید براینکه نمونه‌گیری، آزمایش بررسی و نظارت بر تولیدات و محصولات توسط اداره استانداردهمانندگذشته به قوت خود باقی است اظهار کرد: در مورد واحدهای تولیدی محدودیت هایی اعمال خواهد شد.

 

*22 هزار واحد تولیدی زیرپوشش سازمان استاندارد

 

وی با اشاره به اینکه بیش از صد هزار واحد تولیدی مشمول فعالیت در کشور وجود دارد یادآور شد: از این تعداد ۲۲ هزار مورد زیر پوشش سازمان استاندارد هستند، و این در حالی است که سازمان استاندارد طبق ضوابط استاندارد اجرایی مکلف به کنترل و نظارت بر استاندارد آنهاست.

 

*80 هزار واحد تولیدی در کشور مشمول استانداردهای اجرایی نیستند

 

مرندی مقدم با بیان اینکه 80 هزار واحد تولیدی در کشور مشمول استانداردهای اجرایی نیستند، اظهار کرد: طبق استناد بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همه این واحدها نیز باید طبق ضوابط استاندارد قرار بگیرند اما این‌مهم هزینه های سنگینی را شامل می شود

 

نماینده خانه صنعت و تشکل های خصوصی مرتبط نیز در این مراسم با بیان اینکه مشکل ما مشکل قوانین نیست بلکه عدم رعایت استاندارد است افزود: اولین مجاهدان در راه اقتصاد، صنعت گران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی هستند بطوریکه که تمام سرمایه خود را در این راه گذاشته اند.و این در حالی است که بیش از ۸۰درصد شرایط ادامه کار و استمرار فعالیت دست بخش خصوصی نیست و دیگران برای ما تصمیم می گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه بازار رقابت پذیر شده است گفت : بدون عدم شناخت از فضای رقابتی امکان موفقیت وجود ندارد.

 

وی با شاره به اینکه درصد کمی از ایجاد این فضای رقابتی در دست ما و تولید کننده ها است گفت: ۸۰درصد شرایط نیز از دست ما خارج است به طوریکه نه حمل به موقع و نه باز پس گرفتن پول از خریدار از اختیار ما خارج است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان