اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1396 - 13:44   |   کد مطلب: 27633
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فراکسیون امید از جمله فراکسیون هایی بود که الان میتوان به جرات گفت فقط برای کسب رای وارد عرصه شد افزود: این فراکسیون با دادن شعارهای تبلیغاتی فقط برای اینکه افراد خودشان را در هیات رییسه مجلس ببرند وارد این جریان شدند.
کارشناس مسائل سیاسی

محمود قاسمی در گفتگو با صبح الوند،به تشریح فعالیت فراکسیون هایی که در مجلس شکل گرفته اند پرداخت و گفت: فراکسیون ها با توجه به وعده هایی که در خصوص  همگرایی و تسهیل در کار هیات رییسه و رییس مجلس داده بودند موفق عمل ننموده اند.

 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد:  همانطور که بعضی از روسای فراکسیون ها همچون رییس فراکسیون امید در اظهاراتشان لو داده اند خیلی از افراد این فراکسیون بعد از تشکیل خودشان را کنار کشیدند و فقط برای رسیدن به اهداف سیساسی خودشان مدتی این فراکسیون را همراهی کردند.

 

وی با بیان اینکه قاعدتا در مجلس فراکسیون ها برای رسیدن به هدف والای خود که خدمت به مردم است باید شکل بگیرند افزود: انچه که امروز دیده میشود  متاسفانه بی رونق بودن فراکسیون های مجلس از جمله فراکسیون امید است.

 

قاسمی ادامه داد:  یعنی فراکسیون امید با آن انگیزه ای که شکل گرفت امروز به یک فراکسیون تقریبا دم دستی تبدیل شده و به غیر از موارد خاصی بقیه جاها نتوانسته ان گونه که باید و شاید اتحاد و همگرایی بین نماینده ها ایجاد و آن رای هایی که به نفع ملت و نظام و ایجاد تسهیل برای سایر اموراست به نتیجه برساند .

 

وی در ادامه  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که مجلس را ریل گذار دولت عنوان کردند افزود: با توجه به اینکه  به نوعی مجلس ریل گذار بقیه قوا است بنابراین اگر نماینده ها عملکردشان مثبت و براساس قانون و اندیشه های  امام و رهبری باشد قطعا کار را برای دولت و قوه قضایی تسهیل و کار نظام راحتتر پیش میرود.

 

*فضای مجلس  طبق خواست رهبری و مردم نیست

کارشناس مسائل سیاسی افزود: مجلس به عنوان خانه ملت اختیاردارد و میتواند با ایفای نقش سازنده خودش به کمک سایر  قوا بیاید و در واقع ریل گذاری کند و نتیجه اش این است که مردم در جامعه آرامش و اسایش بیشتری را  مشاهده کنند

 

وی تصریح کرد: فضای مجلس ان چیزی نیست که مورد انتظار مردم و رهبری  است و واقعا جای گلایه دارد.

 

*کارایی نبودن مجلسیان در استیضاح وزیران به خوبی مشهود بود

قاسمی گذری به  موضوع استیضاح چند وزیر در مجلس شورای اسلامی زد و افزود: مثلا در خصوص استیضاح یک وزیر چند نفر یک نامه را بخاطر عملکرد منفی آن وزیر امضا میکنند سپش آن وزیر با مهارت و دادن امتیازات خاصی کاری میکند که نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند.

 

و ی ادامه داد: یا به عنوان مثال در صورتی که رهبری در خصوص اظهارات یکی از افرادی که به نوعی از سران فتنه بود در خصوص آشتی ملی واکنش نشان داد حدود 60 نفر به دیدار این فتنه گر رفتند و اظهارات رهبری  را نادیده گرفتند.

 

 کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فراکسیون  امید از جمله فراکسیون هایی بود که میتوان به جرات گفت فقط برای کسب رای وارد عرصه شد افزود: این فراکسیون با دادن  شعارهای تبلیغاتی  فقط برای اینکه افراد خودشان را در هیات رییسه مجلس ببرند وارد این جریان شدند.

 

وی در پایان تصریح کرد:  هم اکنون بر همگان آشکار است که آنچنان کارایی که لازمه ایجاد بستر برای حل مشکلات مردم در خانه ملت است در این فراکسیون وجود ندارد .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان