اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. دى 1396 - 8:48   |   کد مطلب: 27949
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان محسن هاشمی در حمایت از حماسه نهم دی گفت: محسن هاشمی از همان ابتدا در این قضیه ورود پیدا نکرد اما این سخنان به این معنا نیست که جرائم افراد دیگر این خانواده در فتنه را که با اسناد موجود است را نادیده گرفت.
محسن هاشمی

جمشید سیاح در گفت و گو با صبح الوند،  با اشاره به اینکه در جریان فتنه سال ۸۸ محسن هاشمی جزء معتدل ترین افراد خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی بود و در صحنه فتنه گری و آشوب ها حضور نداشت گفت: محسن هاشمی برخلاف مهدی و فائزه هاشمی در آشوبگری ها و حتی کمیته و ستاد های انتخاباتی میر حسین موسوی نیز ورود پیدا نکرد.

 

سیاح با اشاره به اینکه مهدی هاشمی  بیشترین نقش را در ایفای فتنه ها و آشوبگری های سال ۸۸ داشتند گفت: در روز تشکیل کمیته صیانت از آراء که بوسیله جریان مقابل دولت شکل گرفت در حضور آقای هاشمی صورت گرفت.

 

وی همچنین ادامه داد: هاشمی در ریزه کاری ها دخالتی نداشت اما خطبه های نماز جمعه و دهه ی فجر  وضع را بحرانی اعلام کرد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه خانواده هاشمی رفسنجانی خانواده یکدستی نیستند خاطر نشان کرد: محسن هاشمی را باید جدا از مهدی هاشمی که در فتنه گری ها حضور مستقیم داشتند باید دانست.

 

وی با بیان اینکه باید سخنان محسن هاشمی را به این دلیل که در فتنه ۸۸دستی نداشته بپذیریم بیان کرد:این به این معنا نیست که ما همه این خانواده را تبرعه می کنیم و ان ها را  همانند محسن هاشمی پاک می بینیم این یک امر محرز است و اسناد اشوبگری های مهدی هاشمی به صورت مکتوب نمایان است که آشوبگری و اغتشاشات را مدیریت و سازماندهی کرده است.

 

سایح با اشاره به حضور مهدی و فائزه هاشمی در فتنه گری سال ۸۸همچنین دستگیری فائزه هاشمی در بین جوانان با بیان اینکه این ها را نمی شود تبرعه کرد خاطر نشان کرد: اگر کسی طبق سخنان محسن هاشمی تحلیل کند که آن آشوبگری ها تنها فتنه بوده است و حماسه نهم دی آن را خنثی کرده است اشتباه است و محسن هاشمی فقط حرف خودش را زده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه بخشی از شعارهای نهم دی ماه بر علیه هاشمی رفسنجانی و سران فتنه بوده است گفت: این ها را نمی شود نادیده گرفت به طویکه اگر نهم دی ماه را قبول داریم این شعار ها را نیز باید قبول داشته باشیم که بر علیه این جریانات بوده است.

 

وی افزود: این ها واقعیت هایی است که تاریخ برای ما به اثبات می رساند به گونه ای که کتاب گذر از فتنه ۸۸که در ۷جلد به دست معاونت سیاسی سپاه  به چاپ رسیده است تمام وقایع را به اثبات می رساند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در حال حاضر محسن هاشمی جایگاه رسمی در کشور دارد گفت‌:در سال ۸۸ که فتنه صورت‌ گرفت محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران شاهد آسیب هایی بود که فتنه گران به شهرداری رسانند.

 

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه در آن زمان میلیارد ها تومان خسارت به شهرداری وارد شد گفت: اگر محسن هاشمی احاطه ای بر شهر تهران دارد که مسلما این گونه است نمی تواند آن خسارت ها را نادیده بگیرد مسلم است که نهم دی را تحلیل می کند.

 

 سیاح با بیان اینکه ۹دی خنثی کننده یک فتنه گسترده بود گفت: بعد خارجی آن تحت عنوان کودتا و انقلاب مخملی باید بررسی شود.

 

وی همچنین اظهار کرد: اگر جرائم خارجی و بیگانگان را جدا در نظر بگیریم اتهامات داخلی غیر قابل گذشت است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح‌کرد: نهم دی همچون خوشید درخشید و در راستای آن نیز مردم به صحنه آمدند و توطئه فتنه گران و آشوبگران را خنثی کردند.

 

وی حمایت محسن هاشمی از حماسه نهم دی را یک امر طبیعی دانست و گفت: بعضی از افراد محسن هاشمی را به عنوان فرزند ارشد اکبر هاشمی و عدم شناخت این خانواده همچنین تفکیک قائل نشدن اعضای خانواده هاشمی غیر عادی بدانند اما این ها به هیچ گونه غیر عادی نیست.

 

سیاح با اشاره به اینکه باید خانواده هاشمی را از هم تفکیک و برای هر کدام از آن ها هویتی مستقل در نظر بگیریم گفت: این در حالی است گه محسن هاشمی از بهترین های خانواده هاشمی و بدترین آن ها کسانی بودند که در فتنه ۸۸مملکت را با آشوب مواجه و بیگانگان را به ایجاد تحریم سفارش کردند و خود آنان نیز در این راستا قدم بر داشتند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه محسن هاشمی را نمی توانیم جز عوامل فتنه نمی توانیم حساب کنیم اما جز خواص سکوت کننده در زمان فتنه بود افزود: این در حالی است که درآن زمان سکوت اما پس از گذست چندین سال از حماسه نهم دی ماه تعریف میکند به گونه ای که این نظر غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان