اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. دى 1396 - 10:19   |   کد مطلب: 28023
کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به دست داشتن عربستان در اغتشاش آفرینی های اخیر در سطح کشور گفت: این کشور با توجه به حکومت پادشاهی سست خود از وجود هر گونه حکومت مردم سالار در منطقه خاورمیانه هراس دارند و برای برهم زدن نظم این کشورها دست به هر اقدامی میزنند.
 کارشناس مسائل خاورمیانه

جعفر قناد باشی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به نقش داشتن آل سعود در اغتشاش افرینی های اخیر در شهرهای کشور گفت:  براساس بررسی ها و نتایجی که از پژوهشها در حوزه مجازی به عمل آمده مشخص گردیده که عربستان بیشترین تولیدات مربوط به اغتشاش آفرینی در ایران را داشته است.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه بیشتر تولیدات بر هم زننده نظم عمومی درکشور در داخل عربستان و انگلستان صورت گرفته است افزود: بسیاری از پیامک های  فارسی که به تلگرام  راه پیدا کرده به نام های ایرانی از عربستان سرچشمه گرفته است.

 

وی با اشاره به کمک بلاعوض عربستان به اغتشاشگران گفت: عربستان به افرادی  که در نقاط مختلف دنیا ارسال کننده پیام های  تلگرامی و اینستاگرامی هستند کمک های بلاعوضی کرده  و سعی کرده از لحاظ مالی انواع حمایت ها را از این گروه ها داشته باشد.

 

*رژیم های دیکتاتوری نمی توانند حکومت های مردم سالار را تحمل کنند

قنادباشی به بیان دلایل انجام این کار از سوی عربستان پرداخت و گفت: دلایل این چنین  سیاستی را باید در ماهیت پادشاهی دولت عربستان ببینیم و دشمنی و خصومتش علیه ایران که از روزهای پیروزی انقلاب ایران اغاز شده است .

 

وی افزود:  تفرقه افکنی های عربستان به این دلیل است  که براساس قواعد سیاسی و  روابط بین الملل رژیم های دیکتاتوری آنها نمیتوانند در کنار و در منطقه خودشان مردم سالاری را تحمل کنند.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: وجود یک حکومت مردم سالار در منطقه به معنی فراهم شدن زمینه ها برای اختلاف در آن کشور است و انگیزه های لازم را برای حکومت های مردم سالار در سایر کشورهای منطقه به وجود می آورد.

 

وی با اشاره به اینکه مردم عربستان گرفتار ظلم پادشاهی مبتنی بر جاهلیت هستند افزود: پادشاهان عربستان و دیگر سلاطین منطقه از روز اول انقلاب خواستار این بودند که چنین نظامی یا تضعیف و از بین برود.

 

قنادباشی به بیان مثالهایی از دخالت عربستان در طول چند سال انقلاب پرداخت و گفت: ما در 8 سال دفاع مقدس آشکار کمک های عربستان به صدام را دیدیم و از همه مهمتر شورای هماهنگی خلیج فارس بود  که 4 ماه بعد از انقلاب اسلامی ایران ایجاد شد و وظیفه اش این بود با هماهنگی از سلاطین عرب و دنیای غرب جنگی را راه بیندازد .

 

وی افزود: انها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر دنیا تبلیغات را علیه شیعه آغاز و آنها را مشرک خواندند  و ایران  را محکوم کردند و سپس هم طالبان در افغانستان و داعش را حمایت کردند.

 

*عربستان درصدد کشاندن آتش جنگ به داخل ایران است

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: این دشمنی عربستان با ما که الان درصدد کشاندن آتش جنگ به داخل ایران است یک عقبه و سابقه ای دارد که بسیار روشن است.

 

وی با بیان اینکه عربستان اشکارا خودش گفته که جنگ را به داخل ایران می کشد افزود:  هر چه براساس پیام های تلگرامی ساخته میشود براساس همین خط مش گذشته عربستان است.

 

قنادباشی اظهار کرد: عربستان از زمانی که ملک سلمان بر سر کار امده است تاکنون 12 اقدام خصمانه علیه  ما شروع کرده که هر کدام میتواند اتش جنگ عظیم بیافریند .

 

وی افزود: عربستان سفارت ایران در لبنان و یمن را منفجر و رسما به منافقین و گروهک های تروریستی کمک کرده و در عراق و سوریه مستقیما  رودر رو  بادوستانمان قرار گرفته و سعی کرده  از طریق داعش ما را  تحریک کند.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: عربستان حال که در عراق و یمن  شکست خورده  می خواهد همان خطوط  را  بر علیه ایران اعمال کند.

 

وی خاطر نشان کرد: در واقع عربستان دارد به وکالت  از امریکایی ها و انگلستان با ما این کار را می کند  و آنها مزدور هستند، منتها تا کنون نتوانستند گروه بزرگی از مردم را جمع کنند و تنها یک مشت منافق و نادان را به دور خود جمع کرده اند.

 

*هر چقدر حکومت عربستان متزلزل تر شود خصومتش با ما بیشتر می شود

قنادباشی اظهار  کرد: اینها فقط کارشان اتش زدن و تخریب است و دقیقا کاری که داعش کرد و هیچ کار تبلیغاتی را انجام نداد.

 

وی عنوان کرد: ریشه های خضونت عربستان با ایران بر میگردد به ساختار پادشاهی انها که هر چقدر متزلزل تر بشود خصومتش با ما بیشتر میشود .

 

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: هر جا که در منطقه می خواهند مشارکت مردم در حکومت ها ایجاد کنند اینها  به دلیل سیستم پادشاهای متزلزل و آسیب پذیرشان مقابلش می ایستند و حال هم  دارند چنین خصومتی  را علیه ما اعمال می کنند .

 

وی در پایان گفت: مردم ایران با هوشیاری و بصیرت خود  هیچ وقت همسو با دشمنان انقلاب نخواهند شد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان