اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. دى 1396 - 14:27   |   کد مطلب: 28272
کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به روز ملی غزه گفت: مردم فلسطین در حماسه غزه موفق شدند اسرائیل را با همان سنگ هایی که با انگیزه قوی اشان تبدیل به موشک شده بود شکست و از غزه خارج کنند و حماسه غزه باید به عنوان الگوی مقاومت برای جهانیان و آزادی کل فلسطین باشد.
حماسه غزه

به گزارش صبح الوند، به مناسبت فرارسیدن 29 دیماه  روز ملی غزه که به علت حماسه افرینی مردم فلطسین در این روز و رساندن صدای مظلومان  به جهانیان به این روز نامیده شده است مصاحبه ای با کارشناس مسایل خاورمیانه، جعفر قنادباشی صورت گرفت.

 

جعفر قنادباشی در گفتگو با صبح الوند ضمن اشاره به فرا رسیدن روز ملی غزه گفت:  غزه پر جمعیت  و  پرتراکم ترین بخش فلسطین است که در واقع وسعت زیادی ندارد و وسعت آن 360 کیلیومتر مربع است و شبیه مستطیلی که طولش 30 کیلومت رو عرضش حدود 12 کیلومتر است  در کنار دریا قرار دارد و شهرک های بسیار زیادی دارد که جمعیت متراکم فلسطینی ها در آن هستند.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه به بیان ویژگی های مهم غزه پرداخت و گفت: غزه  توسط  رژیم صهیونیستی اشغال بود و درست زمانی که شارون  نخست وزیر اسرائیل معتقد بود که غزه همچنان باید در اختیار اسرائیل باشد این منطقه  توسط انتفاضه آزاد شد.

 

وی ادامه داد: ما در هیچ  نقطه از فلسطین شاهد چنین چیزی نیستیم که مردم با تظاهرات خیابانی  که شباهتی به انقلاب اسلامی ایران داشت  و بدون وابسته بودن به هر جناحی اسرائیل را ناگزیر کنند که از آنجا خارج بشود.

 

قنادباشی به بیان ویژگی دوم غزه پرداخت و گفت: ویژگی دوم غزه مربوط می شود  به اینکه در سه جنگ پی در پی که اسرائیلی ها علیه نوار غزه اغاز کرده بودند انها موفق شدند اسرائیل را  با همان سنگ های که با  انگیزه قوی اشان تبدیل به موشک شده بود شکست بدهند و این بسیار اهمیت دارد.

 

وی تصریح کرد: این چنین عملکرد و حماسه ای در تاریخ در هیچ کدام از کشورهای عربی به جز لبنان و حزب الله ثبت نشده است و لذا این جایگاه بسیار زیادی دارد .

 

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به حماسه آفرینی هایی که در غزه صورت گرفته بود گفت: غزه یک الگوی مقاومت برای جهانیان است.

 

وی  در ادامه در خصوص دیپلماسی کشور در ارتباط با فلسطین گفت: یکی از اولویت های مهم ما در دیپلماسی ایجاد صلح در منطقه است و تا زمانی که اسرائیلی ها وجود دارند صلح نخواهیم داشت و جهان اسلام هم آرامش نخواهد داشت .

 

قنادباشی ادامه داد:  یکی  از مواردی که در قانون اساسی  اشاره شده است ضرورت کمک به مسلمانها و مستضعفین  است و از این جهت قانون اساسی ما را موظف می کند که به مستضعفین عالم کمک کنیم.

 

وی افزود: بخش دیگر مربوط می شود به اینکه غزه یک الگویی برای آزادی کل فلسطین است و همچنین  بیت  المقدس به عنوان قبله اول مسلمین است که  از لحاظ عقیدتی برای ما مسلمانها اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به خطراتی که اسرائیل مستقیم بر علیه ما اجرا می کند گفت: اینها با حضور در منطقه سعی میکند دشمنان ما را تحریک بکنند که این امر ضرورت رابطه هر چه بیشتر ما با فلسطین را تشدید می کند.

 

وی ادامه داد: لذا ما ناگزیر باید با این پدیده ای که توسط و رهبر معظم انقلاب که به عنوان یک پدیده سرطانی است مقابله کنیم و دیپلماسی ما باید مبتنی بر مبارزه با اسرائیل باشد.

 

قنادباشی تاکید کرد: دیپلماسی باید مبتنی بر خواست مردم و ارزش های انقلاب باشد و طبیعتا در دستگاه دیپلماسی باید به موضوع غزه و فلسطین توجه زیادی  بشود.

 

وی در پایان تاکید کرد: ما باید موضوع غزه را به عنوان الگوی مقاومت  و از آن به عنوان مقدمه ای برای  آزادی کل فلسطین یاد کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان