اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. بهمن 1396 - 12:54   |   کد مطلب: 28350
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران باید در راستای اهداف توسعه استان ورفع مشکلات مردم گامهای موثری را بردارند امروز با توجه به اولویت برنامه های همدان،علی رغم برنامه های مجلس در که در مرحله جمع بندی بودجه در صحن مجلس در این جلسات حضور یافتم.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی در همدان با اشاره به ۲۴ بند سیاستهای اقتصاد مقاومتی که  توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است گفت، برمبنای این موارد و سیاستهای کلی برنامه ششم،با گامها و برنامه ریری صحیح می توانیم منطبق بر اهداف توسعه حرکت کنیم.

 

نماینده همدان افزود: یکی از مهم ترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد دانش بنیان است افزود: اشتغال و اقتصاد دانش بنیان می تواند،به کارآمدی بیشتر منجر شود.

 

وی با اشاره به در جلسه ای که در دانشگاه تهران در راستای تقویت اعتبارات پژوهشی تشکیل شده بود گفت:در این جلسه مصوب شد ، چهل درصد از پژوهشهای دستگاههای دولتی در حسابی واریز شود که اساتید دانشگاه و دانشجویان دوره تکمیلی بتوانند،از پژوهشهای کاربردی،برای کاربست نتایج  مقالات علمی و پژوهشی در اشتغال و تولید استفاده شود،که این مصوبه به کمیسیون تلفیق تقدیم و در مراحل تصویب است.

 

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات تاکید کرد، در حوزه پتانسیل نیروی انسانی همدان وضعیت بسیار مطلوبی داریم،استان در نگاه کلی دارای نیروی انسانی صاحب دانش است، که باید با برنامه ریزی مناسب با استفاده از ظرفیتهای موجود،می توانیم استان را به سوی یک استان #دانش بنیان با جوانه هایی که در این محور در اشتغال و تولید شکوفا خواهند شد.

 

وی بیان داشت: در ماههای اخیر با همراهی مدیران استانی،گامهای بلندی در راستای توسعه استان برداشتیم، برخی از پروژه ها  که در گره کوری به دام افتاده بودند،با جلسات پیگیر،حتی رفت وآمد های مکرراز اتاق وزیر اقتصاد به اتاق وزیر نفت  پیگیری شد ،تا پالایشگاه و پتروشیمی ها فعال شدند.

 

نماینده مردم همدان، صد هزار بشکه سهم همدان از سوی وزیر نفت و بالغ بر ۳ میلیون دلار سرمایه گذاری قدمهایی که برداشته شده اند،برشمرد وافزود ،از مدیران درخواست می کنیم،پیگیری امور توسعه استان را در حوزه کاری با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی به بررسی انطباقی فعالیتها در استانهای پیشرو وارائه طرحهای عملیاتی تاکید کرد و گفت: بعداز ارائه برنامه مدیران دستگاههای اجرایی استان که مجمع نمایندگان و مدیران ارشد به کمک آنها خواهند شتافت تا بتوانیم بیشترین کارآمدی را در حوزه های مختلف داشته باشیم.

 

حاجی بابایی گفت: امروز ،وقت حاشیه پردازی نیست وبا مسئولیت مضاعف ،برنامه باید به پیش رود، در حال حاضر استان در وضعیت هماهنگی مسئولین و نمایندگان قرار دارد و بهانه برای تعلل وجود ندارد.

 

وی با تقدیر از مدیرانی که در کشور از میزان جذب اعتبارات ملی گفت ،اما در جمع بندی کلی  رضایت نهایی از جذب اعتبارات ملی وجود ندارد،باید بیشتر فعالیت کنیم،

 

این نماینده مجلس گفت: در تمام سالهای مسئولیتم در کشور جمهوری اسلامی ایران خود را در بن بست ندیدم،اراده مسئولین مهم ترین مولفه های توسعه است،با حمیت جمعی می توان بر مشکلات فائق آمد.

 

وی به مشکل اشتغال اشاره کرد و افزود: بیکاری جوانان بزرگترین دغدغه در کشور است باید با این تفکر غالب که حل مشکلات مردم ،بر سالها عبادت افضل است،با گامهای استوار تری قدم برداشت.

 

حاجی بابایی نیاز استان را ایجاد فضای نشاط وامید برشمرد و افزود: در حال حاضر باید محکم ایستاد،فضای امید و مناسب برای رونق بخشیدن به فضای کار وتلاش در همدان مدنظر است.

 

وی توصیه کرد: در بکارگیری نیروها،از انتساب های رابطه ای و بی ضابطه خودداری شود و براساس عدالت برای همه مردم باشد،شرایط اشتغال و بکارگیری نیروی انسانی باید برای همه مردم یکسان باشد.

 

حاجی بابایی گفت: ارتباط نزدیک وارائه گزارش به مردم از توصیه های دیگر رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی به مسئولین ومدیران ارشد استان بود، که با توجه به لیاقت مردمی که در تمام صحنه های نظام حضور داشتند از مهم ترین اولویت های روز است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان