اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. بهمن 1396 - 23:50   |   کد مطلب: 28420
مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش ۹ درصدی ارزش مالی صادرات استان خبر داد و گفت: در بین محصولات صادرشده برای ۱۰ ماهه امسال سفال از نظر ارزشی ۲۱ درصد افزایش داشته است.
گمرک

به گزارش صبح الوند، جمال خشوعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در همداناظهار داشت: از ابتدای سال 96 تا پایان دی 467 میلیون و 227 هزار و 674 کیلوگرم کالا به ارزش 116 میلیون و 723 هزار و 308 دلار از گمرک استان همدان صادر شده است.

وی افزود: صادرات 10 ماهه استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 32 درصد کاهش و از نظر دلاری 9 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه کاهش صادرات کشمش ملایر و سیمان موجب کاهش وزنی صادرات شده، گفت: در این مدت کشمش 20 و سیمان 31 درصد کاهش داشته است.

خشوعی بیان کرد: عمده کالاهای صادرشده از استان شامل سفال، کشمش، سیمان، چینی‌آلات بهداشتی، شوری و ترشیجات، لبنیات، رزین‌ پلی‌استر، ظروف تفلون و سیب‌زمینی می‌شود.

وی با بیان اینکه 8 درصد وزن کل صادرات استان مربوط به سفال لالجین است، اعلام کرد: در ده ماهه امسال هزار و 100 تن سفال به عراق و هلند صادر شده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به آمار واردات از گمرک استان همدان نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان دی 15 میلیون و 691 هزار و 389 کیلوگرم کالا به استان وارد شده است.

خشوعی افزود: ارزش مالی این کالاها 47 میلیون و 27 هزار و 188 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 107درصد افزایش و از نظر وزنی نیز 34 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده اقلام وارداتی شامل مواد اولیه خطوط تولید و نیروگاه‌های خورشیدی، کلاف آلومینیومی، نخ لاستیک‌سازی، مواداولیه رنگ‌سازی و انواع قطعات ترمز سواری می‌شود.

خشوعی مطرح کرد: 81 قلم کالا از گمرک همدان به بیش از40 کشور جهان صادر و 160 قلم کالا به این گمرک وارد و ترخیص شده است.
وی گفت: گمرک همدان به‌صورت شبانه‌روزی و حتی روزهای تعطیل، آماده خدمت‌رسانی به تاجران استان بوده و با اجرای صحیح سامانه جامع امورگمرکی توانسته رضایت آن‌ها را به دست آورد.

خشوعی با بیان اینکه گمرک به‌تنهایی نمی‌تواند موجب پیشرفت استان شود، تصریح کرد: سازمان‌های مرتبط باید تاجران و سرمایه‌گذاران را حمایت کرده و مسیر تعالی تولید و رونق کسب و کار را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: برای رونق اقتصادی باید تولیدات صادرات محور و پایدار استان از بسته‌بندی مناسب و کیفیت بالاتر برخوردار شود توان رقابت در همه بازارهای بین‌المللی را داشته باشد و از طرف دیگر، بازارهای هدف صادراتی نیز متنوع شده و وابستگی به بازار عراق نداشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان