اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1396 - 21:06   |   کد مطلب: 28527
دبیر اجرایی جشنواره خاطره‌نویسی ویژه شهید همدانی:
فیلم و انیمیشن سردار شهید همدانی تولید می‌شود
دبیر اجرایی جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه سردار شهید حاج‌حسین همدانی گفت: به طور قطع افتتاح جشنواره خاطره‌نویسی ویژه شهید همدانی برای جمع‌آوری خاطرات و شناساندن این بزرگوار به عموم مردم است به طوریکه در سال‌های آینده فیلم، انیمیشن و داستان‌هایی در این‌باره این شهید تولید می‌کنیم.
انیمیشن شهید همدانی

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین عزیزی ۱۸ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، درباره اختتامیه جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه سردار شهید حاج‌حسین همدانی در سالن جلسات صداوسیمای استان با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه‌ جشنواره در ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۹ صبح در سالن ابن‌سینای شهر همدان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای اجرای این جشنواره، دوستان در دو سطح هیئت‌امنا از جمله استاندار، امام جمعه و ادارات و هیئت‌مدیره تلاش دارند.

وی افزود: شهید همدانی مسئول فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بود و بالاترین مقام نظامی کشور سرلشکر باقری درباره این شهید گفته است «اگر تلاش‌های شهید همدانی نبود، به طور قطع سوریه نجات پیدا نمی‌کرد» بنابراین باید از ابعاد مختلفی به زندگی و افکار ایشان بپردازیم، بر همین اساس اصل خاطرات چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب و مبارزه با تکفیری‌های داعشی را جمع‌آوری کردیم تا کارهای شایسته‌ای انجام دهیم.

عزیزی در ادامه درباره هدف از افتتاح جشنواره بیان کرد: به طور قطع افتتاح این جشنواره برای جمع‌آوری خاطرات و شناساندن شهید همدانی به عموم است به طوریکه در سال‌های آینده فیلم، انیمیشن و داستان‌هایی در این‌باره تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مراسم افتتاحیه استان‌هایی چون گیلان، تهران و کرمانشاه حضور گسترده‌ای داشتند، خاطرنشان کرد: پرونده‌ جمع‌آوری خاطرات برای شناساندن بهتر ایشان باز است.

عزیزی اظهار کرد: برای این جشنواره فراخوانی در سطح کشور داشتیم اما به علت محدودیت‌های امنیتی نتوانستیم خاطرات را از کشورهایی چون عراق، سوریه و کنگوی آفریقا جمع‌آوری کنیم بنابراین درنظر داریم برای سال‌های آینده افرادی را برای جمع‌آوری خاطرات به این کشورها اعزام کنیم چرا که سردار در این کشورها مشاور بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید همدانی کتاب مهتاب خیر را برای شهید شهبازی نوشت و آثار ایشان در کتاب ابو‌وهب به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه خواهد شد، آثار دیگر ایشان عبارت از بهار۸۲، از الوند تا قراویز و راز نگین سرخ بود اما بازهم باید گفت تبلیغات، کافی نبود.

عزیزی با تأکید بر اینکه آثار ارسال شده فقط مکتوب نیستند، گفت: از آنجایی‌که کلمه‌ ادبی ممکن بود برخی را از فرستادن خاطرات منصرف کند چراکه دستی بر قلم نداشته و ادبی نوشتن را نمی‌دانستند بنابراین باعث شد از علاقمندان خواهش کنیم خاطرات را در فایل‌های صوتی برای ما ارسال کنند که بعد از جمع‌آوری مکتوب شدند.

وی خاطرنشان کرد: به طور خلاصه ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که 69 درصد اثر از استان همدان و مابقی از ۱۲ استان دیگر کشوربود به طوریکه فراخوان این جشنواره در پنج سطح دوران کودکی، مبارزات قبل از انقلاب، حضور ایشان در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، حضور موثر ایشان در نبرد با تکفیری‌ها انجام شد.

عزیزی با تأکید بر اینکه شعرهای موجود در جشنواره حبیب حرم چاپ شده است، گفت: در مجموع به دنبال این بودیم اسم ادبی از خاطره‌های ارسالی برداشته شود تا همه بتوانند خاطرات مشترکشان با شهید همدانی را ارسال کنند همچنین سعی داریم در بخش‌های کودک و نوجوان کارهای زیادی از جمله تولید انیمیشن‌ها و فیلم‌های مناسب را انجام دهیم.

وی به نقل قولی بخشی از زندگی شهید همدانی مبنی بر اینکه ایشان به خاطر اینکه در کودکی پدرش را از دست داده بود رابطه‌ خوبی با کودکان ایتام داشت و در مراسمی که کمیته‌ امداد برای ایتام گرفته بود، ارتباط بسیار خوب و عاطفی با آنها داشت به طوریکه ساعت‌ها با بچه‌ها بود و بازی می‌کرد، یادآور شد: در سطح کشور 10 باغ موزه افتتاح شده است که عمدتا الگویی مشابه باغ موزه‌ دفاع مقدس همدان دارند.

در ادامه سجادی‌پور، مسئول داوران جشنواره خاطره‌نویسی شهید همدانی اظهار کرد: خاطراتی که در محور فتنه ارسال شدند 5 درصد است و بیش از نیمی از آثار ارسال شده از افراد معمولی جامعه و 40 باقیمانده از دوستان و مدیران ایشان است.

در پایان اکبری دبیر جشنواره نیز خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۶۰ بنر در ۵ استان کشور چاپ شد و ۲۰۰۰ پوستر در سطح کشور پخش شد و روزنامه‌های کثیرالانتشار و شبکه‌ پنج و افق هم با پخش تیزر‌های ویژه معرف جشنواره بودند.

در مراسم اختتامیه‌ از آهنگ آقای گلریز در مورد سردار همدانی رونمایی می‌شود، آثار جشنواره حبیب حرم در اختتامیه‌ به نمایش گذاشته خواهد شد و سردار حسام نیز سخنران و اسلامی نیز مجری برنامه خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان