اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. بهمن 1396 - 21:51   |   کد مطلب: 28689
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ولی فقیه حرف خدا و پیامبر را میزند گفت:ولی فقیه دلسوزترین انسان به امت مسلمانان است و تمام سخنانشان برای رضای خدا و رفع دغدغه های مردم و مشکلات معیشتی مردم است .

به گزارش صبح الوند، سید ابراهیم رییسی امشب در یادواره 400 شهید گردان 115 حضرت علی اصغر لشکر انصارالحسین (ع) همدان ضمن بیان تسلیت  شهادت حضرت فاطمه زهرا گفت: در این شب شهادت برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از مقام شهید و شهادت بسیار کار ارزشمندی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیامبر اکرم(س) برای دو تن واژه بضعه را به کار بردند گفت: بضعه فقط در لسان پیامبر اکرم(س)  یکی برای حضرت فاطمه زهرا (س)   و دیگری برای امام رضا(ع) به کار برده شده است.

 

وی اظهار کرد: بضعه در لغت به معنای پاره تن است اما اگر بضعه را به عنوان لغت ببینید ریشه بضاعت و سرمایه دارد.

 

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: این بضعه که نبی مکرم اسلام به کار بردند به معنای سرمایه است و علتش این است که میخواهند بگویند این دو حضرت فاطمه (س) و حضرت رضا (ع) با سیره فاطمی و رضوی خود در تاریخ حیات و زندگی انسان یک نقش اساسی و بی بدیلی دارند.

 

وی  در ادامه به بیان گوشه ای از  زندگی امام رضا (ع) پرداخت و گفت: هضم جریان امامت در خلافت نقشه اساسی مامون بود و وقتی اینگونه نشد امام رضا (ع) را تهدید به قتل کرد.

 

تولیت استان رضوی ادامه داد: امام رضا (ع) این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد و یک شبکه سازی عظیمی ایجاد کرد به طوری که اکثر ازادمردان و ازاد زنان منسجم شدند و امام رضا یک بلندگوی بسیار توانمندی در جهت اشاعه و نشر معارف اسلامی ایجاد کردند و فاصله ای بین خودشان و حکومت حتی در پاسخ دادن به مسایل شرعی  ایجاد کردند.

 

وی ادامه داد: امام رضا (ع) نگذاشت جریان خلافت در امامت هضم شود و پرچم امامت را بالا نگه داشت.

 

حجت الاسلام رییسی افزود: در خصوص حضرت زهرا هم اینگونه است و نقش این حضرت بعد از رسول اکرم(س) نقشی کلیدی بود.

 

وی با اشاره به اینکه تمام امامان هیچ کدام در سیره و روششان  با ظلم کنار نیامدند افزود: خصوصیت ضدیت با استکبار و ظلم در همه امامان بود.

 

تولیت استان رضوی ادامه داد: با مستکبر که نمیشود کنار امد و روش های مقابله با ان متفاوت است و هیچ کدام از پیشوایان ما با ظلم کنار نیامدند.

 

وی در ادامه به بیان نعمت هدایت و ولایت پرداخت و گفت:هیچ نعمتی بالاتر از ولایت نیست و اگر این نعمت ولایت نبود زندگی من و شما با زندگی بقیه موجودات عالم چه فرقی داشت.

 

حجت الاسلام رییسی ادامه داد:  امروز هم در این کشور ببینید اگر این یک قلم نعمت ولایت بر ما نبود حکومت ما با بقیه حکومت ها چه فرقی داشت.

 

وی با بیان اینکه ولی فقیه حرف خدا و پیامبر را میزند گفت:ولی فقیه دلسوزترین انسان به امت مسلمانان است و تمام سخنانشان برای رضای خدا و رفع دغدغه های مردم و مشکلات معیشتی مردم است .

 

تولیت  استان رضوی با انتقاد از اینکه برخی از نهادها وظایف خودشان را به درستی انجام نمیدهند گفت:کل نهادهای زیر نطر دفتر رهبری 2 درصد است و 98 درصد بقیه در اختیار دولت است و مسئولین  نباید به جای پاسخگویی مسائل  دیگر مطرح کنند و قضیه را پیچیده تر کنند و همگان باید پاسخگو باید.

 

وی با اشاره به اهمیت گفتمان امام و رهبری گفت: امروز برخی از این گفتمان زاویه گرفتند و اگر موضوع را بررسی کنید متوجه میشوید که یا این گفتگو را قبول نداشتند و یا اینکه نسخه را میخواستند از کسان دیگر بگیرند و نسخه جدیدی پیچیده اند.

 

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه رفع گره موجود در کشور  به دست حوانان توانا و سرمایه های عظیم این کشور است افزود: 400 شهید این یادواره به ما گفتند ما میتوانیم شما هم میتوانید.

 

وی ادامه داد: امروز این مجلس که به نام شهیدان است  برایرهمه ما درسی است که راه شهیدان راه میتوانیم ادامه دهیم.

 

تولیت استان رضوی اظهار کرد: همچنان که درسیاست ، در مرزهای کشور با قدرت توانستیم عمل کنیم در  اقتصاد هم میتوانیم موفق باشیم.

 

وی ادامه داد: ما میتوانیم اقتصاد مقاومی مبتنی بر داشته های خود بنا بنهیم.

 

حجت الاسلام رییسی خاطر نشان کرد: ما  دخیره های ارزشمند و نیروهای عظیم انسانی در این کشور داریم.

 

 

وی اظهار کرد: گرچه ارتباط کشورهای اروپایی با دریا به نسبت ما کمتر است اما 50 درصد تولیدناخالص ملی انها از اقتصاد دریا  و ما فقط از این ارتباط 3 درصد سهم داریم.

 

تولیت استان رضوی با بیان اینکه خداوند به ما سرمایه های عظیمی داده است گفت:باید همه و همه به پیشرفت کشور کمک کنیم زیرا چند قطبی کردن به ضرر جامعه است

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان