اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. اسفند 1396 - 23:45   |   کد مطلب: 28850
فرماندار همدان گفت: مزار مطهر شهدای گمنام پارک مردم که بسیار مظلوم واقع شده است بنابراین از شهرداری می‌خواهیم برنامه‌ای در گرامیداشت روز شهدا در این محل داشته باشد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، علی تعالی امروز در جلسه هماهنگی مراسم 22 اسفند گرامیداشت روز شهدا در فرمانداری همدان، خاطرنشان کرد: 22 اسفند روز گرامیداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) است که در سال 58 متناسب با مقتضیات نظام مقدس جمهوری اسلامی تعدادی از نهادهای انقلابی را تشکیل داد.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی، تشکل‌ها و مراکز فرهنگی باید به این مناسبت توجه داشته باشند چرا که خانواده معظم شهدا قهرمانانی را پرورش دادند که توانستند با نثار خون پاکشان از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند و باید همواره قدردان آنها باشیم.

تعالی اضافه کرد: صداوسیما و رسانه‌های جمعی در این مناسبت به طور ویژه به گرامیداشت شهدا بپردازند و برنامه‌هایی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

وی اظهار کرد: مراکزی که افتخار میزبانی از مزار شهدای گمنام دفاع مقدس را دارند، در این مناسبت مراسمی را برگزار کنند و شهرداری همدان در مزار مطهر شهدای گمنام  پارک مردم که بسیار مظلوم واقع شده است، برنامه‌ای داشته باشد.

فرماندار گفت: همزمان با 22 اسفند ویژه‌برنامه روز گرامیداشت شهدا در گلزار شهدای همدان از ساعت 7:30 تا 9 صبح برگزار می‌ شود و قرائت زیارت عاشورا، اهتزار پرچم مقدس جمهوری اسلامی همراه با تشریفات نظامی و ادای احترام با نثار گل بر مزار مطهر شهدا در این مراسم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاراتی از دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در این مناسبت دارد که تأکید می‌کنیم همکاری لازم همچون سایر برنامه‌های مناسبتی که در طول سال برگزار می‌شود، در این مناسبت نیز مد نظر قرار گیرد.

تعالی در پایان اظهار کرد: دیدارهای مکرر با خانواده شهدا و حضور جمعی در منزل این عزیزان بعضا باعث می‌شود این خانواده‌های معزز متحمل زحمات و مزاحمت‌هایی شوند که با بزرگواری خود ممکن است ابراز نکنند اما با برنامه‌ریزی بنیاد شهید باید دیدار با خانواده شهدا ساماندهی و بیشتر سعی شود طی مراسم بزرگداشت و سایر برنامه در طول سال از حضور خانواده شهدا بهره‌مند شد و تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان