اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. اسفند 1396 - 9:19   |   کد مطلب: 28973
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت در بخش تولید و اشتغال کارنامه قابل قبولی ندارد افزود: آشفتگی موجود در ارز و بازار نشان می دهد که ثبات اقتصادی و بازار کشور به هم ریخته است و این وضع باعث بی اعتمادی مردم در حوزه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال می شود.

حسن بهرام نیا امروز در گفت و گو با صبح الوند، به تشریح کارنامه اقتصادی دولت دریک سال اخیر پرداخت و گفت: اگر بخواهیم به صورت کلی موضوع کارنامه دولت در سالی که گذشت را بررسی کنیم باید در حوزه های مختلف ورود و خروجی های مثبت و منفی هر حوزه را احصا و عملکرد دولت را ارزیابی کنیم.

 

وی با بیان اینکه دولت در بحث اشتغال و تولید آنچنان که باید و شاید توفیقاتی احصا نشده است،تصریح کرد:دولت در حوزه تولید و اشتغال کارنامه قابل قبولی ندارد.

 

 نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه ایجاد یک میلیون 30 هزار شغل برای دولت تعیین کردیم، ادامه داد: درست است که اعلام میکنند 700-800 شغل ایجاد شده اما این را مردم و خانواده ها احساس نمی کنند.

 

 وی با بیان اینکه امکان دارد شغلی ایجاد شده باشد اما این شغل ها شغل های پایداری نبوده اند، افزود: در بخش تولید عمده کارخانه ها تعطیل شده و یا با ظرفیت کمتر از50 درصد مشغول فعال هستند.

 

بهرام نیا تاکید کرد:  دولت در بخش تولید و اشتغال کارنامه قابل قبولی ندارد و امیدواریم 1500 میلیاردی که به حوزه اشتغال روستایی  اختصاص پیدا کرده است به خوبی مدیریت شود.

 

*27 درصد اشتغال استان در روستاهاست

وی با بیان اینکه 27 درصد اشتغال استان در روستاهاست و این اعتبار باید در زمینه تولید و اشتغال روستاییان مصرف شود، خاطرنشان کرد: این اعتبار باید به گونه ای مدیریت شود که روستاییان احساس کنند به آنها توجه می شود و این نیز باعث عدم مهاجرت به شهرها و افزایش تولیدات می شود.

 

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه به روستاییان توجه نمی شود چراکه عده زیادی با گله مندی مراجعه می کنند و می گویند اقدامات لازم را انجام داده ایم اما به نتیجه نرسیده ایم، ادامه داد: اختصاص این اعتبار حرکت خوبی برای اشتغالزایی در روستاهاست اما باید به خوبی مدیریت شود.

 

وی با اشاره به اینکه در مجلس به بخش تولید و اشتغال کمک كرديم، گفت: در تفسیر14 ، پنج هزار میلیارد به بحث قالی بافی و اشتغال و تولید کمک کردیم.

 

*تیم های اقتصادی دولت با هم هماهنگ نیستند

بهرام نیا با اشاره به اینکه کمیته اقتصادی دولت باید رویکرد خود را تغییر و باهم هماهنگ باشند، اظهارکرد: وضعیت بانک ها گویای این است که تیم های اقتصادی با هم هماهنگ نیستند.

 

وی افزود: آشفتگی موجود در ارز و بازار نشان می دهد که ثبات اقتصادی و بازار کشور به هم ریخته است و این وضع باعث بی اعتمادی مردم در حوزه سرمایه گذاری و تولید و اشتغال می شود

 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری اقتصاد باید درون زا باشد،تصریح کرد:در کشور امکان تولید کالاهای بسیاری وجود دارد که مشابه آن ها وارد کشور می شود.

 

وی با بیان اینکه  مدیریت این موضوع نیازمند سیاست خاصی است، ادامه داد: کارگاه های ما یا تعطیل شده و یا در حال تعطیل شدن هستند و یا با با ظرفیت زیر 40-50 درصد در حال فعالیت هستند.

 

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تعطیلی کارگاه ها عدم سیاست گذاری دولت را نشان می دهد، تاکید کرد: در مجموع عملکرد اقتصادی دولت در زمینه تولید و اشتغال و معیشت مردم که به تورم و قدرت خرید مردم برمیگردد مثبت نبوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان