اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1397 - 21:20   |   کد مطلب: 29184
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران در بیش از ۱۶ استان در ۴۸ ساعت آتی خبر داد و توصیه کرد: مردم در نقاط مرتفع و بلندیها توقف نکنند و برای حفظ ایمنی در برابر سیلابهای موقت و ناگهانی از برپایی چادر و استراحت در مناطق مستعد پرهیز کنند

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن یه شرح ذیل است:

پنجشنبه 16 فروردین ماه سال 97: رشد ابر با رگبار موّقت باران و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و در بعد از ظهر در جنوب همدان، مرکزی، مناطق کوهستانی غرب اصفهان، شمال و غرب فارس، نواحی کوهستانی شمال و شرق خوزستان و غرب مازندران .

جمعه 17 فروردین ماه سال 97: رشد ابر گاهی با رگبار و رعدوبرق موقت و وزش باد شدید لحظه ای در غرب مازندران، ارتفاعات جنوبی گلستان، قزوین، مرکزی، همدان، غرب اصفهان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، نواحی کوهستانی شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و ارتفاعات غربی فارس و شمال بوشهر و همچنین ارتفاعات البرز در شمال شرق استان تهران و شمالغرب سمنان .

شایان توجه است که ویژگی سامانه های فصل بهار وقوع بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق است که علیرغم قابل توجه نبودن مقدار بارش تجمعی در بازه شبانه روز، به سبب بارش شدید موقت در بازه زمان به نسبت کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب و همچینن وقوع رعدوبرق بویژه در ارتفاعات می شود.

توصیه می‌شود هموطنان عزیز با توجه به فعالیت مربوطه در مناطق مختلف کشور نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:

1- ضمن توجه به اطلاعیه های هواشناسی، پیش بینی وضع هوای منطقه مورد نظر را با جزئیات بیشتر از مرکز هواشناسی استان مربوط دریافت کنند.

2- با لحاظ تدابیر مورد نیاز ضمن حفظ ایمنی در هنگام مواجه شدن با این شرایط آمادگی لازم را در مناطق یاد شده داشته باشند.

3- فراوانی وقوع رعدوبرق در سامانه های بهاری و بخصوص در مناطق کوهستانی زیاد است. بنابراین با مشاهده رعدوبرق اقدامات زیر موجب کاهش خسارت و افزایش ایمنی می‌شود:

- اگر در حال رانندگی یا سرنشین خودرو می باشید بهتر است در خودرو بمانید و پیاده نشوید.

- از گاردریلهای فلزی کنار جاده ها فاصله گرفته و در نزدیکی آنها قرار نگیرید

- از پناه گرفتن در زیر درختان خودداری کرده و از اجسام فلزی بزرگ و همچنین دکلهای انتقال نیرو فاصله کافی داشته باشید.

- در نقاط مرتفع و بلندیها توقف نکنید.

- همچنین برای حفظ ایمنی در برابر سیلابهای موقت و ناگهانی از برپایی چادر و توقف طولانی یا استراحت در مناطق مستعد روان آب و سیل خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان