اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1397 - 11:13   |   کد مطلب: 29520
سخنگوی سپاه پاسداران با تاکید بر اهمیت حل مشکل آب خوزستان گفت: سردار جعفری در بیست روزه گذشته مرتب تاکید کردند که با افزایش پرسنلی‌ که نیاز است و تزریق پول تلاش کنند تا به انجام کار پروژه آب شرب خوزستان سرعت بدهند. باید در این 13 هفته‌ای که پیش‌رو داریم همه دست به دست هم دهند که هم در زمینه تامین آب شرب برای مردم و هم کاهش مصرف برق به دور از هیاهوها و حاشیه‌سازی‌ها تلاش شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از اعتماد انلاین، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به پروژه‌ آبرسانی به شهرهای خرمشهر و آبادان که قرارگاه خاتم‌الانبیاء از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران مسئولیت پروژه آن را به عهده دارد، گفت: پروژه آبرسانی به شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان و... ادامه یک پروژه آبرسانی مفصل است که برخی از فازهای آن هم افتتاح شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران درباره این پروژه عنوان کرد: این پروژه از مدت‌ها قبل آغاز شده و هدف از ایجاد آن هم تامین آب شرب 10 شهر از شهرهای استان خوزستان بوده است. بخش‌هایی‌ از آن در فرایندهای گذشته افتتاح شده و مردم در حال استفاده از آن هستند.

سردار شریف در ادامه با اشاره به حل مشکل آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان گفت: این بحثی که الان مطرح است به فازهای تکمیلی آن مرتبط است که 15 تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

او در ادامه با بیان اینکه آغاز به کار این پروژه به دولت‌های قبل باز می‌گردد، افزود: اما کار سنگین و پرحجمی بود که هم زمان می‌برد و هم تامین منابع مالی آن کار آسانی نبوده است.

سردار شریف درباره منبع تامین آب شرب در شهرهای خوزستان عنوان کرد: آب از رودخانه‌های زیرمجموعه داخل استان خوزستان برداشت می‌شود و عمده آن از کارون و بخش‌هایی هم از بهمن‌شیر است.

سخنگوی سپاه پاسداران درباره مسئولیت اجرایی این پروژه بیان کرد: اصل موضوع با وزارت نیرو است. در هر دولتی سفارش‌دهنده اصلی و کارفرمای پروژه‌ با این وزارتخانه است. قرارگاه سازندگی در واقع پیمانکاری پروژه را در دولت‌های مختلف، برعهده دارد. برهمین اساس هم سپاه از توانمندی‌های داخلی، بخش‌های خصوصی، مردم، ماشین‌آلات، فکرشان و نیروی انسانی باتجربه مانند همه کارهای دیگری که در کشور انجام می‌دهد، استفاده می‌کند.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت حل مشکل آب خوزستان گفت: مهم این است که این پروژه با توجه به گستردگی که دارد آن هم با هوای گرمی که خوزستان دارد کار طاقت‌فرسایی است. باید در این 13 هفته‌ای که پیش‌رو داریم همه دست به دست هم دهند که هم در زمینه تامین آب شرب برای مردم و هم کاهش مصرف برق به دور از هیاهوها و حاشیه‌سازی‌ها تلاش شود.

سخنگوی سپاه در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل سردار جعفری در بیست روزه گذشته مرتب تاکید کردند که با افزایش پرسنلی‌ که نیاز است و تزریق پول تلاش کنند تا به انجام کار پروژه آب شرب خوزستان سرعت بدهند.

او افزود: البته این کار روند عادی خود را تا به حال طی کرده است اما با توجه به کم‌بارشی و شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده به بهره‌برداری این پروژه سرعت داده شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان