اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. تير 1397 - 13:51   |   کد مطلب: 29581
معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از جابجایی بیش از یک میلیون مسافر در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، مصطفی پناهنده با اعلام این خبر اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و 229 هزارو 360 مسافر در سفر‌های برون‌استانی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری استان جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 383 هزار و 123 مسافر جابجا شدند، افزود: امسال میزان جابجایی مسافر 11 درصد کاهش داشته به طوریکه استفاده مسافران از خودروی شخصی و جابجایی مسافران برون‌‌شهری با وسایل نقلیه پلاک شخصی از مهمترین عامل کاهش سفر در استان بوده است.

پناهنده بیان کرد: امسال در سه ماهه نخست 129 هزارو 474 سفر در استان همدان ثبت شد این در حالیست که در مدت مشابه سال 96 این میزان 133 هزارو 875 سفر بوده است.

وی به تجهیز ۱۰۰ درصدی سامانه «سپهتن» بر روی کلیه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای است که درون خودرو نصب می‌شود و اطلاعات خودرو از جمله سرعت، مشخصات راننده و ساعت کارکرد را به مراکز پلیس راهور ارسال می‌کند.

پناهنده ارتقاء بهره‌وری حمل‌ونقل عمومی، افزایش ایمنی، سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را از اهداف راه‌اندازی طرح «سپهتن» بیان کرد و ادامه داد: ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان vip  است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، این مسئول در ادامه تصریح کرد: با همکاری پلیس‌راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نامحسوس نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران انجام می‌شود.

گفتنی است؛ هم‌اکنون در استان همدان بیش از ۳۲۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مینی‌بوس و ۷۰۰ دستگاه سواری کرایه زیرنظر اداره‌کل راهداری استان همدان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان