اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1397 - 13:30   |   کد مطلب: 29762
سرپرست اداره کل راهداری استان همدان؛
تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای بدون بارنامه ممنوع است
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: حمل و نقل هر نوع کالای برون شهری بدون اخذ بارنامه ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود.

به گزارش صبح الوند، مصطفی پناهنده در نشست بررسی مشکلات و ایجاد هماهنگی های لازم در بخش حمل و نقل کالای شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان با اشاره به نظارت کامل و کنترل صدور بارنامه ها برای نرخ گزاری صحیح و اصولی حمل بار در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان اظهار داشت: کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی با تأکید بر اینکه همه نظارت‌ها متصل به بارنامه هستند، تصریح کرد: معاینه فنی، کارت هوشمند، صحت و سلامت راننده، ویژگی‌های ایمنی بارگیری و همه مقررات و معیارهای فنی در حوزه ایمنی بار بر اساس کنترل بارنامه انجام می‌شود.

 

سرپرست اداره کل راهداری استان همدان، افزایش نظارت و کنترل را به ویژه در شهرستان ها خواستار شد و گفت: لازم است با همفکری و تعامل با انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل از فرار بار جلوگیری کنیم.

 

پناهنده با بیان اینکه نباید به راننده ای بدون داشتن بارنامه اجازه تردد در محورهای مواصلاتی داده شود، ابراز داشت: باید فضا را برای افراد متخلف ناامن کنیم و این مهم با همراهی و همکاری شرکت ها و انجمن های صنفی، اجرای گشت های منظم و مستمر و با همکاری پلیس راه امکان پذیر است.

 

این مسئول در ادامه به مشخصات فنی بارنامه اشاره و خاطرنشان کرد: بارنامه صادر شده به لحاظ فنی باید دارای مشخصاتی شامل مبلغ بیمه، قیمت بار، محل بارگیری، محل تخلیه و عوارض دولتی باشد.

 

پناهنده اضافه کرد: برای درج صحیح مبلغ واقعی ارزش بار نیز دستگاه pos (کارتخوان) در کلیه شرکت ها و انجمن های صنفی نصب شده که تمامی دریافتی ها و انجام مبادلات مالی میان رانندگان و شرکت های حمل و نقل باید از طریق این دستگاه انجام شود.

 

وی با تأکید بر اینکه تمام متصدیان حمل و نقل عمومی باید دارای کارت شناسایی باشند، یادآور شد: سایت شهراه و سامانه 141 کانال ارتباطی رانندگان با سازمان راهداری است و رانندگان می توانند مشکلات خود را از این طرق مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان