اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. تير 1397 - 13:52   |   کد مطلب: 29611
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز(سه شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص ریشه مخالفت ها با دولت گفت: تلاش کرده ام به رئیس جمهور وفادار بمانم و این خط اعتدال که در تعامل با اصلاح طلبان پیش آمده را ادامه دهیم. وی افزود: من روش متفاوت مدیریتی را در این پست مالی (سازمان برنامه و بودجه) دارم و می خواهم کلید باشم نه قفل. البته این کلید همه قفل ها را باز نمی کند اما تلاش مان را می کنیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز(سه شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص ریشه مخالفت ها با دولت گفت: تلاش کرده ام به رئیس جمهور وفادار بمانم و این خط اعتدال که در تعامل با اصلاح طلبان پیش آمده را ادامه دهیم. وی افزود: من روش متفاوت مدیریتی را در این پست مالی (سازمان برنامه و بودجه) دارم و می خواهم کلید باشم نه قفل. البته این کلید همه قفل ها را باز نمی کند اما تلاش‌مان را می کنیم.

 

اهم اظهارات نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران به شرح زیر است:

* (در پاسخ به سوالی پیرامون نقش داشتن در تغییر اسحاق جهانگیری): همه این‌ها دروغ است.

* تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ١٨، دیگر اقدام جلسه هیات دولت بود که در آن مقرر شد برای ایجاد حدود ١ میلیون و ٣٣ هزار فرصت شغلی از طریق اجرای ١٤ برنامه، حدود ٦٥ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری شود.

* یکی از بزرگترین بخش ها برای تولید اشتغال که ربطی به تحریم و ترامپ و ارز ندارد، بخش مسکن است که می تواند ٣٠٠ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

* اخبار منفی و مایوس کننده اقتصادی همه اقتصاد ما نیست. این اخبار باعث می شود تا رئیس جمهور کشوری به دروغ بگوید اقتصاد ایران در حال فروپاشی است. دولت پروژه های خوبی در دست اجرا دار؛ مانند شبکه ریلی که راه آهن مراغه ظرف ماه آینده افتتاح خواهد شد.

* کار منتقدان این است که ما را نقد کنند و انتظار تمجید نداریم اما از رفقایمان نیز انتظار حمایت و روحیه دادن داریم.

* (در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص یکی از دلالان بازار سکه و ارز): اینکه بانک مرکزی برای کنترل بازار مداخلاتی داشته، تردیدی نیست اما در این مورد خاص صورت شفافی برای بنده وجود ندارد.

* (در خصوص ریشه مخالفت ها با دولت): تلاش کرده ام به رئیس جمهور وفادار بمانم و این خط اعتدال که در تعامل با اصلاح طلبان پیش آمده را ادامه دهیم. هیچوقت آقای رئیس جمهور در جلسه ای نداریم و نمی شود از من شنیده باشد و تمام تلاشم این بوده که در راه تعریف شده از سوی ایشان باشم.

* من روش متفاوت مدیریتی را در این پست مالی (سازمان برنامه و بودجه) دارم و می خواهم کلید باشم نه قفل. البته این کلید همه قفل ها را باز نمی کند اما تلاش مان را می کنیم.

* (در پاسخ به سوالی پیرامون بازداشت برخی از مدیران وزارت صنعت): متاسفانه چنین خبری درست است و عده ای که در موضوع واردات خودرو نقش آفرینی کرده اند بازداشت شده اند و رئیس جمهور نیز از قوه قضائیه خواسته اند که با قاطعیت و نهایت سخت گیری برخورد کنند.

* نگاه دولت به مباحث سیاسی و اجتماعی در چارچوب منشور حقوق شهروندی منعکس کرده است. تامین حقوق اجتماعی در برخی موارد نیازمند قانون و برخی موارد اصلاح قانون است. جلسه سران سه قوه در راستای این است که اگر نیاز به قانون و یا ایمن سازی اجرای آن داریم، انجام شود.

* نفت یکی از موضوعاتی است که ما از طرف های برجام انتظار داریم. نظام بانکی، پتروشیمی، کشتیرانی و ... دیگر مواردی است که مطرح می شود. اینکه صادرات نفت صفر شود حرف پوچ و بیهوده ای است که جواب آن داده شد، ما دنبال این هستیم که بجز سهیمه اوپک محدودیت دیگری نداشته باشیم.

* دولت تعهداتش در قبال زلزله زدگان را انجام می دهد، شما خودتان ببینید به تعهدات عمل شده یا خیر. هرکس باید خودش خانه بسازد و دولت به آنها کمک می کند. دولت فرمول مشخصی برای کمک به زلزله زدگان دارد.

* (در پاسخ به سوالی پیرامون سفر علی اکبر ولایتی به روسیه): در این سفر همه توافقاتی که وجود داشت، روسیه بر آنها باقی بود و نه تنها انگیزه اش تقلیل پیدا نکرده بود بلکه انگیزه مضاعفی داشتند و آمادگی سرمایه گذاری عظیمی در طرح های زیربنایی ما دارند.

* (در پاسخ به سوالی پیرامون قطع صادرات برق از ایران به عراق): صادرات برق به عراق داشتیم اما در شرایط فعلی که ما خودمان کمبود برق داریم، چنین کاری انجام نمی شود.

* (توضیح درباره گزارش اخیر رسانه های آمریکایی در خصوص سرقت اسناد هسته ای از ایران): اینها حرف های سوخته شده چند ماه پیش است که آنها را تکرار می کنند.

* (در خصوص اظهارات اخیر احمد توکلی مبنی بر نرخ ارز ٣٥٠٠ تومان و اصلاح نظام کوپنی): این اعداد و ارقام همگی مبانی نظری دارد و بر پایه تئوری اقتصادی نسبت به متغیرها است. تئوری ما مکتب اقتصادی دولت-بازار است و برای ارز هم سیاستمان شناور و مدیریت شده است کما اینکه نرخ های غیررسمی فعلی نیز مکانیزمی برای قیمت یابی است.

* برای ما قابل تحمل نیست زمانی که بیش از ١١ میلیارد دلار ارز دولتی داده ایم، مردم سختی بکشند و از دستگاه های نظارتی می خواهیم برخورد جدی داشته باشند.

* ( در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات خطیب جمعه تهران در خصوص استقلال بانک مرکزی): طبعا هرچه مداخلات دولت در بانک مرکزی کمتر باشد می تواند مستقل‌تر عمل کند. منتهی شرایطی وجود دارد که در همان خطبه های نماز جمعه حرف دیگری در خصوص موسسات مالی می زنند و بانک مرکزی مجبور می شود که ٢٣ هزار میلیارد و یا تا ٣٥ هزار میلیارد تومان پول پرفشار برای تسویه طلب ها تزریق کند.

* (در پاسخ به سوالی پیرامون شایعات مطرح شده در خصوص ارتباط خاموشی های اخیر با توافقنامه پاریس): کاهش ١٢ درصدی مصرف سوخت های فسیلی در این توافقنامه وجود دارد اما ارتباطی با خاموشی های اخیر ندارد.

* بازگشت کارت های سوخت به جایگاه‌ها برای کنترل مصرف است و نظام کنترلی ما را قوی می کند، اما لزوما معنای دونرخی شدن بنزین و سهمیه بندی را ندارد.

* دولت به دنبال تصویب لوایح چهارگانه است و تاکید می کند که این لوایح باید در چارچوب قانون اساسی به تصویب برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان