اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مرداد 1397 - 13:26   |   کد مطلب: 29720
رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از جمع آوری و معدوم سازی نخاله و زباله در 3 هزار و 60 کیلومتر از شانه و حريم راه های این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، رسول ابراهیم خانی صیانت از حریم راه‌ها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی را از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و گفت: این اقدام در 4 ماهه نخست سال جاری و به همت راهداران شهرستان انجام شده است.

 

وی هدف از انجام این اقدام را حفظ محیط زیست و زیباسازی حریم راه ها از سوی راهداران عنوان و خاطرنشان کرد: زباله های رها شده از سوی مردم، رانندگان و گردشگران در حریم راه ها مهم ترین چالش و معضل زیست محیطی است که به دلیل اهمیت بهداشتی و سلامت جامعه علاوه بر مساله زیست محیطی، معضل پاکسازی حریم راهها از زباله نیازمند فرهنگ سازی است.

 

ابراهیم خانی با تأکید بر اینکه مسیرهای ارتباطی عامل بسیار مهم در رشد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هر منطقه محسوب می شوند، تصریح کرد: وجود جاذبه های طبیعی در صورت تمیر بودن جاده ها می تواند عامل موثری در جهت ایمنی باشد و زیبایی جاده ای با رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران تأثیر مهمی بر کاهش وقوع تصادف و خسارات ناشی از آن دارد.

 

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان پاكسازي سطح راه ها از لاشه حيوانات را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد و یادآور شد: در 4 ماهه نخست امسال همچنین 984 مورد پاكسازي سطح راه ها انجام شد.

 

این مسئول به برنامه‌های اجرایی مستمر این اداره کل در خصوص عملیات راهداری اشاره کرد و و گفت: روکش آسفالت، اجرای خط کشی، نصب تابلوها و علائم، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، شانه سازی، لکه گیری رویه راه، شانه سازی، ریزش برداری و ساماندهی حریم و مواردی از این قبیل از جمله عملیات و برنامه‌های اصلی عملیات راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده که به طور مستمر در حال اجرا است.

 

گفتنی است، در شهرستان همدان 115 کیلومتر بزرگراه، 30 کیلومتر آزادراه، 20 کیلومتر راه اصلی، 145 کیلومتر راه فرعی و 402 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان