اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مرداد 1397 - 13:19   |   کد مطلب: 29736
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه ضریب احتکار در استان همدان بسیار ضعیف و محدود است، گفت: در دو هفته اخیر بیش از 65 بازرسی از انبارهای استان انجام شده و 16 پرونده به ارزش 6 میلیارد و 200 میلیون تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش صبح الوند، علیرضا شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به کشف انبارهای احتکار لوازم‌خانگی، موادغذایی از قبیل برنج و روغن، آهن‌آلات و روغن‌موتور، لاستیک، سبوس گندم و مواد شوینده در استان همدان، اظهار کرد: از 16 پرونده تشکیل شده در استان 7 مورد احتکار و 9 مورد عدم اعلام موجودی انبار بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین احتکار به ترتیب در شهرستان همدان، نهاوند، بهار و رزن بوده است، افزود: احتکار زاییده شرایط عرضه و تقاضاست و به علت بحران‌هایی که در کشور به وجود آمده ایجاد می‌شود و از طرفی بر اثر کمبود کالا و افزایش سطح تقاضا به وجود می‌آید.
شجاعی با تأکید بر اینکه همواره عده‌ای سودجو منتظر هستند تا از شرایط به نفع خود استفاده کنند، 3 راهکار برای جلوگیری از احتکار اعلام کرد و گفت: نخستین راهکار مدیریت تقاضا به وسیله مردم است. هیچ اصراری نیست که در زمان بحران تقاضا ایجاد شود و باید تقاضا به بعد موکول شود.
وی ادامه داد: سیاستگذاری دولت از راهکارهای دیگر جلوگیری از احتکار است که خوشختانه دولت با ارز ثانویه تکلیف نرخ ارز را مشخص کرده و  ثبت سفارش‌ها در حال انجام است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه تقاضای مردم باعث می‌شود ارزش کاذب برای آن کالا ایجاد شود، یادآور شد: در حال حاضر واردات یخچال ساید و ماشین ظرفشویی ممنوع شده چرا که وقتی کالای داخلی وجود دارد نیازی به کالای خارجی نیست.
وی با بیان اینکه احتکار در همدان به وسعت سایر مناطق نیست، افزود: همدان در بحث احتکار خیلی حساس نیست چرا که در این استان نمایندگی‌های بزرگ و تجار قدر وجود ندارد و در واقع همدان واردکننده کالا از سایر استان‌هاست.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان