اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1397 - 8:25   |   کد مطلب: 29797
مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان:
افتتاح 38 طرح تعاونی در همدان
مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی همدان گفت: همزمان با اولین روز از هفته تعاون در استان همدان نیز 38 طرح تعاوني با اشتغالزايي 271 نفر بارگرایش های مختلف افتتاح گرديده است.

به گزارش صبح الوند،  احمد توصیفیان گفت : یکی از راه های عملی جهت کاهش نرخ بیکاری به خصوص در میان قشر تحصیل کردة دانشگاهی، تعاون و همکاری میان افراد در قالب شرکت‎های تعاونی است. لذا تعاونی‎ها در ایجاد اشتغال، کاهش نرخ تورم، توسعه مشارکت‌های جمعی و تأمین عدالت اجتماعی و اقتصادی نقش مؤثری دارند.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی همدان  افزود :  یکی از مهمترین موانع توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه کمبود سرمایه است. همین سرمایه کم نیز بدلیل نبود فرهنگ سرمایه گذاری ، صرف فعالیتهای غیراقتصادی می شود. شرکتهای تعاونی از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه های سالم اقتصادی قادرند در کاهش میزان مصرف افراد و در نتیجه افزایش پس انداز دخالت نموده و این سرمایه ها را در جهت سرمایه گذاری در تولید هدایت کنند.

وی تصریح کرد : تعاونی ها به موجب بهره گیری از مدیریت مشارکتی حضور عامه مردم و اصل خودیاری، کانون های اقتصادی مردمی هستند که یک جریان بالنده اقتصاد سالم را تشکیل می دهند؛ جریانی که مبارزه و پیش گیری از آلودگی های اقتصادی مانند احتکار، تورم، واسطه گری و گران فروشی را در دستور کار خود قرار می دهد و مردم را به عنوان گروه های فعال اجتماعی، در فرآیند توسعه اقتصادی، سهیم می سازد. جمهوری اسلامی با تقویت تعاونی ها، حس احترام به نفس و خودآگاهی را در میان طبقات متوسط و محروم جامعه تقویت می کند و آنها را از قدرتی که در اختیار دارند، آگاه می سازد.

توصیفیان گفت : در اولین روز  از هفته تعاون که به نام   " جامعه پذيري فرهنگ تعاون و توسعه كسب و كارهاي تعاون " نام گذاري شده است به صورت همزمان  از 450 پروژه حوزه تعاون در كشور  به صورت ویدئو کنفرانس رو نمایی شد .

 وی افزود :همزمان در استان همدان نیز 38 طرح تعاوني با اشتغالزايي 271 نفر بارگرایش های مختلف  افتتاح گرديده است که از این 38 طرح 10 تعاوني با فرصت شغلي 114 نفر در رشته صنعتي ، 2  تعاوني با فرصت شغلي 12 نفر در رشته عمراني ،4 تعاوني با فرصت شغلي 36 نفر در قالب روستا تعاون ، 18 تعاوني با فرصت شغلي 85 نفر در رشته خدمات و4 تعاوني با فرصت شغلي 24 نفر در رشته كشاورزي آغاز به فعالیت کردند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان