اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آبان 1397 - 13:31   |   کد مطلب: 30005
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به نرخ بیکاری استان گفت: نرخ بیکاری در همدان 27 درصد است که افرادی با سنین 15 تا 29 سال را شامل می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، مصطفی قربان‌فر سه‌شنبه یکم آبان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، از رتبه برتر این استان در نرخ بیکاری و جوانان جویای‌کار خبر داد، افزود: نرخ بیکاری در استان یک درصد کمتر از نرخ بیکاری در سطح کشور است و این آمار بیانگر تلاش موفقیت‌آمیز مسئولان در این زمینه است.
وی با اشاره به آمار فارغ‌التحصیلان جویای‌کار استان عنوان کرد: در این استان 22 هزار دانشجو فارغ‌التحصیل شده و جویای‌کار هستند. 
قربان‌فر با اشاره به اجرای برنامه‌های ساماندهی امور جوانان، اجرای این برنامه‌ها را در افزایش و توسعه مسکن، ازدواج و تعالی خانواده و اشتغال در جوانان ر بسیار موثر دانست.
وی اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی، مشوق‌های دولتی و مالک‌آموزی از جمله طرح‌هایی هستند که در کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغال در نقش بسیار مهم داشتند.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اجرا و اعمال این طرح‌های موثر خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌های راهبردی توانستیم در سال گذشته حدود 33 هزار شغل برای جوانان جویای‌کار ایجاد کنیم به طوریکه مشارکت جوانان و مسئولان نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته‌ است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه همدان به عنوان سومین استان در امور ساماندهی جوانان در کشور شناخته شده است، گفت: خوشبختانه استان همدان توانست با تدبیر و فراهم کردن امکانات در تمامی امور، زمینه رشد و بالندگی را برای جوانان فراهم سازد که این تمهیدات در زمینه اشتغال و ازدواج و دیگر مسائل جوانان درنظر گرفته شده است.
رسول منعم با اشاره به انجام ۳ طرح مالی برای ساماندهی امور جوانان عنوان کرد: در استان همدان سه طرح برای ساماندهی امور جوانان درنظر گرفته شد که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه این سه طرح در استان انجام گرفت.
منعم تصریح کرد: سه طرحی که در استان همدان اجرا شد، ارزشی افزون بر یک میلیارد تومان داشته که در زمینه‌هایی از جمله ازدواج و تعالی خانواده، مسکن و اوقات‌فراغت جوانان درنظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: اقدامات موثر و مفید انجام شده در افق برنامه ششم بوده و برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر این هدف تمامی نهادهای مربوطه باید تلاش بی‌وقفه خود را ادامه دهند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه استان در برنامه ساماندهی امور جوانان پیشرفت چشمگیری داشته است، بیان کرد: ساماندهی امور جوانان یکی از اهداف مهم نهادهای مربوطه در استان است که خوشبختانه اکنون به نیمی از این اهداف رسیده‌ایم.
وی در پایان از اجرای دیگر برنامه‌های توسعه در راستای ساماندهی امور جوانان به ویژه در زمینه ازدواج و تعالی خانواده خبر داد و از تمام نهادهای مربوطه به این برنامه درخواست یاری و کمک کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان