اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آذر 1397 - 8:38   |   کد مطلب: 30236
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه وارونگی دما می‌تواند شروعی برای آلودگی هوا در همدان باشد، این پدیده را زنگ خطری برای پاکی هوای استان دانست.
الودگی هوا

به گزارش صبح الوند، سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: وارونگی دما پدیده‌ای است که معمولا با شروع فصل سرما به وجود می‌آید که هوای سرد به آلاینده‌ها و گازهای آلوده اجازه‌ صعود نمی‌دهد و معمولا در اطراف کوه‌ها و ارتفاعات به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: همدان با توجه به اینکه سابقه وارونگی هوا دارد با افزایش جمعیت و گستردگی شهر آلودگی هوا یکی از معضلات این شهر خواهد شد.
عربی گفت: خوشبختانه تا کنون میزان آلودگی هوا در همدان بالاتر از حد استاندارد نبوده و تاحدودی تا کنون شاهد هوای پاک بوده‌ایم اما اگر شهروندان در نگهداری این هوای پاک کوشا نباشند همدان هم می‌تواند مانند دیگر شهرهای کلان و بزرگ آلوده شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه درباره هجوم وحوش به مناطق شهری و مسکونی اعلام کرد: محیط زیست برای جمع‌آوری وحوشی که به مناطق شهری هجوم می‌آورند، هیچ وظیفه‌ای برای ندارد.
عربی خاطرنشان کرد: محیط زیست فقط از گونه‌های انتخاب و حمایت شده و شاخص استان نگهداری و در حد توانایی با پخش علوفه‌ خشک آنها را حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه طبیعت وحوش هجوم به مناطق شهری است، تصریح کرد: حیات وحش را به هیچ عنوان نمی‌توان کنترل کرد و شهروندان باید با مراقبت از کودکان و فرزندان خود و مدیریت رفت‌وآمد آنها حوادث دلخراش را کنترل کنند.
عربی افزود: معمولا ساعات هجوم این وحوش در ساعات پایانی شب و ظهر و سپیده‌ صبح است و شهروندان در صورت مشاهده این وحوش و احساس خطر می‌توانند به سامانه‌ 1540 اطلاع دهند تا محیط زیست اقدام به جمع‌آوری آنها کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: وحوشی چون روباه به علت تنوع غذایی در همه فصول برای یافتن غذاهای متنوع به مناطق شهری آمده و معمولا خطری ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان