اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. دى 1397 - 11:32   |   کد مطلب: 30404
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان :
پتروشیمی ابن سینا معطل تخصیص آب
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: برای راه اندازی پتروشیمی هگمتانه در انتظار اقدامات عملیاتی ورثه هستیم و برای پتروشیمی ابن سینا نیز به تخصیص سالانه 4 میلیون مترمکعب آب نیاز داریم.

به گزارش صبح الوند، حمید بهزادی‌شریف با بیان اینکه پس از فوت سرمایه‌گذاری اصلی پتروشیمی هگمتانه، رایزنی‌های اولیه با ورثه انجام شده است اظهار کرد: هنوز نتیجه این رایزنی‌ها عملیاتی نشده و در انتظار ورود وراث هستیم.

 

وی با بیان اینکه ورثه به دنبال مذاکره با شرکای دیگر هستند افزود: پتروشیمی هگمتانه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت رایزنی با سایر شرکا از جمله ایتالیایی‌ها و شرکت پتروشیمی ایران ورثه به دنبال راه اندازی آن هستند.

 

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره پتروشیمی ابن سینا نیز تصریح کرد: پتروشیمی ابن سینا نیز با چالش تأمین آب مواجه است چراکه تخصیص آن توسط وزارت نیرو لغو شده است.

 

وی با بیان اینکه پتروشیمی ابن سینا برای فعالیت به سالانه 4 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد ادامه داد: البته با توجه به پیگیری‌های لازم وزارت نیرو قول مساعد داده که از محل تصفیه فاضلاب آب این پروژه را تأمین کند.

 

بهزدای‌شریف خاطرنشان کرد: قرار است از محل تصفیه فاضلاب همدان که 10 میلیون متر مکعب آب تأمین می‌شود، 6 میلیون مترمکعب به نیروگاه شهید مفتح و 4 میلیون مترمکعب آن را به این طرح اختصاص یابد.

 

وی تأکید کرد: البته برای اجرای عملیات عمرانی این طرح یک حلقه چاه وجود دارد اما برای فعالیت اصلی آن به تخصیص آب نیاز داریم.

 

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره مشکل زمین پتروشیمی ابن سینا نیز گفت: یک تپه باستانی در این منطقه وجود دارد که اقدامات اولیه و رایزنی با میراث فرهنگی برای حل مشکل انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر در انتظار اعلام نظر نهایی سازمان میراث فرهنگی کشور برای حل این مشکل هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان