اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. اسفند 1397 - 23:59   |   کد مطلب: 30699
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اطاعت از والدین واجب است گفت: امروزه چه فرهنگی دارد وارد کشور ما می شود که از والدین اطاعت نمی شود و گاهی در شرایطی آنها را به خانه سالمندان می برند.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین استاد حوزه و دانشگاه در جشن میلاد کوثر که در مجموعه فرهنگی ورزشی امام علی(ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت صدیقه طاهره و روز زن و روز مادر، اظهار داشت: اگر از ما پرسیده شود چه چیزی محور همه مسائل دین است می گوییم، ولایت، ما قرار است به ولایت الله برسیم.

وی گفت: خداوند متعال برای رسیدن به این ولایت الله یک تمرین و مقدماتی قرار می دهد.
حسینی یمین در ادامه ابراز داشت: خداوند ولایت پدر و مادر را بر ما وارد ساخته است و با پذیرش اینها به ولایت خدا و رسول می رسیم.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد:مسئله تربیت فرزند برای پدر و مادر خیلی باید جدی گرفته شود ما وقتی به اسلام می نگریم به گونه دیگری به مسئله تربیت نگریسته است و به تکالیف فرزندان در مقابل پدر و مادر نگاه می کند.
حسینی یمین تاکید کرد: مسئله والدین برای همه اقشار قابل استفاده است اطاعت از والدین در اسلام بر فرزندان واجب است و حتی در برخی رساله ها وجوب شرعی قید شده است پس اطاعت از پدر و مادر بصورت جدی تا آخر عمر واجب است اما نباید امر به حرام را اطاعت نمود وتمکین در امور منطقی مصداق دارد.
وی تصریح کرد: اطاعت از والدین واجب شرعی است و این همان ولایتمداری است که از کودکی فرزند انجام می دهد در قرآن اشاره شده است که حتی فرزند به والدین خود اف نگوید و تن صدای خود را بالا نبردو از پشت سر آنها را صدا نکند که به زحمت بیفتند.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه چه فرهنگی دارد وارد کشور ما می شود که از والدین اطاعت نمی شود و گاهی در شرایطی آنها را به خانه سالمندان می برند.
حسینی یمین در ادامه افزود: اینکه انسان در مقابل پدر و مادر چطور برخورد کند این چیزی است که دین از ما می خواهد اگر علی(ع) وپیامبر(ص) پدر باشند پس مادر این امت حضرت فاطمه(س) می شود چرا که او ام ابیهاست.
وی ابراز داشت: مهریه بالای۱۴ سکه، فرزند کمتر داشتن، وضعیت اسف بارحجاب در جامعه یعنی اف گفتن و باید خیلی دقت کرد اگر ما بتوانیم با این ولایت بزرگ شویم می توانیم ولایتمداری را بپذیریم.
این استاد دانشگاه یادآور شد: پدر و مادر همیشه ماندنی نیستند باید تا آخر عمر به آنها خدمت کرد تا مادر هست باید نوکری او را نمود.
حسینی یمین در پایان گفت: بر همسر ما اطاعت از والدین واجب است و بعد از ازدواج ولایت همسر در دو جا واجب است یکی تمکین، دیگری هنگام خروج از منزل که بر عهده همسر است ولی خدمت به پدر و مادر هم وجود دارد ما حتی نباید به آنها اف بگوییم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان