اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. فروردين 1402 - 17:16   |   کد مطلب: 31406
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: موانع اداری یکی از عوامل مهم تاخیر در دفع اصولی پسمامندهای پزشکی بوده مگرنه پزشکان از این طرح استقبال کردند.
صبح الوند

به گزارش صبح الوند، علیرضا مدرکیان  با بیان اینکه نظام پزشکی همدان در زمینه دفع اصولی پسماندهای پزشکی پیشگام شده است افزود: این مجموعه از ۲ سال پیش پیگیر سامدندهی وضعیت پسماندهای پزشکی است.

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته ۳۰ جلسه در این زمینه برگزار شد و معرفی شرکت مورد اعتماد سازمان حفاظت محیط زیست، برای انعقاد قرارداد دفع پسماند، یکسال زمان برد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان اظهار داشت: همچنین با وجود معرفی شرکت برای جمع آوری و دفع اصولی پسمانده پزشکان اما برای مدتی شهرداری اجازه ورود خودروهای این مجموعه به پیاده راه بوعلی را نداد.

مدرکیان تاکید کرد: تاخیر این شرکت در جمع آوری پیماند مطب ها و  آزمایشگاه ها موجب بی اعتمادی جامعه پزشکی به آنها شده و این وضعیت در ادامه روند فعالیت آنها نیز خلل وارد کرد.

وی ادامه داد: هر چند مشکلات موجود اداری موجود باعث تاخیر در دفع اصولی پسماند شد با این وجود تفاهم نامه منعقد شده و مفاد آن در روز پزشک اطلاع رسانی می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان بیان کرد: ۸۰ مطب، آزمایشگاه و داروخانه خصوصی در همدان فعال است که بیشتر آزمایشگاه ها به دستگاه بی خطر سازی پسماند(اتوکلاو) مجهز هستند.

مدرکیان افزود: وضعیت پیماند پزشکی همدان فاجعه بار نیست چرا که به خوبی مدیریت می شود.

خبرگزاری ایرنا 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان