اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. دى 1399 - 9:09   |   کد مطلب: 34607
پروژه ای که سال ۹۶ و در سفر ریاست جمهوری روی برگه اعتبار چهار میلیارد تومانی گرفت، پس از چهار سال جوهرش پاک شد.
مدیران ارشد همدان چهار سال ناتوان در طراحی کلنگ راه علیصدر

به گزارش صبح الوند، به نقل از ایسنا، سفر مدیران ارشد استان به همراه استاندار همدان به شهرستان کبودراهنگ که در ۱۷ دی ماه صورت گرفت، انگیزه و نشاط کاری نداشت و سوال اینجاست، آیا مدیران ادارات شهرستان روحیه خود را از دست داده اند و پیگیر حل مشکلات نیستند؟ و یا مدیران دستگاه های استان خدمت به مناطق محروم را در شأن خود نمی بینند؟

بسیاری از موارد مطرح شده توسط مدیران کل دستگاه های استان در کمیته برنامه ریزی شهرستان کبودراهنگ به قول فرماندار تکراری و به گفته استاندار «نسیه» بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان در این کمیته، چشم انداز شهرستان کبودراهنگ را روشن دانست و گفت: جهت‌گیری دولت نسبت به شهرستان کبودراهنگ که جزء مناطق کمتر توسعه یافته است، مناسب بوده و غارعلیصدر یکی از استعدادهای قابل توسعه آن به شمار می رود.

جای بسی تعجب است که همه مدیران استان دهکده گردشگری علیصدر را مهمترین منطقه گردشگری استان و کشور می دانند اما به گفته نماینده سابق کبودراهنگ، ۱۰ سال است موضوع چهاربانده شدن راه همدان به علیصدر مطرح شده و سال ۹۶ در سفر ریاست جمهوری اعتبار ملی اولیه چهار میلیارد تومانی برای این پروژه تخصیص یافته و تصویب شده است و این موضوع مدت ها به یکی از افتخارات مدیران در جلسات تبدیل شده اما سوال اینجاست اجرای این پروژه چه نوع کلنگی می خواهد که مجلس و دولت توان ساختش را ندارند؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز در این کمیته درباره چهاربانده کردن راه همدان به علیصدر گفت: برای پروژه راه همدان به علیصدر به اعتبار ملی نیاز است. شاخص های راه های کبودراهنگ نشان می دهد که شهرستان می تواند از اعتبارات توازن استفاده کند و ما برای راه علیصدر دنبال سرمایه گذار هستیم و امسال برای راه های کبودراهنگ پنج و نیم میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که تاکنون دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون آن تخصیص یافته است. همچنین در این شهرستان ۱۴ نقطه حادثه خیز داریم و ۱۵۰ کیلومتر از راه های شهرستان روکش نیاز دارد که به اعتباری افزون بر ۷۵ میلیارد تومان لازم دارد.

استاندار همدان هم در کمیته برنامه ریزی شهرستان از نمایندگان مردم استان و نماینده معین شهرستان کبودراهنگ در مجلس خواست پیگیر تخصیص اعتبار ملی برای راه های شهرستان کبودراهنگ و به ویژه چهاربانده کردن راه همدان به علیصدر در مجلس باشند.

سوال مردم، دهیار و اعضای شورای دهکده گردشگری علیصدر اینجاست اعتبار چهار میلیارد تومانی که در سال ۹۶ با سفر هیئت دولت به استان همدان تصویب شد، اگر پیگیری به عمل آمد و به استان انتقال یافته است، کجا هزینه شد؟ و اگر لا به لای پرونده ها گم شد پس هدف و علت سفر هیئت دولت به استان ها و صرف بیت المال آن هم از جیب مردم در این کارناوال ها چیست؟

اگر مدیران ارشد استان توان جذب اعتبار را ندارند آن هم اعتبار برای مهیا کردن زیرساخت های امنیت و افزایش حضور گردشگران در بزرگترین و زیباترین غار آبی جهان، پس علت سفرهای هیئت دولت چیزی جزء ارائه گزارش هایی به قول خود مسئولان «نسیه» نتیجه دیگری دارد؟

این موضوع را از حجت الاسلام احد آزادیخواه، نماینده معین مردم شهرستان کبودراهنگ در مجلس جویا شدیم اما او هم جوابی برای مردم نداشت و ترجیح داد صحبتی در این باره نداشته باشد.

مسؤلان ارشد استان در حالی به موضوع چهار بانده کردن راه همدان به علیصدر بی اعتنایند که مردم روستاهای بخش گل تپه هر ساله خسارت مالی جبران ناپذیری را متحمل می شون و در دیماه همین سال چندین تصادف منجر به فوت در این مسیر صورت گرفت و ۶ نفر در سه نصادف جان خود را از دست دادن که این تبعات اجتماعی فراوانی دارد.

البته دور از انصاف است که برخی از نتایج کمیته برنامه ریزی را نادیده بگیریم و آن تأمین اعتبار جاده امیرآباد است که از همان سه میلیارد تومان اعتبار سفر اخیر استاندار به کبودراهنگ تأمین شد. این جاده ۵ کیلومتر است و در صورت علمیاتی شدن آن تردد از کبودراهنگ به گل تپه به سهولت صورت می پذیرد و دستگاه سی‌تی‌اسکن نیز پس از گذشت سه روز از سفر استاندار به کبودراهنگ، از تهران به بیمارستان امام رضا علیه السلام شهرستان آورده شد.

این نتایج فقط نشانگر یک واقعیت است و آن اینکه اگر مدیران ارشد استان پیگیر باشند همه مشکلات مناطق محروم با دریافت حق و حقوق قانونی از بیت المال قابل حل است. پس از مدیران استان و نمایندگان تقاضا داریم دور از شعار، حق قانونی مردم مناطق از امکانات را مطالبه و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان