اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. بهمن 1399 - 12:56   |   کد مطلب: 34615
رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور با بیان اینکه ترامپ مُرد و برجام زنده است، گفت: برجام امروز زنده است و سرحال‌تر از دیروز است.
ترامپ مُرد اما برجام زنده است/ آمریکا صادق باشد به همه تعهداتمان عمل می کنیم

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در زمستان سال ۵۷ بعد از ۱۶ سال مبارزه و استقامت به پیروزی رسید. سالی که انقلاب ما پیروز شد، سال ۹۹ بود و امروز که صحبت می‌کنیم هم سال ۹۹ است، البته آن ۹۹ قمری و این ۹۹ شمسی است.

روحانی گفت: این تقارن وجود دارد که در سال ۹۹ قمری پیروزی بر استبداد انجام شد و امسال یعنی در ۹۹ شمسی هم پیروزی بر فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی صورت گرفت.

وی افزود: در ۹۹ قمری یک ظالم سرنگون شد و در ۹۹ شمسی یک مستبد دیگر دورانش سپری شد و امروز پایان حکومت نحس اوست که در تمام ۴ سال جز ظلم و ستم به جهان چیزی نداشت.

رئیس‌جمهور در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مرهون راهبری داهیانه امام عزیز و بزرگوار دانست و گفت: امام در طول مبارزه و بعد در طول حکومت اسلامی که آن بزرگوار حضور داشت، همیشه بر دو مساله توکل به خداوند، اتکال به حق و اعتماد به مردم تاکید داشت.

روحانی با بیان اینکه امام اسلام و اجرای احکام اسلام را با نظر اکثریت جامعه مسلمان ایران کنار هم قرار داد، افزود: وقتی اسلام و احکام اسلام در جامعه ما می‌تواند حاکمیت کامل داشته باشد که بتوانیم اکثریت مردم را به خوبی با اسلام آشنا کنیم. اسلام تنها مشکلش دعوت است یعنی باید بتوانیم دعوت‌کننده خوبی باشیم والا اسلام منطبق با فطرت و سرشت مردم است و اگر خدای ناکرده جامعه ما یک بخشی یک روزی از اسلام فاصله بگیرند تقصیر ماست چون درست نتوانستیم اسلام را تبیین کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما بر اراده مردم حاکم نیستیم، گفت: ما در دولت و مجلس وکیل مردم هستیم و با آراء مردم سرکار آمدیم. این خیلی مهم است که جمهوری اسلامی ایران که ثمره ۱۶ سال مبارزه و رهبری امام و تلاش همه مجاهدین بود و به پیروزی رسید، تا روزی باقی می‌ماند که این دو اصل جمهوریت و اسلامیت ار مدنظر قرار دهیم.

روحانی گفت: در مساله جمهوریت، مردم سالاری و آراء مردم، همیشه نظر اکثریت در نظامی که از بالا تا پایین همه مقامات بر مبنای رای مردم انتخابات می‌شوند، مهم است. امیدوارم ما از اسلام یک تفسیر صحیح و درست و بدون تحریف به جامعه مان ارائه کنیم، نه اسلام افراطی و نه اسلام خرافی. اسلام یک دین عقلانی است که بر مبنای احکام خداست که بر فطرت انسانی مبتنی است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز روزی است که علاوه بر ماه بهمن و مراحل مختلفی که در پیروزی انقلاب داشتیم و بعد مسائلی که بعد از انقلاب داشتیم، همه جا مردم در صحنه بودند و فداکاری کردند تا ما ما پیروز شدیم والا ما تنها بودیم. هیچ دولت، قدرت و ابرقدرتی در این ۱۶ سال مبارزه و نهضت از مبارزین و مجاهدین این سرزمین حمایت نکرد.

رئیس جمهور گفت: انقلاب هم که پیروز شد در آن یک سال و دو سالی که نظام در حال تثبیت بود، باز ما تنها بودیم. آن روزی که در کردستان، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان و خوزستان بساط درست کردند و مزدوران قدرت‌های خارجی تحریکاتی را انجام می‌دادند، ما برای آرامش کشور تنها بودیم و هیچکس به ما کمک نکرد.

روحانی گفت: در جنگ تحمیلی هم ما تنها بودیم. هشت سال دفاع مقدس بود اما تنها بودیم و دیگران همه طرف متجاوز بودند و ما به تنهایی ایستادگی و مقاومت کردیم. امروز هم در مسئله تحریم که سال‌هاست در فشار هستیم و با جنگ و تروریسم اقتصادی مواجهیم، باز هم حضور مردم بود که ما را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: امروز دفتر سیاه ترامپ برای همیشه بسته می‌شود. هر ظالمی که سرنگون می‌شود می‌گوییم الحمدلله رب العالمین، شاید برخی خوششان نیاید و این دستور اسلام ماست که اگر ظالم و مستبدی سرنگون شد آنجا جای حمد خداست.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: آدمی که امروز حکومت منحوسش پایان پیدا می‌کند، میراثی که از خودش در این چهار سال در جامعه آمریکا به جا گذاشت، دو قطبی کردن بود. شما می‌بینید در روز چهارشنبه که روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید است، واشنگتن دی سی به یک پادکان نظامی تبدیل شده است. این همه نظامی مسلح آمدند تا امنیت این شهر را برقرار کنند. این جزو ثمرات و کارهای ناشیانه ترامپ است.

روحانی اظهار کرد: انزوای سیاسی آمریکا از میراث ترامپ است. آمریکا در سیاست‌های خود تنها ماند. آنجا که علیه فلسطین کار می‌کرد، تنها ماند. آنجایی که روبروی برجام ایستاد، تنها ماند. در سازمان‌های بین‌المللی تنها ماند، حداقل در سازمان ملل و شورای امنیت و در چهار نوبتی که موضوع مطرح بود، چه آن سالی که خودش ریاست شورای امنیت را بر عهده گرفت و چه زمان های دیگر تنها ماند. در سال ۹۷ ریاست شورای امنیت را برعهده گرفت و سران شورای امنیت را دعوت کرد تا برجام را محکوم کند اما تمام سران شورای امنیت علیه او صحبت کردند.

وی ادامه داد: در هر موردی که در برابر ایران و برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ قرار گرفت، باز هم شکست خورد. آن جایی که آمد جلوی تحریم تسلیحاتی را بگیرد شکست خورد، آنجایی که آمد اسنپ بک را اجرا کند، شکست خورد، آنجایی که آمد در مجمع عمومی سازمان ملل کاری کند تا آن کمیته‌های تحریم باقی بماند، باز هم شکست خورد. یعنی در چند مورد به طور رسمی به میدان آمد، پیشنهاد داد، دوره گردی کرد و همه جهان را زیر و رو کرد تا رای بیاورد اما شکست خورد. انزوای سیاسی جزو میراث ترامپ است.

 رئیس جمهور تاکید کرد: حالا طول می‌کشد تا بتوانند این میراث ها را از بین ببرند. ما تا حالا ندیده بودیم در آمریکا یک رئیس‌جمهوری صریحا اعتراف کند یک فرمانده بزرگ نظامی یک کشور را در کشور دیگری که او مهمان بوده است ترور کند و بعد رسما اعلام کند که من دستور ترور را دادم. یعنی یک تروریسم احمق در تاریخ دیدیم. تروریسم دولتی روی پیشانی کاخ سفید خورد و این کار را ترامپ انجام داد.

روحانی تصریح کرد: امروز روز پایان حیات سیاسی این آدم خواهد بود، آدمی که در طول این ۴ سال فقط ظلم و تجاوز کرد و قانون و مقررات و تعهدات را زیر پا گذاشت. امروز انتظار ما از آنهایی که قدرت را در کاخ سفید در دست می‌گیرند این است که به قانون و تعهدات برگردند و تلاش کنند در طول چهار سال آینده، تمام لکه های سیاه را پاک کنند البته اگر پاک شدنی باشد. برخی از این لکه ها برای همیشه در تاریخ ماند. یک بار سنگینی را بر دوش خواهند داشت. باید به قانون و تعهدات و مقررات برگردند.

وی ادامه داد: البته اگر آنها به قانون برگشتند پاسخ ما هم مثبت خواهد بود. اگر آنها صادقانه بیایند و در عمل صداقت خودشان را در برابر آن قانون و در برابر آن تعهدی که خودش آن را امضا کردند صداقت نشان بدهند، طبیعی است که ما هم به همه تعهدات خودمان عمل خواهیم کرد. برای دنیا و برای ملت ما بیشتر روشن شد که سیاست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی نسبت به ایران صددرصد شکست خورده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز توپ در زمین آمریکاست، گفت: اگر در آمریکا  امضایی شود در برابر آن هم یک امضا می بینند نه بیشتر، فرمانی صادر شد ما هم فرمان صادر می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ترامپ مُرد و برجام زنده است، گفت: برجام امروز زنده است و سرحال‌تر از دیروز است.

ادامه دارد ...

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان