اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1400 - 9:19   |   کد مطلب: 34895
شهید حاج میرزا محمد سلگی، جانباز 70 درصدی است که دوران جوانی مؤمنانه خود را در جبهه‌های حق علیه باطل گذرانده و با اقتدا به علمدار کربلا دوپای خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرد تا او نیز مانند دیگر رزمندگان از اجر کثیر معرکه جهاد بی‌بهره نماند..

به گزارش صبح الوند، بانو پروین سلگی در ۱۳ سالگی به عقد جوانی ۱۹ ساله درآمد و دوشادوش او با گرم نگه داشتن کانون خانواده و تحمل سختی‌ها، دشواری‌های معرکه جهاد اصغر را برای همسر جانبازش تحمل‌ پذیرکرد.

آنچه در کتاب آب هرگز نمیمیرد نظر خواننده را جذب می کند صمیمیت و خونگرمی حاج میرزا به خصوص همسر وی است و در این گفت و گوی کوتاه خونگرم بودن خانواده او کاملا قابل لمس بود. 

همسر حاج میرزا که با دقایقی تاخیر وارد جلسه شد به محض ورود با زبانی گرم و مهربان به بیان خصوصیات حاج میرزا پرداخت و قبل از آن از همه اشکر می کرد و مدام می گفت حاج میرزا راضی به زحمت افتادن کسی نیست.
این روزها شرایط مساعد نیست و برگزاری مراسمات با مشکلات سختی روبرو است، حاج میرزا همین که بداند راهش را ادامه می دهیم خوشحال است. 

خانم پروین سلگی با حسرتی از حاج میرزا سخن می گفت که اوج احترام آنها را نشان می داد. 

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم گفت: حاج میرزا جناح بازی را نمی پذیرفت و همه ما در کشتی انقلاب هستیم. 

همسر حاج میرزا افزود: باید در همه مشکلات همبستگی و وحدت داشته باشیم و تمام همت خود را به کار ببندیم چرا که حاج میرزا و خیلی از جانبازان با اینکه توان بدنی بالایی ندارند همچنان در میدان رزم می جنگند. 

وی گفت: شب هایی را به یاد دارم که برای انتخابات ساعت 3 به بعد با دو پای نداشته همچنان فعال بودند و از همه مهمتر در طول این سالها حتی یکبار خستگی را با خود به خانه نیاورد و همیشه با چهره ای خندان و بشاش وارد می شد. 

گفتنی است: برنامه های مختلف و متنوعی به مناسبت سالگرد سردار شیهد حاج میرزا سلگی در استان همدان در حال برگزاری است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان