اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1402 - 9:10   |   کد مطلب: 36625
استاندار همدان در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه ضریب آهنگ سینوسی به تولید آسیب می زند گفت: تولید باید ضرب آهنگ یکسان خود را داشته باشد.

به گزارش صبح الوند، استاندار همدان بازار آرامی را در شب عید داشتیم و در ماه مبارک سپری کردیم گفت: آنچه که در بازار مرغ باید مورد توجه قرار گیرد سیاست تنظیم و توزیع است.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه همدان ظرفیت تولید ۳میلیون قطعه را دارد گفت: در بحث جوجه ریزی دو میلیون و پانصد باید خط قرمز باشد چرا که بازار را دچار اخلال می کند.

وی تاکید کرد: نوسان تولید قابل توجیه نیست و بزرگترین ماموریت جهاد تنظیم بازار است. استاندار ادامه داد: قیمت مرغ روی ۸۵ هزار تومان توزیع می شود و نباید اجازه دهیم دست دلالان باز باشد.

وی گفت: میزان کسری را باید با تزریق منجمد جبران کرد تا بازار دچار نوسان قیمتی نشود. قاسمی فرزاد با بیان اینکه کنترل قیمت مرغ باید روزانه باشد گفت:تولید باید ضرب آهنگ یکسان خود را داشته باشد چرا که ضرب آهنگ سینوسی به تولید آسیب می زند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت نان در همدان، گفت: باید کیفیت آرد و گندم افزایش پیدا کند و ضرورت دارد آرد و گندم ضعیف میان نانوایان پخش نشود و لازم است با توزیع گندم با کیفیت میان کارخانجات پرفروش و همچنین به‌روزرسانی تجهیزات و ایجاد مباحث تشویقی برای افراد فعال این حوزه، مشکل و مبحث کیفیت پایین نان در همدان حل شود.

وی اضافه کرد: باید کارخانجات به سمت بازسازی و نوسازی بروند و سیاست تشویقی در این راه در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: فلورانس سبوس پایین باعث به وجود آمدن انواع بیماری‌های خطرناک خواهد شد و ضرورت دارد کیفیت نان افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی استان گفت: ۳۶ درصد کاهش جوجه ریزی در استان داریم و ۶۵ تن شب گذشته کشتار داشته ایم. وی افزود؛ کمترین میزان تولید گوشت گرم را تا اواخر اردیبهشت داریم و این میزان در کل کشور یکسان است.

بهراملو تاکید کرد: قیمت مرغ باید کشوری تثبت شود و قیمت هم اکنون ۷۵ هزار تومان به بالاست. رییس جهاد کشاورزی با بیان اینکه مصرف روزانه در استان بین ۸۰ تا ۱۰۰تن است افزود: تاخیر ارسال نهاده ها باعث شد مرغداران نسبت به جوجه ریزی رغبت نداشته باشند.

رییس اتحادیه مرغ و ماهی گفت: تولیدات مرغ تابع نوسانات این ماده پروتینی در بازار است. عاشوری ادامه داد: قیمت جوجه یک روزه تاثیر قابل توجهی داشت که باعث کاهش جوجه ریزی شد.

وی تاکید کرد: کمبود مرغ در سراسر کشور وجود دارد و فقط مختص همدان نیست که بعلت نوسانات جوجه ریزی قابل پیش بینی بود. عاشوری با بیان اینکه در فضای مجازی اعلام شد که قیمت جدید مرغ بعد از عید فطر اعلام می شود افزود: وهمین باعث شد بسیاری از مرغداران که محدودیت توزیع نداشتند دست نگه داشتند تا با افزایش قیمت به بازار عرضه کنند.

رییس اتحادیه مرغ و ماهی گفت: استانهای گرمسیر مرغ آنها از طریق استانهای سردسیر تامین می شود چرا که به علت گرما شرایط نگهداری را ندارند.

 

انتهای پیام/آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان