اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1402 - 9:10   |   کد مطلب: 36638
رییس و اعضای کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان از سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان بازديد و در جریان چگونگی تفکیک زباله و مشکلات و برنامه های این سازمان در سالجاری قرار گرفتند.

به گزارش صبح الوند، رئيس کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شوراي اسلامي شهر همدان در این دیدار بر لزوم فعاليت شركت بهروب در سطح گسترده تاکید کرد و گفت: هر چه اين شركت بهتر و بیشتر فعال باشد، در كاهش زباله‌گردها سطح شهر موثرتر خواهد بود هرچند مديريت ایجاد شغل از وظایف دولت است.

به گزارش روابط عمومي شوراي شهر همدان؛ علي‌اكبر نظري افزايش فضای سبز توسط مديريت پسماند را مهم دانست و گفت: پرداخت بدهي‌هاي سازمان مديريت پسماند از سوي مناطق چهارگانه شهرداري در حفظ و نگهداری تجهيزات و ماشين‌آلات و نيز فعاليت بهتر اين مجموعه مهم است و شهردار همدان باید اين موضوع را به طور ويژه رسيدگي كند.

وي در ادامه از برنامه خود در برگزاري نشست با مدیران مناطق شهرداري همدان نسبت به حل اين مسئله سخن گفت و افزود: بايد به دنبال اين باشيم  كه جلساتي را با مديران برگزار و تاكيد كنيم حداقل ماهانه ده میلیارد ریال به حساب سازمان مديريت پسماند واريز شود تا اين مجموعه بتواند فعاليت‌هاي رو به جلويي در جهت خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

 رئيس کمیسیون خدمات شهری شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره به اينكه در منطقه دفع زباله استحصال گاز رها شده زباله ها را شاهدیم که مديريت آن ضرورت دارد، افزود: سایت ضایعات حتما پیگیری شود تا امسال به نتيجه برسد.

وي با تاكيد به انجام اقداماتی چون کاشت درخت در حوزه ضایعات ساختمانی نیز گفت: لازم است جرایم دستگاه‌ها در دفع پسماند اطلاع‌رسانی شود تا در شورا مکاتباتی با دست‌اندركاران داشته باشیم.

* مسگريان: طلب سازمان مديريت پسماند تعيين تكليف شود

رئيس شوراي شهر همدان نيز در این بازدید با بيان اينكه مديريت پسماند در شهر حائز اهميت است و از مسائلي بوده كه همه شهروندان همه روزه با آن سر وکار دارند اظهار كرد: پیشنهاد می‌شود جلساتی تشکیل شود و مدیران مناطق شهرداري همدان باشند و بدهی 950 میلیارد ریالی آنها به سازمان مديريت پسماند تعیین تکلیف شود، چرا كه قطعا امسال نيز مطالباتي در ميان خواهد بود و با این نحوه پرداخت، سازمان پسماند را با مشكل مواجه خواهد كرد.

محمود مسگريان اطلاع‌رساني در خصوص فعاليت شركت بهروب و بازیافت زباله‌های خشک را ضروری برشمرد و خواستار توجه به اين موضوع در راستاي فرهنگ‌سازي در بین شهروندان شد.

* رضايي: استفاده از تجربیات در نوآوري مورد توجه قرار گیرد

رئیس مرکز پژوهش‌های شوراي شهر همدان نيز با بيان اينكه تقویت سازمان مديريت پسماند و نگهداری صحیح امکانات و منابع اين مجموعه حائز اهميت است اظهار كرد: به هیچ عنوان نباید در وضعیت فعلی توقف کنیم بلکه باید روند رو به پيشرفتي را دنبال کنیم تا به بهره‌وری لازم و مطلوب برسیم.

علي رضايي با تاكيد به اينكه بسیاری معتقدند شهر همدان گران اداره می‌شود و لازم است در نگهداري اداره شهر به موضوع بهره‌وری توجه جدی شود، گفت: ضرورت دارد زمینه‌های نگهداری و اداره بهره‌ورانه شهر در دستور کار مدیران شهری و متولیان امر قرار گیرد و مرکز پژوهش‌های شورا نیز آمادگی لازم برای هر گونه بررسي و اقدام در این زمینه را دارد.

وي با بيان اينكه رصد مداوم و استفاده از تجربه و نوآوری سایر شهرها می‌تواند بهره‌وري را یاری کند و ارتقاع بخشد، افزود: برگزاري جلسات با شهرداران واقع در حريم شهر همدان و روستاهاي بخش در مديريت پسماند و نخاله‌ها كمك كننده خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شوراي شهر همدان با اشاره به اينكه ميزان بازيافت در شهرها افزايش چشمگيري داشته است كه لازم است در همدان نيز كار بيشتري در اين بخش صورت پذیرد، عنوان كرد: آموزش شهروندي در ارتقاي آگاهي شهروندان نسبت به كاهش توليد و تفكيك زباله باید مدنظر باشد.

* حیدری: اجرای پروژه مرکز دفن بهداشتی پسماند (لندفیل) در اولویت سازمان پسماند باشد

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نيز در این بازدید با اشاره به مطالبات سازمان مديريت پسماند از مناطق چهارگانه شهرداري اظهار كرد: متاسفانه مدیریت شهری اولویت ها را به درستی احصاء نمی‌کند و آنجا كه نبايد هزينه‌هايي دارد و به موضوعات مهم كمتر توجه مي‌كند که اگر وضعيت سازمان مديريت پسماند به اين نحو پيش رود، مشكلات جبران‌ناپذيري را در شهر شاهد خواهيم بود.

مهدي حيدري با بيان اينكه از 950 میلیارد ریال بدهی شهرداران مناطق اگر حداقل ۱۰ درصد هم پرداخت شود، بخشی از مشکلات این سازمان را حل خواهد کرد، گفت: اين مسائل به اين خاطر است كه هنوز خزانه داری کل به درستی اجرايي نشده است.

وی با اشاره به اينكه بايد قدردان زحمات مجموعه همکاران در سازمان مديريت پسماند بود كه با دست خالی اقدامات اثرگذاري را انجام می‌دهند افزود: اگر سازمان پسماند با مشکلاتی مواجه شود، نارضایتی بی‌سابقه در شهر دور از انتظار نخواهد بود که می طلبد اقدامات فوری و اورژانسی در این خصوص در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نوسازي تجهيزات و ماشين‌آلات سازمان مديريت پسماند را ضروري برشمرد و گفت: سال های قبل ماشین آلاتی در این حوزه خریداری و تجهيزاتي نیز نوسازی شدند و امروز ما نمي‌توانيم دست روی دست بگذاریم و كاري نكنيم و مردم شاهد باشند که در پایان دوره مسولیت‎مان اين موارد مدنظر قرار نگرفته است.

وي با اشاره به اينكه بايد مرکز مدیریت شهر قدرت واحدی داشته باشد و ملوک الطوایفی نباشد تا مديريت شهري روند رو به پيشرفتي را دنبال کند، افزود: سازمان مدیریت پسماند و سازمان عمران دو سازمان استراتژیک در شهرداری هستند كه سازمان پسماند به دلیل گستردگی کارها و شبانه روزی بودن فعالیت ها به مراتب حیاتی تر از سازمان عمران است که بايد توجه اساسي به آن داشته باشیم.

حيدري با تاكيد به اينكه بايد نوسازي تجهيزات در دستور كار باشد و نبايد تصور كنيم كه آخرين برف را در همدان شاهد بوديم و قطعا عدم توجه به اين مسئله ما را در سال‌هاي آينده با مشكلاتي مواجه خواهد كرد افزود: سازمان مديريت پسماند نيازمند سوله است كه اميدواريم مورد توجه قرار گيرد.

وي با تاکید بر اينكه پروژه مرکز دفن بهداشتی پسماند (لندفیل) در اولویت این سازمان باشد، گفت: پروژه‌های زیست محیطی در اولویت است و با توجه به ضرورتي ها و نیازهای موجود در مدیریت شهر، انتظار داریم پروژه شیرآبه امسال در دستور کار قرار گیرد و راه‌اندازی شود.

* جلیلوند: به دليل عدم نقدينگي مديريت پسماند نتوانست پروژه‌ای را در سال گذشته اجرایی کند

معاون خدمات شهری همدان نيز با بيان اينكه طبق بررسی صورت گرفته اكثر ماشین آلات موجود در سازمان باید از رده خارج شوند اظهار كرد: ممکن است مدل ماشیني بالا باشد اما آنقدر كار كرده است كه به فرسودگي رسيده باشد.

حامد جلیلوند با اشاره به اينكه سال گذشته به دليل مشكلات نقدينگي سازمان مديريت پسماند نتوانست پروژه‌ای را اجرایی کند گفت: در برف روبي زمستان سال گذشته اگر عملكرد بخش خصوصي را با سازمان مقايسه كنيم متوجه خواهيم شد كه نيروهاي ما چقدر فعاليت گسترده‌اي داشتند.

وي با بيان اينكه نظارت دقیقی در کنترل ساعت فعاليت بخش خصوصي در عمليات برف‌روبي نبود عنوان كرد: با وجود اينكه هزينه بيشتري گرفته بودند اما كار كمتري انجام دادند،  شايد دوساعت کار نمی‌کردند و ۵ ساعت لحاظ مي‌‌شد.

 معاون خدمات شهری همدان با اشاره به اينكه برف‌روبي معابر فرعی توسط بخش خصوصی انجام می‌شد و اين بخش ضعف داشت خاطرنشان كرد: معابر اصلی را نيروهاي ما انجام می‌دادند كه اتفاقا رضایتمندي هم در اين بخش بود. امسال باید به داد سازمان مديريت پسماند رسيد و برخی پروژه‌ها را اجرايي و تجهيزاتي خريداري كرد كه گاهي از ساخت پل هم مهمتر است.

مهدي‌آزاد: راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت ناوگان خدمات شهری شهرداری همدان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در ابتدای این جلسه گزارشي‌ از اقدامات مجموعه مديريت پسماند، اظهار كرد: در حال حاضر پسماندهای شهرهاي همدان و ۷ شهر و نيز بیش از ۱۲۰ روستا و مراکز جمعیتی اطراف و 6 واحد صنعتی، زندان همدان و دانشگاه‌ها به این سایت منتقل و در آنجا توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری دفع می‌شود.

بابك مهدي آزاد از راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت ناوگان خدمات شهری شهرداری همدان (FMS) خبر داد و گفت: طرح جامع مدیریت پسماند ناحیه شمالی و مرکزی استان همدان نیز در حال حاضر مراحل نهایی را سپری می‌کند.

وي با اشاره به اينكه مطالعات پروژه لندفيل انجام شده و اميدواريم بتوانيم امسال آن را راه‌اندازي كنيم بیان كرد: بودجه‌اي كه سال 1402 براي مديريت پسماند تصويب شده ۱۲۰ میلیارد تومان است که ۱۳ درصد آن برای کمک به شهرداری‌ها حذف شد، در واقع چيزي حدود ۱۵ میلیارد تومان حذف شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با اشاره به طلب 950 میلیارد ریالی سازمان مديريت پسماند از مناطق چهارگانه شهرداری همدان اشاره کرد و افزود: اگر مناطق شهرداری بخواهند حداقل 50 میلیارد ریال از بدهي خود را پرداخت كنند، مي‌توانيم بخشي از مشكلات را حل كنيم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان