اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1402 - 10:56   |   کد مطلب: 36663
رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان:
افزایش 4 درصدی بیمه کارگران ساختمانی به بی‌نظمی قانون دامن می‌زند
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان گفت: مصوبه افزایش 4 درصدی بیمه کارگران ساختمانی به بی‌نظمی قانون دامن می‌زند.

به گزارش صبح الوند، در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، ضمن گلایه از مجمع نمایندگان استان به ویژه نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای من سوال است که چرا مباحث و قوانینی که به مدیریت شهری مربوط است نمایندگان با شورای شهر مشورتی نمی‌کنند تا نظرات آنها را اخذ کنند.

مرتضی کرباسیان اضافه کرد: حدود دوسال است که از عمر شورای دوره ششم می‌گذرد اما علی رغم دعوت از آنها یکبار نمایندگان مردم همدان در مجلس؛ برای همفکری و تبادل نظر جهت پیشبرد بهتر امور در شورای شهر حضور نیافته‌اند .

مرتضی کرباسیان با اشاره به افزایش 4 تا 40 برابری حق بیمه ساختمان، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در برخی از موارد و موضوعات مشورت‌های خوبی به دولت داده نمی‌شود از جمله در بحث حق بیمه‌ای که در سال جدید سازمان تامین اجتماعی از سازندگان مسکن در زمان صدور پروانه اخذ می‌کند؛ وقتی برای کارگران خدمات و تسهیلاتی ارائه نمی‌شود این همه حق بیمه و دریافت مبالغ هنگفت برای چیست و چه آورده‌ای برای شهر مردم دارد؟

کرباسیان با بیان اینکه این مصوبه مردم را به سمت ساخت و سازهای غیر مجاز سوق داده و متعاقب آن علاوه بر تشویق مردم به احداث مسکن غیر اصولی و غیر مجاز بر حاشیه نشینی دامن زده و فشارهایی نیز بر مدیریت شهری در نظارت بر این مسأله وارد می‌کند، اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که ضریب 4 درصد به یک یا نیم درصد کاهش یابد.

کرباسیان با بیان اینکه این مصوبه مجلس تا حدودی با واقعیت‌های اقتصاد مسکن کشور همخوانی ندارد، گفت:   دشوار ساختن فضای کسب و کار در صنعت ساختمان علیرغم فرارسرمایه‌های بخش خصوصی، منجر به آسیب قشر عظیمی از جامعه که در این صنعت امرار معاش دارند، می‌شود.

وی یادآور شد: این اقدامات با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید تضاد دارد، لازم است استانداران، معاونین استاندار، نمایندگان مجلس با هم وارد شده، در این زمینه در جهت احقاق حقوق مردم تصمیم و تدابیر مناسبی را برای اصلاح قانون مذکور اتخاذ کنند.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان