اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1395 - 8:42   |   کد مطلب: 22477
فرماندار همدان از علما و روحانيان خواست در آگاه سازي مردم از بيماري ايدز همکاري بيشتري داشته باشند.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي  در همايش عمومي ايدز در همدان اظهار کرد: افزايش اين بيماري در سطح جامعه بويژه کلانشهرهاي کشور نگران کننده است و علاوه بر اقدام هاي اساسي براي پيشگيري و آموزش در بين آحاد جامعه، نياز است علما و روحانيان نيز در آگاه سازي مردم کمک کنند.

وي بيان کرد: باتوجه به جايگاه برجسته و مورد اعتماد شخصيت هاي مذهبي و ديني در بين مردم، مي توانند تاثير بسزايي در آشنايي و آگاهي سازي جامعه نسبت به خطرهاي بيماري ايدز داشته باشند.

تعالي افزود: مهمترين رکن در مقابله با بيماري ايدز حوزه آموزش است و بايد در دو سطح عمومي و مبتلايان به اين بيماري برنامه ريزي پيشگيري و آموزشي انجام شود.

وي اضافه کرد: امروزه براساس آمارهاي موجود، آلودگي بر اثر رفتارهاي پرخطر جنسي گسترش يافته و جوانان بيشتر در معرض اين بيماري هستند و بايد تاکيد و برنامه راهبردي دولت تدبير و اميد پيرامون آموزش و روشنگري در سطح گسترده اجرايي شود.

وي با اشاره به اينکه بيماري ايدز به عنوان يکي از دغدغه هاي نظام تبديل شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب نيز توجه به اين بيماري و پيشگيري و آموزش را خواستار شده است و بايد بيش از پيش نسبت به اين مساله حساس بود.

تعالي در ادامه افزود: هم اکنون براساس آمارها حدود 75 هزار نفر در کشور مبتلا به ايدز هستند و 30 هزار نفر شناسايي شده اند و البته تنها 10 هزار نفر خدمات دريافت مي کنند.

وي با اشاره به اينکه همدان نسبت به کلانشهرها وضعيت بهتري دارد، گفت: با اين حال بازهم بايد نگران اين وضعيت در همدان بود و نياز به حرکت جدي تري در راستاي آموزش و روشنگري است.

وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعيت ابتلا به اين بيماري از اعتياد به سمت روابط پر خطر جنسي سوق داده شده و مراجع مذهبي و ديني از جمله تبليغات اسلامي مي توانند در راستاي کمک به مقابله با ايدز با آگاه سازي جامعه همکاري لازم را داشته باشند.

وي روحانيون را بهترين مبلغ براي شيوه اطلاع رساني نسبت به خطرهاي بيماري ايدز نزد مردم عنوان کرد و گفت: رسانه ملي نيز در حد انتظار به اين موضوع نپرداخته است و بايد با بهره مندي از ديدگاه ها و نظرات کارشناسان مبارزه با ايدز، با توليد برنامه هاي پرمحتوا نسبت به آگاه سازي مردم نقش آفرين باشد.

وي خانه هاي مجردي را از مصاديق شيوع خطرات ناشي از بيماري ايدز دانست و گفت: برخورد با جرايم اخلاقي و دستگير عوامل هر چند همواره در دستور پليس است و آمار اقدامات نيز به فرمانداري منعکس مي شود اما در مجموع هيچ کنترلي درباره خانه هاي مجردي که اغلب نيز دانشجويي است، وجود ندارد.

وي ازدواج هاي موقت را چالش ديگري در بروز بيماري ايدز عنوان کرد و افزود: هستند افرادي که از اين طريق گرفتار بيماري ايدز شده اند چرا که خانمي که يک عقد موقت شرعي مي خواهد و پيوند ازدواج مي بندد، داراي شناسنامه بهداشتي يا موطف به آزمايش هاي لازم نيست.

وي مهندسي آموزش را يکي از ضروريات پيشگيري از بيماري ايدز دانست و افزود: کم توجهي به خطرات اين بيماري چه بسا در 10 سال آينده درصد بيشتر جمعيت جامعه را مبتلا کند.

در اين همايش از فعالان و خادمان مبارزه با بيماري ايدز در همدان تقدير شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان