اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1394 - 0:04   |   کد مطلب: 13057
علیرغم ادعاهای صورت گرفته درخصوص افزایش ضریب امنیت کشور پس از توافق باید گفت:اگر منظور از تهدید، لفاظی های آمریکایی هاست،نه تنها این تهدیدها در کوران مذاکرات مرتبا تکرار می‌شد، بلکه با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 مقامات آمریکایی هنوز این عادت ابلهانه را ترک نکرده‌اند و حتی افزایش نیز یافته است.
گسترده شدن شبه تهدیدها و شبح تهدید بر ایران پس از جمعبندی مذاکرات وین

به گزارش صبح الوند به نقل از ایلام بیدار،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد نکات بسیار قابل تاملی را در خصوص مذاکرات هسته ای و توافق وین ابراز داشت.

رئیس جمهور در قسمتی از گفتگوی خود با اشاره به دستاوردهای توافق هسته ای وین گفت:ما در بحث امنیت ملی بسیار حساس هستیم و یکی از دستاوردهای توافق امنیت ملی ماست، البته کشور ما هیچ‌گاه از تهدید نمی‌هراسد، اما کشوری که در سال‌های گذشته شبهه تهدید یا شبه تهدید برای این مردم بود، امروز با این توافق نه شبه تهدید است و نه شبح تهدید و امنیت ملی ما به مراتب بهتر از گذشته است.

این گفته آقای روحانی در حالی است که تنها نیم نگاهی به سخنان مقامات آمریکایی پس از جمعبندی وین نشان می دهد که نه تنها این شبه تهدیدها کم نشده بلکه شبح تهدید بر ایران روز به روز بیشتر شده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تنها یک روز پس از توافق گفت:«ما می‌توانیم اگر بخواهیم و انتخاب کنیم ارتش آنها را از بین ببریم.»

در همین حال،«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس تلفنی با گروه‌های حامی توافق هسته‌ای در اظهار نظری گستاخانه مدعی شد: ایران، یک رژیم دین‌سالار بی‌رحم و حامی تروریسم است.

اوباما افزود: پس از 15 سال، شرایط برای اقدام نظامی مناسب‌تر است.
وی در ادامه گفت: بازرسی‌ها پس از دو رئیس‌جمهور بعدی هم ادامه دارد.

سخنان سخنگوی کاخ سفید نیز به عنوان یکی از رسمی ترین مقامات آمریکا در مورد اهداف نظامی غرب در زمینه جمع بندی صورت گرفته، در حالی که هنوز یک هفته از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در شهر وین اتریش نگذشته بود، یکی از حسن‌های بازرسی از ایران، افزایش اطلاعات در مورد اهداف احتمالی و بالا رفتن دقت به هنگام اقدام نظامی در ایران خواهد بود.

بر اساس متن منتشر شده از سوی کاخ سفید، ارنست در بخشی از اظهاراتش، با بیان اینکه با وجود توافق،‌ همچنان گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، گفته است که پس از توافق نیز «گزینه‌های متعددی را که حالا هم در اختیار داریم، در اختیار خواهیم داشت، خواه بازگرداندن فوری تحریم‌ها باشد، یا استفاده از گزینه نظامی.»

ارنست ادامه داد :«نکته کلیدی این است که (پس از توافق) گزینه نظامی تقویت هم می‌شود، چراکه طی این سال‌ها ما جزئیات بیشتری از برنامه هسته‌ای ایران جمع‌آوری خواهیم کرد.»

وی افزود: «بنابراین، زمانی که وقت تصمیم‌گیری فرماندهان نظامی آمریکا و اسرائیل در مورد هدف‌گیری می‌رسد، به دلیل اطلاعاتی که طی این سال‌ها به لطف رژیم بازرسی‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم، آن تصمیمات به طرز چشم‌گیری مبتنی بر اطلاعات بوده و توانمندی‌های ما ارتقا یافته‌اند.»

در همین راستا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز به وجه نظامی مذاکرات وین می‌پردازد و با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر ده‌ها هزار نیرو و انبوهی از تجهیزات نظامی در خلیج فارس و خاورمیانه دارد، در مورد پیامی که می‌خواهد به مقامات اسرائیلی، سعودی و اردنی منتقل کند، بیان می‌دارد:«این یک توافق خوب است. این بخش مهمی از خطر، تهدید و ابهام در منطقه را از بین می‌برد، به نحوی که نه فقط از سوی ایالات متحده بلکه از سوی جامعه جهانی قابل راستی‌آزمایی باشد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا توافق با ایران، احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را افزایش نمی‌دهد، گفت که آمریکا سال‌هاست که در مورد گزینه نظامی با اسرائیل رایزنی دارد.

کارتر ادامه داد:«یکی از دلایلی که این یک توافق خوب است، این است که هیچ‌کاری در جهت پیشگیری از گزینه نظامی، گزینه نظامی ایالات متحده که من مسئول آن هستم، انجام نمی‌دهد.»

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید بر اساس توافق صورت گرفته در وین، ایران ملزم است دسترسی‌های لازم را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کند.

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز انجام داده، در مورد بازرسی‌ها به خصوص دسترسی به اماکن نظامی با تشریح مواضع آمریکا در این زمینه گفت: «خوب، بگذارید کل مسئله را به شما بگویم. اولا، به یاد داشته باشید که تمام تأسیسات شناخته‌شده هسته‌ای ایران تحت نظارت 24 ساعته و هفت روز هفته، نظارت مداوم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهند بود. خوب این مسئله اول است. ثانیا، آژانس و بازرسان بین‌المللی به کل چرخه سوخت برنامه هسته‌ای ایران یعنی معادن اورانیوم، آسیاب‌ها، تأسیسات تولید، تأسیسات تولید سانتریفیوژ و همچنین هر تأسیسات دیگری که سانتریفیوژها را فعال نگه داشته، دسترسی مداوم خواهند داشت.

اینها تنها نمونه ای کوچک از تهدیداتی است که مقامات ارشد آمریکا پس از توافق وین بر علیه ایران داشته اند و در این خصوص باید گفت که شبه تهدید و شبح تهدید پس ازاین توافق نه تنها کم نشده بلکه روز به روز بیشتر شده است.

علیرغم ادعاهای صورت گرفته درخصوص افزایش ضریب امنیت کشور پس از توافق باید گفت:اگر منظور از تهدید، لفاظی های آمریکایی هاست،نه تنها این تهدیدها در کوران مذاکرات مرتبا تکرار می‌شد، بلکه با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 مقامات آمریکایی هنوز این عادت ابلهانه را ترک نکرده‌اند و حتی افزایش نیز یافته است.
اما اگر منظور یک تهدید واقعی و عملیاتی است، باید گفت متاسفانه و برخلاف تصور عمومی و فضاسازی آگاهانه رسانه های غربی و ذوق زدگان داخلی، توافق هسته ای - با توجه به بازرسی‌ها و کمیت و کیفیت نظارت - نه تنها احتمال جنگ و درگیری را کاهش نمی دهد بلکه به شدت در این راستا عمل می کند و سایه شبه تهدید و شبح تهدید را بر کشور گسترانده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان