اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مهر 1394 - 7:48   |   کد مطلب: 14449
هر روز صبح قبل حرکت ، میرفتیم پای تابوتها .سرت را لابد میگذاشتی روی تابوت شیشه ای شهید محمد نجفی بیست ساله که سرکاروان معراجیان مجنون بود.بعد با او عهد و پیمان میبستی یا اذن میگرفتی یا سخن دیگر ،من آن موقع نمیدانستم...
دلنوشته ای خطاب به شهید مجتبی کرمی، مدافع حرم حضرت زینب (س)

به گزارش صبح الوند، مونا اسکندری به مناسبت شهادت مدافع حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)، پاسدار شهید مجتبی کرمی، در یادداشتی نوشت:

یادت هست؟ یک هفته با نه شهید گمنام و شهید محمد نجفی در کاروان معراجیان مجنون بودیم و شهر به شهر و روستا به روستا میرفتیم تا دل هر مشتاقی که تشنه ی حسین است با دیدن یاران حسینی ارام شود .
هر روز صبح قبل حرکت ، میرفتیم پای تابوتها .سرت را لابد میگذاشتی روی تابوت شیشه ای شهید محمد نجفی بیست ساله که سرکاروان معراجیان مجنون بود.بعد با او عهد و پیمان میبستی یا اذن میگرفتی یا سخن دیگر ،من آن موقع نمیدانستم.
در تمام مسیر آن ده پیکر جلو رومان بودند .هرماشین حامل دوشهید و دو تکاور در دو طرف ماشین که یکی از آنها شاید تو بودی .هرجا که می ایستادیم مردم می آمدند و تو شاهد گریه و تمنا و بیعتشان بودی. برای تبرک دستهایشان را به تابوت میرساندند و یا تسبیح و چفیه شان را میدادند به تو تا آنها را متبرک کنی. یادت هست؟آنجا که پیکر شهید نجفی قرار بود از کاروان جدا بشود بر گردش حلقه زدیم و نجواها کردیم؟هیچ کس تاب جدا شدن از او را نداشت.نمک شهدا بدجوری مزه کرده بود و تو راز جاودانگی را آنجا مرور کردی..
یک هفته با پیکر ده شهید که یک مشت استخوان بیشتر نبودند آدم را هوایی میکند. و دل اگر دل باشد بوی شهدا به خود میگیرد. 
دل تو حتما دل بود.حتما همان صبح ها قبل از شروع کار با تک تک آنها حجت را تمام کرده بودی و وعده ای در بهشت گذاشته بودی.
و چه زود آنها به عهد خود وفا کردند و مستجاب الدعوه بودن را تمام و کمال جلوه دادند.

حالا تو آنجایی.پیش آنها.در لباس رزم و دفاع از حریم ولایت.
صدای قهقه ی مستانه ات را کدام گوش نمیشنود؟! و کدام دل حسرت جای تو بودن را،محرم شد و تو درس عاشورایی شدن را چه خوب پس دادی.نمره ات بیست...

چند روز در میان کاروان معراجیان مجنون همسفرت بودیم برسم همسفری شفاعتمان کن..

مونا اسکندری ذره ای از کاروان معراجیان مجنون

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان