اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. اسفند 1394 - 16:19   |   کد مطلب: 17147
کسی منکر قصور و تقصیرهای دولت سابق بخصوص در دو سال پایانی آن نیست؛ اما نمی‌توان تلاش ها و دستاوردهای کم نظیر آن را که مورد تصریح و تحسین بعضا خاص رهبری نظام قرار گرفته و توده‌های مردم نیز با تمام وجود آن ها را درک کرده اند، نادیده گرفت

به گزارش صبح الوند به نقل از یزد رسا، انصاف در قضاوت، درّ گرانبهایی است که به ویژه در ارزیابی‌ و تعامل‌های سیاسی اهمیتی دوچندان می‌یابد و متاسفانه در این عرصه گاه به شدت کمیاب می‌شود. از باب نمونه کافی‌است به قضاوت‌ها درباره رئیس‌جمهور سابق توجه شود. برخی موافقان به جای پذیرش قصور و تقصیرها، درصدد دفاع و توجیه برمی آیند و بعضی مخالفان نیز به طور معمول چشم بر آن همه خدمت و توفیق می بندند و یکسره به سیاه نمایی می پردازند. تردیدی نیست که هر دو این رویکرد، در تعارض جدی با آموزه های دینی و اخلاقی دارد. صحیح آن است که هم قصور وتقصیرها دیده شود و هم مجاهدت‌ها و تلاش‌ها. نه قدیس سازی منطقی است و نه آن همه سیاه نمایی های آزاردهنده.

بگذریم. رئیس جمهور محترم و برخی دولتمردان و رسانه های جریان خاص، در دو سال و نیم گذشته به گونه ای غیرقابل قبول به تخطئه عملکرد دولت سابق پرداخته اند و متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد. شاید در روزها و ماه‌‌‌‌‌‌های نخستین، بخش هایی از انتقادها می‌‌‌‌توانست باورپذیر باشد اما استمرار این رویکرد ناصواب، برای مردم وآگاهان تیزبین می‌تواند برخی احتمال‌هایقریب به یقین را تقویت کند؛ احتمال هایی از جنس دلهره رئیس جمهور محترم و مدعیان اعتدال و اصلاحات از ناکامی در انتخابات سال 96.

این احتمال هنگامی به شدت تقویت می شود که به یادآوریم بسیاری از وعده های اقتصادی رئیس جمهور و حامیان دولت از جمله گشایش اقتصادی در صد روز اول، توزیع سبد کالا، شکوفایی اقتصادی و خروج از رکود، تاثیر کذایی برجام در بهبود اقتصاد و معیشت جامعه، و ... یا محقق نشده یا در خم همان کوچه های نخست جامانده و ... .

نکته تلخ این جاست که گویا دولتمردان برای این رویکرد ناصواب خود در قبال دولت سابق، پایانی متصور نیستند و حتی رئیس جمهور اخیرا در جمع قهرمانان ورزشی بار دیگر این ادعا را مطرح کرده که «کشور را ازته چاه خارج کردیم»!!

کسی منکر قصور و تقصیرهای دولت سابق بخصوص در دو سال پایانی آن نیست؛ اما نمی‌توان دستاوردهای کم نظیر و بعضا بی نظیر دولت نهم و دهم را که مورد تصریح و تحسین بعضا خاص رهبری نظام قرار گرفته و توده‌های مردم نیز با تمام وجود آن ها را درک کرده اند، نادیده گرفت و انکار کرد.  شایسته است رئیس جمهور محترم به یاد داشته باشند که رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار دولت سابق با ایشان با اشاره به تلاش برخی مخالفین، رسانه های خارجی و برخی ها در داخل برای نادیده گرفتن تلاشهای دولت به این واقعیت تلخ اشاره کردند که « بعضی حتی کارهای ملموس دولت را نیز انکار می کنند» و با یادآوری کارهای خوب و تلاشهای شبانه روزی دولت خاطرنشان کردند: «در ۸ سال اخیر همه احساس و درک کردند که رئیس جمهور محترم و همکاران ایشان، با تحمل سختی ها، نسبت به همه دولت ها و دوره های دیگر، کارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می دهند که این واقعیت، نکته برجسته و قابل تقدیری است.»

 وانگهی مگر دولت یازدهم در این مدت دو سال و نیم فعالیت خود چه دستاورد برجسته و ملموسی برای جامعه به ارمغان آورده و چه دسته گلی به سر ملت زده که این گونه به دولت سابق می‌تازد؟!

نویسنده: علی دهقانی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان