اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1395 - 10:27   |   کد مطلب: 18647
اعتیاد به شبکه های مجازی تفاوتی با اعتیادهای دیگر ندارد که باید عوارض آن بررسی شود و به مردم شناخته شود.

به گزارش صبح الوند، اعتیاد به شبکه های اجتماعی عوارضی دارد که از جمله آنها می توان به عوارض جسمانی و روانی، عوارض اخلاقی، عوارض تربیتی و  عوارض امنیتی اشاره کرد.

 

از عوارض جسمانی و روانی می توان به افزایش اختلالات خواب، افسردگی، هرزه گویی و خشونت طلبی و بدون موبال هراسی اشاره کرد.

 

از جمله عوارض اخلاقی باید به  سوء استفاده های افراد سودجو از اطلاعات شخصی، دستیابی کاربران به محتویات مستهجن و مبتذل از طریق راه اندازی گروه، انتشار متون مبتذل و مستهجن در قالب داستان متنی و تصویری ، طنز ، مشاوره جنسی ، تصاویر مبتذل و مستهجن ایرانی و خارجی و  تشویق افراد به ارتکاب جرائم منافی عفت در راستای قبح زدایی و عادی سازی این جرائم ( انتشار شماره تلفن افراد بمنظور برقراری ارتباط نامشروع و .. اشاره کرد.

 

 

از عوارض تربیتی حاصل از شبکه های اجتماعی هم می توان به دخیل شدن زودهنگام کودکان با مسائل غیر مربوط به گروه سنی آنها،عدم پایبندی به ارزش های خانوادگی و اجتماعی، منحرف شدن توجه از اهداف زندگی واقعی، شدت احساس نیاز به توجه، نابودی خلاقیت، مقایسه پیوسته خود با دیگران، کاهش روابط و دید و بازدید بین افراد فامیل و دوستان ، نبود حریم و حرمت در شبکه های اجتماعی و اسطوره سازی کاذب اشاره کرد.

 

ازدیگر عوارض خطرات اعتیاد به شبکه های اجتماعی عوارض امنیتی است که می توان استفاده 78 درصد سارقان از اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی، گسترش کرم های شبکه های اجتماعی و سرقت اطلاعات ،سرقت هویت کاربران، جعل هویت، جاسوسی و افشای ناخواسته یا عمدی اطلاعات مجرمانه توسط افراد را نام برد.

 

یادداشت از محمد یعقوبی، مسئول سایبری قرارگاه خاتم الاوصیاء (عج) در همدان

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان