اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. تير 1395 - 12:34   |   کد مطلب: 18921
پشت این دنیای صفر و یک، آدم ها و زندگی های واقعی وجود دارد و هتاکی های مجازی تبعات و تاثیرات واقعی در زندگی افراد می گذارد که بعضا قابل جبران نیز نخواهند بود.

به گزارش صبح الوند، امروزه در دنیای مجازی شاهد انواع و اقسام هنجارشکنی ها از نوع خشونت، بی بندوباری، تخریب، تهدید و تهمت هستیم اما آنچه بیش از همه اینها به چشم می خورد و تبدیل به جنجالی در دنیای مجازی شده انواع فحاشی ها به شخصیت های مهم و مشهور جهانی است.

 

دنیای مجازی نیز مانند هر پدیده ای خصوصیات منفی و مثبتی دارد اما از آنجایی که در دنیای مجازی انسان از محدوده تن جدا می شود و هر فرد می تواند شخصیت های متفاوتی به خود گیرد، می تواند در یک لحظه با یک کلیک هر آنچه را مایل است لباس باور بپوشاند و بر تن افراد مختلف کند و چه بسا این لباس خارج از حد و اندازه و بدور از شخصیت افراد باشد.

 

بی تعهدی و بی مسئولیتى که دنیای مجازی برای ساکنینش به همراه می آورد باعث شده آنان بعد منفی شخصیتشان را در معرض نمایش بگذارند و هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند بدون آنکه نگرانی از جهت عواقب آن داشته باشد و به عبارتی با یک کلیک زندگی شخص یا اشخاصی را به ویرانی بکشانند بدون اینکه حتی هویت خودشان فاش شود.

 

اما باید توجه داشت که پشت این دنیای صفر و یک، آدم ها و زندگی های واقعی وجود دارد و هتاکی های مجازی تبعات و تاثیرات واقعی در زندگی افراد می گذارد که بعضا قابل جبران نیز نخواهند بود.

 

اگرچه امروزه پلیس فتا برای پیگیری جرائم رایانه ای وجود دارد و شکایت ها از جانب افراد مجازات هایی را برای این نوع هتاکی ها به دنبال خواهد داشت. اما باید دانست که هیچ مجازاتی جبران حرمت های از دست رفته و آبروی ریخته شده افراد را نخواهد کرد.

 

بیایید چشم هایمان را در برابر این گونه فحاشی ها ببندیم و با فرهنگ سازی هر چه بیشتر جایگاه چند هزارساله فرهنگ ایرانی را در پیش چشم جهانیان خدشه دار نکنیم.

 

راشین نوری، تحلیل گر فضای مجازی

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان