اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1394 - 14:23   |   کد مطلب: 13863
دهستان‌های جلالوند و عثمانوند بخش سرفیروزآباد کرمانشاه حدود ۲۰۰ خانوار را در دل خود جای داده اند و این روزها وضعیتی بحرانی دارند. خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های آب، اوضاع را وخیم کرده و به نوعی ادامه زندگی غیر قابل تحمل شده است.
چشمه های آب با طعم زالو برای کودکان کرمانشاه +تصاویر

به گزارش صبح الوند، بعد از انتشار گزارش مرصاد از رنج بی آبی در منطقه  عثمانوند و جلالوند بخش سرفیروز آباد کرمانشاه با عنوان قطع آب سه روستا به دنبال حفر یک چاه، وضعیت اسفبار بی آبی برای مردم این منطقه مورد توجه برخی از رسانه های کشور قرار گرفته است.

توجه رسانه های مرکزی در حالی است که همچنان این روستاه ها مورد توجه مسئولین قرار نگرفته اند.

حرکت امیدوارانه مردم برای رسیدن به تانکر آبرسانی که قرار است هفتگی آب بیاورد

 

بازگشت ناامیدانه مردم بعد از نیامدن تانکر آبرسان

 

اکیپ رسانه ای پایگاه خبری “مشرق” در روزهای گذشته با سفری به کرمانشاه به همراه خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد به ده‌ها روستا در دهستان‌های جلالوند و عثمانوند بخش سرفیروزآباد کرمانشاه سفر کردندکه در مجموع حدود ۲۰۰ خانوار را در دل خود جای داده اند و این روزها وضعیتی بحرانی دارند. خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های آب، اوضاع را وخیم کرده و به نوعی ادامه زندگی غیر قابل تحمل شده است.

 

آب به گل نشسته چاه های روستاها

 

کم آبی، خشکسالی و بی توجهی مسئولین برای مردم این روستاها، مانند نمک روی زخم آزار دهنده است. بطوری که اگر پای درد دل هرکدام از اهالی بنشینید حرف هایی بس ناراحت کننده از وضعیت انسانی در این منطقه را خواهید شنید.

 

در این روستاها که شغل اصلی مردمانش کشاورزی و دامداری است، خشک شدن چشمه ها و چاه های آب اوضاع را وخیم کرده است و به نوعی ادامه زندگی غیر قابل تحمل شده است.

 

چشمه ای که کرمهای زالو اجازه نوشیدن آب آن ها را به مردم نمی دهند

 

صدها رأس دام سبک و سنگین هر روز به علت این مشکلات در حال از بین رفتن و یا فروش اجباری  هستند و کشاورزان نیز با توجه به خشکسالی های اخیر و سال جاری مزارع خود را از ۱ تا ۱۰۰درصد از دست داده اند و محصولی را از اراضی خود برداشت نکرده اند.

 

در کنار این شرایط بحرانی آب و هوایی، یکی دیگر از مشکلات که به نوعی باعث ناراحتی مردم روستا شده است کم توجهی مسئولین بویژه بخشداری سرفیروزآباد است که طبق اظهارات برخی از مردم بومی این دو روستا آبرسانی به صورت نامنظم و هفت روز یکبار انجام می شود که این میزان آب نیز به هیچ عنوان جوابگوی نیاز آنها نیست.

 

 

 به گزارش مرصاد و بر اساس شنیده ها بسیاری از مشکلات مردم به حفر برخی از پاه های غیر مجاز معدودی از افراد برمی گردد که در سایه غفلت مسئولین زندگی مردم را به سمت بحران پیش می برد.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان